3småtroll♥ Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Vi har en liten snuppe på 2, 5 år. Hun har pleid å røyte et par ganger i året- på våren og høsten. Ellers har hun en lettstelt pels som vi bare børster innimellom. Men nå har hun plutselig begynt å røyte masse! Skjønner at det nok er litt forvirrende med denne milde vinteren, men tror dere at det er det som er årsaken? Det er hundehår over alt i huset, og jeg må støvsuge sofaen og huset hver dag om det skal se bra ut her... Jeg børstet henne i stad om jeg det var helt vannvittig hvor mye hår som samlet seg i den børsten! Har dere kloke damer noen tips til noe som kan hjelpe på denne hårmistingen eller må jeg bare tåle det en periode? Tenkte å bade henne etterpå og børste etter det igjen så håper jeg å få samlet mest i børsten istedenfor i hele huset
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hei Det første jeg tenker på er maten til hunden. Hva slags mat får hun? Kvalitetsmat er viktig og det spiller en stor rolle for helsen til hunden. Prøv å bytt for, det finnes mange å velge mellom og spør om råd hos dyrlegen eller dyrebutikken som selger foret Lykke til! Håper dere finner ut av det
May the force be with you Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Hunden vår på 2 år er akuratt lik som deres nå, røyter store mengder over alt!! Og hun røyta så lite før at vi nesten ikke la merke til hårene.. Rare greier! Vi har prøvd å bytte for (bruker royal canin til vanlig) og gitt ekstra vitaminer, men ingenting fungerer! Må vel være pga. at det er så mildt ute?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 God mat som nevnt over, og jeg pleier å bruke en olje som gnis i nakken (ampull) som kjøpes hos dyrlege. Den er veldig god Kvir meg til våren, for hår blir det jo uansett
augustmini Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Vår røyter også mye for tiden, og temperaturforskjellene har nok mye å si. Et tips jeg fikk fra en venn var å få b-vitamin sprøyte hos dyrlegen, det har fungert veldig godt for de. Den tas i to omganger og skal ikke være så veldig dyr heller. Har ikke kommet så langt til å prøve det på vår enda.
3småtroll♥ Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2012 Takk for svar! Ang. for så har vi prøvd det meste- husker ikke hva det heter det vi har nå, men det er det eneste hun spiser.. Hun er ekstremt sær! Hun har nå hatt dette foret i hvertfall et halvt år, så jeg tror ikke det er det som er grunnen... Skal til dyrlegen snart for vaksine så kan jo høre med henne da Men godt å høre at andre også opplever dette- det har da kanskje med klimaet å gjøre Skal bade henne etterpå og børste masse så håper jeg vi får samlet sammen noe hår hvertfall
Lille- MO Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 min er også ekstrem på røytefronten, han får spesialfor fra veterinær, så maten har ikke noe å si.. tipper det er tempen ute.. ved første ordentlig kalde dag, frøs han masse siden vinterpelsen ikke hadde kommet ennå.. nå er han en flott og frodig shetland sheepdog og røyter ikke like ille. men har også børstet av en full handlepose;)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Vår hund røyter også masse!! Vi byttet til et litt feitere for av merket specific, det fungerte bra. Også har vi litt biovit over maten, å nå har han så fin å flott pels, å røyter ikke mer enn normalt
HvittHus Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Dette er ganske normalt og kommer av den milde vinteren. Hadde det vært like kaldt som sist år, ville pelsen ha blitt sittende fram til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå