Marit 27 Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Tror ikke jeg ville gjort det... da anbefaler jeg deg heller å kjøpe en på salg for å spare penger. Jeg er absolutt for å kjøpe brukt, men det blir litt for intimt for min del:) sjekk denne linken, så kanskje du kan få deg en billig en på salg i stedet:) http://www.vitusapotek.no/Products/NMD%20default%20Catalog/TILBUD/Avent%20tilbud/default.aspx
2 hjertegull :) Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Neitakk! Det ville jeg ikke.. For meg blir det like ekkelt som å skulle kjøpe brukte truser
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Det er det jeg også tenker. Måtte bare sjekke at det ikke var jeg som var oversær på det. Hehehe HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Jeg kjøpte en brukt. Why not. Dette er ting som skal kokes anyhow. Plastikken trekker ikke til seg bakterier på samme måte som tøyfiber i brukte truser Jeg betalte 300 for en Avent Isis IQ Uno, damen jeg kjøpte den av hadde kjøpt den og ikke brukt den, så fikk alt i originalemballasjen. Den går jo som brukt allikevel.
MrsMilla Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Ja helt klart. pumpen og flaskene skal destilleres, da er det ingenting igjen av bakterier etc - altså så god som ny, såfremt den selvfølgelig ikke har skader. Blir litt annet med undertøy. De kan strengt tatt ikke destilleres, og er på en litt annen del av kroppen, samt at de koster litt mindre å kjøpe nytt.... ]
LivK har født Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Måtte låne pumpe på sykehuset med førstemann - regner ikke med at jeg var den eneste som brukte den... de kokes jo, ser ikke helt problemet. Ikke HEL det samme som med truser, nei
kleika Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 hei kjøpte min medela brukt til halv pris og et nytt flaskesett,så var det jo egentlig bare moteren der er blitt brukt av andre,er enig med de der skriver her om koking og ser altså ikke noe problem med det.
2 hjertegull :) Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Hihi, ser mitt truse eksempel fikk litt oppmerksomhet.. Var bare et eksempel da, det er nå for meg i allefall like intimt med pumping.. Hvis jeg hadde vært nødt å låne pumpe på sykehuset, eller hos venner, så hadde sikkert saken stilt seg anderledes, da hadde jeg sikkert ikke brydd meg.. Men å kjøpe en brukt synes jeg høres ekkelt ut
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Ser ikke problemet. Den første pumpinga mi ble foretatt på sykehusets ultramoderne melkemaskin anno 1872. Tipper den har sørget for litervis med sunn og god morsmelk til ett tusentalls nyfødte opp gjennom. Måtte kjøpe min egen på tur fra sykehuset så da ble det ny, men hadde glatt kjøpt brukt om det hadde vært tilgjengelig da. Som det nevnes over her; alle deler som er i kontakt med melka eller kroppen kokes jo.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Jeg ville nok ikke kjøpt en brukt på f.eks finn.no, men kunne gjerne kjøpt en av en venninne. Vet ikke helt hvorfor jeg føler det er noe forskjell, men sånn er det bare. For øyeblikket er det en venninne som låner pumpen min, og den skal jeg bruke igjen når mitt neste barn kommer om noen uker. Og hadde ingen betenkeligheter med å låne den bort, for å så bruke den igjen selv etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå