Gå til innhold

Tidspunkt barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes dere det passer best med barnebursdag?

Hverdag eller helg? Tidspunkt?

Vi har to alternativer:

Faktisk bursdag, som er en ukedag. Da må det bli rett etter barnehagen, altså ca kl 16:30.

Eventuelt nærmeste helg. Innspill på tidspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig liker jeg helg best. Det er litt synd noen helger å bli bundet opp slik nesten en hel dag, men det er nesten umulig å få til i ukedagene så det passer likevel best :P

Når jeg ikke er sykemeldt er jeg ikke hjemme før nesten 16.30 og hadde ikke nådd en bursdag som startet da. Skal det ikke starte før kl.17-17.30 blir det jo også veldig sent.

Skrevet

Siden vi har fire barn blir antallet barneselskaper ganske mange i løpet av et år :)

Vi setter derfor stor pris på at det av og til legges noen til hverdager også, i perioder er det barneselskaper i fleng hver eneste helg... Koselig det altså, men deilig med en "frihelg" av og til også..

Men for å ha selskap på en hverdag bør ungene være minst 5-6 år gamle, de minste i barnehagen er gjerne temmelig slitne etter full dag og da blir de mye surv, småkrangling og slitne unger i et barneselskap.

I helgene er det greit å ta det på formiddagen en lørdag, da kan foreldrene levere fra seg barnet og gjøre ærend, handle osv mens barnet er der og fremdeles ha litt igjen av dagen når det er hentet. F.eks 11-13 eller 12-14 er greie tidspunkter synes jeg.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg foretrakk alltid helger da mine var så små at de gikk i barnehagen. Fordet første fordi det er nesten umulig å rekke en bursdag som starter rett etter barnehagetid. For det andre fordi mine var slitne og fungerte dårlig utover ettermiddagen etter en lang dag i barnehagen.

Vi foretrakk helger, helst lørdag på formiddagen. Da kunne vi dra og handle mens barnet var i bursdag. Lørdag fra 10-11-tida syntes vi var perfekt.

Skrevet

Jeg tenker også at det blir veldig sent på en hverdag, og ungene blir trøtte og slitne. Dette er en fireårsdag, og jeg vet jo hvor sliten min egen er etter barnehagen. Jeg tror vi går for lørdag formiddag, slik mange foreslår.

Takk for innspill, tar gjerne flere.

HI

Gjest irismor
Skrevet

Ta en lørdag fra 11-13 da har dere noe igjen av dagen.

Synes egentlig at bursdager i helgene er noe herk. Helgene vil vi helst tilbringe på hytta. Legger man bursdagen tidlig på lørdag så er ikkw hele helgen gått unna enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...