Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Skal man ringe skolen å si i fra når barnet ikke kommer pga sykdom? Det er snakk om 2. klassing.
Gjest vinterbrud Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Jeg bruker å ringe til skolen og si fra når mitt barn er syk.
Gjest Morn du Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Pleier å ringe for å gi beskjed når barna mine er syke. De går i 3. og 5. trinn. Skolen skal ha beskjed i 1. trinn, men setter pris på at man ringer i høyere trinn og
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har aldri ringt skolen, men nå er det noen år siden jeg hadde førsteklassing. Er kanskje vanlig praksis nå?
Gjest Morn du Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Da ringer man admiistrasjonen? Da ringer man til kontoret, det gjør i hvert fall jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Jeg ringer ikke og vet ikke om noen som gjør det. Har heller ikke fått tilbakemelding på at skolen ønsker det.
Gjest Morn du Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Vi bor slik til at de fleste barna som går på skole her kjører drosje eller skolebuss. Skolen synes det er ok å vite at det ikke har skjedd noe med ungene på vei til skolen. å miste bussen en kald vinterdag er nok ikke særlig gøy, i hvert fall om det ikke er noen hjemme. Det er nok ingen regel på det på alle skoler, men for oss funker det veldig greit. Det er jo en trygghet for oss som foreldre også- å vite at ungen har kommet seg dit den skal.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Nå har jeg ringt 5 ganger uten at noen svarer, så da er det kanskje ikke vanlig for denne skolen å få tlf rett før/etter skolen starter på morningen..
Mandalas Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Hos oss vil dem at man ringer, så de vet at barna har kommet trygt frem. De samler inn fraværslister i klasserommet rett etter skolestart og ringer til de foreldrene som ikke har meldt fravær og barnet ikke har dukket opp.
Gjest amandine Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Her er vi pliktig å gi beskjed første dag av fravær, det gjelder hele barneskolen. Men en mail til kontaktlærer er nok.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har ei som går i 1. klasse og sender sms til frøken om hun er syk. Om læreren ikke får beskjed og barnet ikke møter opp ringer de. Noen går alene til skolen, andre, som dattera mi, tar skolebussen. Det er en trygghet begge veier Vi bor på et lite sted da.
Fire småtroll Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Her vil de ha beskjed første dag i 1.klasse, men fra 2.klasse og oppover vil de bare ha beskjed om barnet blir borte mer enn tre dager. Jeg pleier nå likevel sende en mail til kontaktlærer, læreren til både 2.klassingen og 5.klassingen min sjekker mailen sin ca kl 8 om morgenen før de skal i klasserommene, så da vet de beskjed. Har aldri ringt kontoret.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #14 Skrevet 19. januar 2012 Her må vi ringe til skolen og sfo hvis barnet er syk, selv om sfo ligger nede i gangen. Syns det er greit å gi beskjed til skolen hvis barnet er syk, slik at skolen ikke tror det har skjedd noe med barnet mitt. Men å måtte ringe til skolen og sfo syns jeg er unødvendig.
Plutselig_gravid Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 Her skriver man meld i meldeboken som barnet har med på skolen når det er friskt igjen. Er barnet sykt mer enn 3 dager i strekk må man ringe.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #16 Skrevet 19. januar 2012 Mitt barn går i 1.klasse og her skal vi kun skrive i meldingsboken dersom barnet er syk. Er barnet borte i mer enn 3 dager skal skolen ha beskjed over telefon. Da ringer man til lærerens kontor, ikke administrasjonen. Men ser det er forskjellig praksis. Dette er hvertfall den informasjonen vi har fått på informasjonsmøter.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal sende tekstmelding til læreren eller bare skrive i meldingsbka som barnet leverer på skolen når han/hun kommer på skolen igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #18 Skrevet 19. januar 2012 Ulik praksis på ulike skoler. Ring skolen og spør, så vet du til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå