dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Sikkert flere som er eller har vært i denne situasjonen. Jeg er ferdig sykepleier i desember og vi tenker å begynne å prøve i januar. Synes det er veldig kjipt å søke jobb når jeg vet at jeg muligens blir borte etter noen mnd. Hvordan har dere gjort det?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Jeg hadde søkt jobb og håpet på å få en jobb. Prøvingen kan ta evigheter, og det er greit å ha en jobb. Tror i tillegg du har et yrke der de fleste er vant til at damer forsvinner for å ta permisjon. Så ville ikke tenkt på det, men bare søkt jobb og prøvd samtidig, men ville selvsgt ikke sagt noe på jobbintervjuet. Har selv jobbet 6mnd i min jobb, også ble jeg gravid. Ikke planlagt, men blir jo samme greia.
Audix78 Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Bare å søke jobb, du bør uansett ha en stilling for å sikre inntekt. Dessuten vet man aldri når man kan bli gravid. Det kan jo ta tid. I kvinneyrker vet arbeidsgiver at det alltid er en mulighet for graviditet uansett. Søk jobb med god samvittighet.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ha fryseforsøk, så enten så klaffer det da i januar, eller så må vi vente 3 mnd for nytt forsøk. Føler det er veldig kjipt gjort, men må jo ha en jobb også...
Audix78 Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 det er ikke kjipt gjort. du må bare søke :-) greavide har like mye rett på arbeid som andre :-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Hehe! Jeg søkte jobb mens jeg nettopp var blitt gravid, sa ingenting på jobbintervjuet. Sa til arb.giver at jeg var gravid da jeg hadde vært på ordinær UL. Jeg er litt stor av meg, så var vanskelig å se om det var baby i magen eller om det var fett