Gjest Nora-Pernille Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 I morgen starter jeg på folat igjen. Spennende tider fremover! Noen andre?
Kaspersen Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Nr 2 er allerede på vei, termin 5. mai :-)
Ladybugg Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Nummer 2 er på vei (september, vis alt går som det skal tvi tvi) Lillegutt er akkurat blitt 1 år
Margarita -- Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Nummer to kommer om 6 -7 uker her, da er vesla 14 måneder:) Skulle kanskje ventet litt lenger, men det satt på første forsøk, så da ble det sånn:)
Margarita -- Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Bare å sette igang det!! Men jeg må innrømme at jeg er mye dårligere denne gangen, kroppen min fikk aldri hentet seg inn igjen. Så kan nok være lurt å vente litt ja...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Ønsker man fler er det bare å hoppe i det med begge bena, mange blir nemlig aldri klare. Og det å være dårlig samtidig som fØrstemann krever mamma, det kan funke med behjelpelig partner og familie, men likevel er det forferdelig slitsomt. Jeg er dårlig og får ikke sove, har vært sånn siden uke 10 ca, og er nå i uke 19, men har en en mann som liker å leke superpappa om dagen. Angrer intet. Gruer meg til sjokkfasen med å være mor til 2. Men det går vel det også.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Ja, huff, er det å være dårlig jeg frykter. Lå rett ut forrige gang, men blir man noen gang klar for det? Hvordan er det å være dårlig samtidig som man er mamma til en liten en? Det er helt forferdelig for samvittigheten å ha en liten en samtidig som man er dårlig under graviditeten. Nå har jeg heldigvis barnet i bhg, og ligger stort sett hele dagen slik at jeg klarer å være litt sammen med henne før hun skal legge seg. Pga bekkenløsning får vi ikke lekt samme på samme måte som før, og føler at jeg nesten har gått glipp av de siste mnd sammen med henne. Heldigvis bare noen uker igjen til barnet kommer nå. Rart at man blir så dårlig i dette svangerskapet, når man var i så fin form i forrige svangerskap. Men vi tenkte at det var like greit å kjøre på med barn nr 2 nå, fordi nå er vi ihvertfall vant til bleieskift og nattevåke:)
Kaspersen Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Nr 1 vil være ca 22 mnd når han blir storebror :-) Blir nok et slit i starten, men gleder meg veldig!
Gjest Mentha Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 Gratulerer alle dere med nr 2 på vei! Jeg tenkte lenge at jeg ville ha to tette, men kjenner nå at når jeg endelig har fått kroppen min helt ifred igjen så vil jeg være litt "meg" en stund. Men gleder meg allerede til å kjenne spiren av liv i magen, og det blir nok helt sikkert prøvd på nr 2 før året er omme! Men som sagt, det er noen ting jeg gjerne vil gjøre først, og jeg vil ha litt tid som bare kjæreste og mamma, med kroppen for meg selv
Noregsgard Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Her er også nr 2 på vei. Termin i juli så da blir det 23 mnd mellom mine
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Er dere klare, så kjør på sier bare jeg Har selv 23 mnd mellom mine to små frøkner, og det er helt supert! Synes 2- 2,5 års aldersforskjell er veldig bra, spesielt for barna som får et veldig tett og fint søskenbånd da. Men klart, det er til tider hektisk og hvis vi skal få en nummer 3 så blir det litt større aldersforskjell mellom nr 2 og 3 kan jeg si Selv om jeg aldri har angret ett sekund på at vi valgte å få de to første såpass tett, så er det noe med å ikke slite seg helt ut heller, og å nyte tiden med de søte små man allerede har
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Her er også nr 2 på vei, vesla er 14 mnd nå. Blir ca 20 mnd mellom de
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Godt å høre at det er greit da:) For det er jo tett med 2 år mellom. Om vi blir gravide på1.førsøk så er førstemann 2 år og 1mnd. Hvordan er det å få en baby i hus når man har en 2åring fra før. Forstår h*n noe av det som skjer? Hva med sjalusi? Klarer en 2 åring seg nok til at man får ammet og skiftet på babyen uten at h*n trenger hjelp? Har som du skjønner ikke så veldig mye erfaring med 2åringer så vet ikke helt hvordan de "er" eller hvor mye de forstår av det man forklarer... Lyst å dele litt flere erfaringer? Dette kommer vel egentlig veldig an på 2-åringen, siden ingen barn er like osv. Storesøster her i huset har alltid vært ganske moden for alderen, og hadde et godt språk da lillesøster ble født, hun forstod mye og klarte fint å vente mens jeg skiftet bleie osv. Sjalusi har det vært minimalt med, nesten ingenting faktisk- med unntak av en måneds tid da lillesøster begynte å åle seg rundt 6 mnd gammel og kreve litt mer "plass" i familien, da hadde vi noen runder med dytting og slåing. Men ellers har det vært nesten bare kos, klapp og klem (faktisk, selv om det høres veldig klissete ut;) - og det er helt utrolig å se hvordan søskenkjærligheten dem imellom bare vokser seg større og sterkere for hver dag som går og hvordan de leker stadig bedre sammen nå som minsta blir større og skjønner mer (de er 16 mnd og 3,3 år nå). Litt krangling blir det såklart også, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde fryktet. Selv om minsta var en krevende baby, som krevde kroppskontakt 24/7 for ikke å hyle, så synes jeg det var en koselig babytid- jeg fikk gitt storesøster masse oppmerksomhet, lek og stell, med minsta sovende i bæresjalet (anbefales på det sterkeste når man har to tette!!), samtidig som minsta fikk masse nærhet og kos i sjalet, og mye mammatid når største var i bhg. Om natta samsov vi, så jeg våknet sånn noenlunde uthvilt når storesøster var klar for morgen og skulle leveres i barnehagen. Synes også det var veldig fint å kunne gi eldstejenta rolige morgener med oss her hjemme, korte dager i barnehagen og en fridag i uka- en mulighet jeg ikke hadde hatt hvis jeg var i full jobb. Sånn sett synes jeg absolutt ikke at største har fått noe mindre oppmerksomhet etter at hun har blitt storesøster, snarere tvert imot har jeg kunnet være mer sammen med henne enn hvis jeg ikke var i perm med ny baby. Så alt i alt er jeg utrolig godt fornøyd med valget vårt om å få to tette, og kan absolutt anbefale 2 års aldersforskjell på barna
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Vi begynner i april/mai. Vi ønsker ikke å få barn på senhøsten, ellers hadde vi slått til nå. Ønsket er et januar/februarbarn. Da blir det 2år og 7/8 mnd og jeg tror det er det beste for oss. Jeg har vært klar lenge, men har valgt å vente litt og er glad for det. Jeg har vært veldig sliten i vinter og har tenkt så mange ganger "tenk om jeg hadde vært gravid nå!". For meg er det viktig å få tid til å nyte sønnen vår. Vi har ikke dårlig tid. Men jeg syns mer enn 3år er mye (blir stor avstand i tenårene), så jeg får tåle å være høygravid når trassalderen kanskje er sterkest! :-)
Margarita -- Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 HVa man skal gjøre er jo opp til hvert enkelt par. Jeg er veldig glad vi får to tette (14 måneder+), men samboeren min synes nok det er litt tett. Han tenker på meg, som er så dårlig denne gangen også. Og denne gangen krever jo vesla sitt.. Hun er 13 måneder nå, og en aktiv fase. I tillegg er hun mammajente, og det er bare jeg som duger. Så tungt er det, ingen tvil. Men jeg angrer ikke et sekund! Alle sier at det blir (er) en slitsom tid, men at vi kommer til å være så glade for det i ettertid. Da har de hverandre å leke med! Og så er det jo det som noen over nevner, jeg slipper faktisk å ha jenta mi i barnehagen! Vi søkte før jeg ble gravid, og fikk 60 % plass, som vi valgte å beholde. HUn har akkurat begynt der, men jeg leverer henne sent, og henter tidlig. Og det er virkelig godt, jeg greier ikke tanken på at hun skulle vært der fra morgen til kveld 5 dager i uka... Nå ble jeg gravid etter 5 måneder, så kroppen min fikk jeg aldri tilbake, og det er dumt. Kroppsmessig er jeg tung, fikk ikke tilbake matchvekten, og tror nok ikke det blir lettere denne gangen:( Jeg vil ha tre barn, men nå skal jeg virkelig vente et par år og leve litt igjen! En annen ting var jo amminga (det gjelder kanskje ikke alle hvis det er 2 års aldersforskjell ), men jeg mistet en del melk når jeg ble gravid, og jeg var ekstremt sliten de fire første månedene. BAre sov og sov og stelte ungen min. Måtte slutte å amme da hun var 9 måneder, jeg hadde ingen krefter igjen. Så det er litt dumt synes jeg:(
Puppen og lillemor Skrevet 22. januar 2012 #20 Skrevet 22. januar 2012 Mye frem og tilbake her også.. Men vi har egentlig helt siden Vesla ble født tenk at skjer det så skjer det.. Men så har vel jeg ubevisst elle reist styret unna sex rundt el.. Men nå tenker vi vel egentlig mer og mer at det kanskje er på tide.. Blir jeg gravid nå rekker Vesla akkurat å fylle to før lillebror/søster blir født.. Og jeg tenker at 2 år +\- noen måneder er en bra aldersforskjell Så da er det vel kanskje bare å grave frem folaten, og håpe man slipper sa/ma og sånne ting (litt dårlige erfaringer fra forrige prøverunde..)! Lykke til med prøving jenter! Og lykke til med svangert skap og fødsel til dere som allerede er gravide Spennende med nr 2
Margarita -- Skrevet 22. januar 2012 #21 Skrevet 22. januar 2012 Tusen takk for mange gode svar!! Vi hoppet i det og startet prøvinga i går kveld;) Har el til tirsdag så jeg merker allerede jeg begynner å bli spent på denne prøvinga. Men jeg har hatt noen runder med meg selv i dag om jeg faktisk er klar for det, men det blir man jo aldri og nå passer absolutt best jobbmessig for meg. Så da gjenstår det å se hvor lang tid vi bruker denne gangen, hvor mange mnd prøvde dere på nr 1 sammenlignet med nr 2? Gikk det raskere? (håper det!) Nr en var ikke planlagt, men vi hadde ubeskyttet sex et halvt år, fra jeg sluttet på p pille. Vi ungikk sex rundt eggløsning mer eller mindre, og etter et halvt år var jeg "plutselig" gravid... Med denne gikk det på første forsøk, var gravid etter en uke:)
bitthen Skrevet 22. januar 2012 #22 Skrevet 22. januar 2012 Venter bebi nr 2 i slutten av april, blir vel 22-23 mnd mellom dem alt etter hvordan det blir i fht termin. Er spent på hvordan mini vil reagere, håper det går fint. Har vært i god form i graviditeten til nå, men det begynnner så smått å skrante Vi prøvde vel egentlig ikke på nr 2, bare slurva med prevensjonen så satt spira
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. januar 2012 #23 Skrevet 22. januar 2012 Her satt begge på første forsøk, så vi føler oss veldig heldige sånn sett Hvis du ikke føler deg helt klar nå, så kan du tenke på at et svangerskap er jo 9 mnd langt og egentlig ganske lang tid- jeg følte meg ihvertfall MYE mer klar mot slutten av svangerskapet enn jeg gjorde i starten Det skjer mye med barnet på den tiden også, med språk, forståelse osv- ja de rekker å bli ganske så store på den tiden man går gravid, før de blir storebror/ søster Lykke til med prøvingen, spennende tider framover nå!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #24 Skrevet 23. januar 2012 Her satt spira på første forsøk, ble til på nyttårsaften denne vennen;) spira festet seg den uka jeg var så syk, spydde i 4 dager.. Helt utrolig:) sønnen vår er snart 18 måneder, og termin er 25 september. Gleeeder oss!
Kaspersen Skrevet 23. januar 2012 #25 Skrevet 23. januar 2012 Tusen takk for mange gode svar!! Vi hoppet i det og startet prøvinga i går kveld;) Har el til tirsdag så jeg merker allerede jeg begynner å bli spent på denne prøvinga. Men jeg har hatt noen runder med meg selv i dag om jeg faktisk er klar for det, men det blir man jo aldri og nå passer absolutt best jobbmessig for meg. Så da gjenstår det å se hvor lang tid vi bruker denne gangen, hvor mange mnd prøvde dere på nr 1 sammenlignet med nr 2? Gikk det raskere? (håper det!) Med førstemann prøvde vi ca ett år, med nr to gikk det på første forsøk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå