Gå til innhold

Alenemødre i Bærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen av de der?

Jeg har funnet en leilighet jeg har veldig lyst på i Bærum. Så har jeg lest litt om kommunen (kommer utenbys fra) og leser at hver 5 person er millionærer.. Har ei venninne der, hun jobber i bhg og fortalte meg at ingen i bhg hennes har skilte foreldre.

Jeg er redd jeg og barna ikke føles oss helt vel der, om det er som jeg har fått inntrykk av.. Jeg er ikke sammen med pappan til barna, og får enda overgangsstønad fra nav.

Videoannonse
Annonse
Gjest stårma
Skrevet

Hehe. Tror du vil stortrives i Bærum:) Finnes mange alenemødre her, jeg kjenner flere og da jeg vokste opp her så var det flere med skilte foreldre i klassen (mulig det er under landsgjennomsnittet det vet jeg ikke, men tror ingen av barna tenkte på om foreldrene til lekekameratene var skilt eller ikke). Jeg har flyttet tilbake til Bærum nå som jeg har fått en liten en, er et kjempefint sted å vokse opp! Jeg er ikke millionær og tviler på at de nærmeste naboene er millionærer heller. Er selvfølgelig litt forskjeller internt i Bærum som ved alle andre steder, at noen steder er mer "snobbete" enn andre steder. Er jo alt fra områder med rekkehus, blokker, villaer og selvsagt de stooore villaene som blir drattt frem, men stort sett så er det hyggelige og "normale" mennesker som bor her. Men når du sier det så er forsåvidt ingen av naboene mine aleneforeldre, lurer kanskje på om de fleste blir alene når barna er litt større (mer skolealder) enn kanskje helt fra starten av når de er baby, enn hva som det kanskje er noen andre steder. Ser at dette ble litt rotete skrevet, men håper du fortår hva jeg mener:)

Skrevet

Hei hei :0)

Jeg bor i Bærum og stortrives.... har en gutt på 3,5 hvor jeg ikke er sammen med barnefaren og har nå nettopp fått barn nr 2 med min nye samboer.

Jobber i bhg og det er ikke uvanlig med alene foreldre der (har jobbet i forskjellige bhg og det har vært alene foreldre i alle) og ingen har reagert på det :0) jeg er absolutt ikke mye penger, og det er ingen rike i nabolaget... det er områder i Bærum hvor folk har mye penger, og det er kanskje dyrere for leilighetene her enn andre steder men jeg STOR trives :0)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hei, hei jeg har vokst opp på Stabekk i Bærum. Kommer nok helt ann på hvor i Bærum du flytter da er jo steder det er mer "rikmannsteder" enn andre.

Stabekk, Hosle, Snarøya, Høvik og Bærumsverk er steder med lite leiligheter og mest villaer.

Så har du mer nøkterne steder som Sandvika, rykkin,Hauger..

Mamma var alenemor en periode da jeg var liten, følte oss ikke anderledes enn de andre forde, trivdes supergodt.

Men var et par andre med skilte foreldre i klassen min og tror de merket et lite klasseskille rent økonomisk.

Men om du vil flytte dit syntes jeg du skal kjøre på! Fint å voksse opp der. Hvor vurderer du?

Skrevet

Så godt å høre! :-) Nå følte jeg det litt bedre! :D Har sett på en leilighet på (i?) Haslum. Hvordan er dette stedet? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...