Gå til innhold

sjenert gutt på 4 1/2 år. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vår gutt trives bra i barnehagen, men det er stort sett gråting hver morgen vi leverer. Han har gått i samme barnehage siden han var 14 mnd og har mange venner der. Hvis jeg henter litt tidlig vil han ikke hjem og jeg får bare positive tilbakemeldinger fra barnehagen (eneste de påpeker er at om han gråter er det ofte nesten lydløst og vanskelig å fange opp)

Han er ikke stille og rolig hjemme, men han er sjenert overfor fremmede.

Han vil aldri dra i bursdager uten oss foreldre eller være med andre venner hjem uten en av oss foreldre.

Dere andre med veldig sjenerte barn, når endret det seg?

Jeg er bekymra i ihht skole og sfo når den tid kommer....

Håper noen med litt erfaring på dette området kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt erfaring.. Men hvordan opplever dere han ellers? Har han venner, er han like moden som jevngamle på andre områder etc?

Skrevet

sånn er jenta mi på 3.... Ganske vondt å se på, for her hjemme er hu overalt, og skikkelig utadvendt, (bortsett fra et skikkelig sinne). men i bhg gråter hu bestandig ved levering, og hvis noen fremmede snakker med hun, gjemmer hu seg i frykt nesten, eller hyler...... :(

Skrevet

Han er langt fremme både i språk og motorikk og alt annet. Leker bra med andre barn og har mange venner. Han leker bra med både jenter og gutter og er godt likt i barnehagen (bare positive ord fra både barnehage / helsestasjon på 4 års kontrollen).

Pappan hans var visstnok veldig sjenert når han var liten, så det er vel der han har det fra. Men som sagt, jeg er bekymret for om han fortsetter å være like sjenert de neste årene med tanke på skole, nye venner osv.

Hjemme og blant familie er han veldig utadvendt, men som sagt, ute er han veldig sjenert. Blid som en sol når vi drar til barnehagen, men alltid lei seg når jeg eller pappan drar.

Skrevet

Anbefaler å sjekke ut tilbud i forhold barneteater e.l. i området. Det kan være en fin måte for sjenerte barn. Da kan de spille en "rolle" og får da større selvtillit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...