Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 http://mobil.aftonbladet.se/a/www/11038187 Og til en viss grad er jeg helt enig. Hvorfor skal vi på død og liv endte på omsorgsrollene når det fra evolusjonens sde klart er lagt opp til at mor er omsorgsgiver nr 1 i lang tid?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Det er det dummeste våset jeg har lest på lang, lang tid. For ei høne!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Latterlig, latterlig, latterlig.. Barna skal bare være sammen med moren de 3-4 første leveårene og så kan KANSKJE pappaen få slippe til??? Finnes like mye forskning som motbeviser det hun sier, jeg er 110% for fedrekvoten og er overbevist om at det er et gode for barnet å ha en tilstedeværende far... Mannen min elsker barna våre akkurat like mye som meg og er fullt i stand til å ta vare på dem... Han gleder seg stort til 10 ukers fedrekvote og like mye gleder jeg meg til å dra ut og jobbe....
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Hahaha, noe av det største våset jeg har lest! For en tullebukk
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Orker ikke lese sånt tøv en gang... Beklager...
☆☆☆ Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Min erfaring er at det selvfølgelig finnes forskjell mellom kjønnene, men at den er veldig liten sammenlignet med de individspesifikke forskjellene. Altså at hvis du finner en tilfeldig kvinne og en tilfeldig mann er det ingenting som tilsier at jeg skal være likere kvinnen enn mannen. Kanskje jeg i en gruppe på 50 kvinner og 50 menn vil være noe likere snittet av kvinnene enn snittet av mennene. Det er jo ikke slik at kvinner generelt er bedre egnet enn menn til å ta seg av barn, selv om flere kvinner er egnet enn menn. Jeg ville ikke finne på å få barn med en mann som jeg mener ikke er egnet som far, og derfor er jeg på ingen måte redd for å overlate barnet til han når jeg går tilbake til jobb når barnet er 9-10 mndr (alt ettersom når hun bestemmer seg for å komme).
Gjest irismor Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Er ikke dette samme dama som nå er i hardt vær pga beskyldninger om mishandling fra datter'n.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Nå gidder jeg ikke lese innlegget, for det er for teit! men "Fedre kan skade barna sine". det kan vel også mødre..? bare de er syke nok !
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Dette ble bare altfor dumt. Rett og slett...
Berta_78 Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Ko ko!! Etter at nettavisene kom, har det blitt så stort leveringspress på redaksjonene at de publiserer hva som helst. For øvrig finnes det ingen naturlig sammenheng mellom de to bokstavene dr foran navnet og god psykisk helse :-)
Berta_78 Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Hvilken side er forresten evolusjonens...?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Veeeel - da er nok barnet mitt svært så skadet. Jeg var veldig syk lenge etter fødsel og far tok det meste av omsorgen - også på sykehuset. (gadd forresten ikke å lese linken).
Berta_78 Skrevet 19. januar 2012 #14 Skrevet 19. januar 2012 Det kan godt hende at evolusjonens side har lagt opp til at far ikke skader barnet dersom mor er sykt, så har du flaks, går dere klar av skade. Vet ikke helt hvilke regler som gjelder, men det er ikke utenkelig ;-D
Mandalas Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 Haha, selvom man er professor så har man ikke alltid rett
Frenzia Skrevet 19. januar 2012 #16 Skrevet 19. januar 2012 Så jeg kan egentlig like greit begynne å ha dårlig samvittighet for mishandlingen av mine barn som jeg bevisst skal la skje når pappa'n tar foreldrepermisjonen etter fødselen til sommeren?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #18 Skrevet 19. januar 2012 Er ikke dette samme dama som nå er i hardt vær pga beskyldninger om mishandling fra datter'n. Nei, hun heter Wahlgren. Denne forfatteren heter Dahlström. Og så er det vel ikke akkurat mishandling datteren til Wahlgren beskylder henne for heller, ikke i vanlig forstand i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #19 Skrevet 19. januar 2012 Herregud, for noen katastrofale påstander å komme med for en professor. Hun virker mildt sagt lite vitenskapelig i sin framgangsmåte: Du antyder i boken att män ofta skadar sina barn fysiskt. Hur då? – De förstår inte hur sköra barn är. De rycker axlarna ur led. De låter barnens tunga huvud hänga och slänga så att de får skador på blodkärlen i hjärnan. Och så har män ofta ett betydligt mindre tålamod med dregel och bajsblöjor. Pappor vill kanske att barn ska lyda och förstår inte att barnen inte begriper tillsägelser. Därför är det många småbarn som också får smisk av sina fäder. Finns det statistik på det här? – Jag har efterlyst statistik hos Socialstyrelsen, på vem som var vårdnadshavare vid olyckstillfället, men det finns inte. Vilket förvånar mig oerhört. "Mange fedre skader sine barn fysisk. Dessverre har jeg ikke noen statistikk som bekrefter dette, og det er trist." Seriøst? Jag vill ju tvärtom tro att det är väldigt bra för barn att ha en närvarande pappa. – Ja, och det är ju jättebra. Du har säkert mycket kvinnliga hjärnegenskaper i dig. Men du ska inte tro att alla pappor är som du. Det finns många urdåliga pappor som sticker iväg till kompisar och kanske super." "Det er mange pappaer som stikker til kompiser og kanskje drikker." Herregud hvor vanlig er egentlig det? Hva slags belegg har hun for å si at dette er noe "mange pappaer" gjør når de har omsorgen for et barn? Jeg er sjokkert.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #20 Skrevet 19. januar 2012 Hadde det vært formulert som at enkelte fedre ikke har den samme evne som de fleste mødre til å vite næyatig hvor forsiktig man må være med en baby på under 6 måneder, så hadde vel dette vært lettere å svelge for de fleste. Hennes info kommer altså fra samtaler med leger som sier at de ser en del uhellskader forårsaket av at far ikke har klart å være forsiktig nok. Det stemmer sikkert, men betyr ikke at det gjelder alle. Jeg tror de aller fleste mødre kjenner sin mann, og fort ser det om han ikke skulle være i stand til å være alene om å passe barnet. De fleste gjør vel heller ikke det før barnet er over 6 mndr? Desuten mener jeg at om det ble en lov om at far ikke kunne ta første halvår av permisjon, ville det vært et enormt grovt overtramp mot de fleste familier. Den slags overformynderi vil ikke jeg se her i landet. Jeg er ikke fornøyd med noen form for tvang når det kommer til hvem og hvor mye man skal ta seg av barnet sitt. Det vet foreldrene best selv og man kan ikke drive å legge bestemmelser på alle, som for de fleste føles som feil, fordi et fåtall kanskje kunne ha bruk for det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. januar 2012 #21 Skrevet 19. januar 2012 Herregud, så glad jeg er for at jeg ikke har rota meg bort i den type mannfolk som den godeste "professoren" her tydeligvis har. Tenk, min mann greier utrolig nok å løfte babyer på en skikkelig måte, sørge for at ungen får både mat og vann- og atpåtil god omsorg! Og ikke flyr han "til kompiser og drikker" heller. Jeg lurer på hvaslags menn hun her har sulla rundt med?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. januar 2012 #22 Skrevet 19. januar 2012 http://mobil.aftonbl.../a/www/11038187 Og til en viss grad er jeg helt enig. Hvorfor skal vi på død og liv endte på omsorgsrollene når det fra evolusjonens sde klart er lagt opp til at mor er omsorgsgiver nr 1 i lang tid? åh, du verden! Her var det mørkt både hos den ene og den andre gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå