Gå til innhold

Hva skal til for å få sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 25, men ikke syk...

Har litt bekkenløsningsplager, men ikke mye.

Problemet mitt er at jeg er så sliten!

MYE stress med jobben før jul. og bytting av arbeidsoppgaver nå etter nyttår (Mer krevende jobb).

Har en 2, 5 åring hjemme som våkner et par ganger hcer natt, men sovner igen kjapt. Så må jo jeg på do et par ganger... ;-D

Har egentlig enigen problemer, men er så sliten!

Merker at lysten til å gjøre noe er borte, inkl å gå på jobb.

Vil helst sove/sitte i sofaen hjemme.

Får ikke gjort noe i huset, orker ikke være med venner. Er rett og slett helt pumpa.

Og om jeg legger meg kl. 10 så kan jeg sove en liten stuns, til jeg må på do eller ungen våkner.

Så ligger jeg der da... Får ikke sove, stresser med økonomi, tanken på å bli 2-barnsmor, om baby har det bra i magen, om ungen jeg har fra før vil takle dette bra, jobben som jeg ikke føler meg fullstendeig kompetent til (Men men mange sykemeldinger og permisjoner på jobber så er jeg likevel mest kompetent - ingen å bytte med.)

Føler at jeg trenger en pause! Kanskje en uke å ta meg inn igjen på?

Er det mulig å få til?

Kaanskje litt kortere arbeidsdager, slippe møtetid før og etter jobb f.eks...

Er bare så utrolig sliten at det er vondt...

Beklager sytete innlegg.. ;-D Er vel slik for mange av oss kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel omtrent slik jeg hadde det da jeg ble gradert sykemeldt i uke 24. Men jeg har en ganske fysisk jobb som sykepleier. Det har fungert greit og jeg er fremdeles i jobb nå i uke 32. Ser ut til at jeg skal klare å holde med i delvis jobb fram til permisjonsstart, og det synes jeg er mye bedre enn å holde i full jobb til uke 30 og deretter skulle gå hjemme og vente i 10 uker. Holder ikke ut tanken på å å skulle gå hjemme hver eneste dag (blir selvfølgelig annerledes når barnet kommer, da blir jo dagen fylt med aktivitet uansett)....

Skrevet

Jeg er gravid i uke 25, men ikke syk...

Har litt bekkenløsningsplager, men ikke mye.

Problemet mitt er at jeg er så sliten!

MYE stress med jobben før jul. og bytting av arbeidsoppgaver nå etter nyttår (Mer krevende jobb).

Har en 2, 5 åring hjemme som våkner et par ganger hcer natt, men sovner igen kjapt. Så må jo jeg på do et par ganger... ;-D

Har egentlig enigen problemer, men er så sliten!

Merker at lysten til å gjøre noe er borte, inkl å gå på jobb.

Vil helst sove/sitte i sofaen hjemme.

Får ikke gjort noe i huset, orker ikke være med venner. Er rett og slett helt pumpa.

Og om jeg legger meg kl. 10 så kan jeg sove en liten stuns, til jeg må på do eller ungen våkner.

Så ligger jeg der da... Får ikke sove, stresser med økonomi, tanken på å bli 2-barnsmor, om baby har det bra i magen, om ungen jeg har fra før vil takle dette bra, jobben som jeg ikke føler meg fullstendeig kompetent til (Men men mange sykemeldinger og permisjoner på jobber så er jeg likevel mest kompetent - ingen å bytte med.)

Føler at jeg trenger en pause! Kanskje en uke å ta meg inn igjen på?

Er det mulig å få til?

Kaanskje litt kortere arbeidsdager, slippe møtetid før og etter jobb f.eks...

Er bare så utrolig sliten at det er vondt...

Beklager sytete innlegg.. ;-D Er vel slik for mange av oss kanskje.

Forklar problemet for legen din!

Det er stor forskjell på leger, men min lege tidligere har vært "snill" mht sykemeldinger i svangerskapene mine.

Er jo ikke bra for den gravide å bli for stressa eller presse seg for hardt! Forklar hvordan du føler deg for din lege, så får du nok hjelp!

Lykke til :-)

Skrevet

Kommer veldig an på legen. Jeg fikk sykemelding tvert. Er plaget med bekkenlåsning, sover dårlig om natten og var kvalm og kastet opp frem til uke 16 ca.

Skrevet

Er ikke sikkert du trenger sykemelding. Nå kan du jo også få svangerskapspenger, hvis du ønsker tilrettelegging på jobben.

Skrevet

Jeg ble sm 20% i uke 26 fordi jeg var kjempesliten. Forklar situasjonen for legen din! Nå har jeg 3 uker til permisjon og har gått ned til 50% jobb - nå er det tungt, dårlig søvn osv osv..

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg er jo ikke syk, men jeg er så utrolig sliten.

Vondt i ene sida bak -bekkenet? Og det blir bare verre...

Som en tannverk i rumpeballen nesten... Hehe!

På tur i seng nå, og klokka er jo ikke ni engang!

Skulle egentlig ha forbredt meg litt til i mårra, men etteren slitsom legging av 2, 5-åringen har jeg rett og slett ikke energi til noe annet enn å sove...

Stakkars samboeren min, har får hvertfall ikke noe oppmerksomhet.. Hehe!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...