Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg kjenner at jeg har lyst til å begynne med noe annet enn det jeg driver med for tiden. Dette innebærer 3 nye år på høgskole, pluss 2 år praksis før jeg kan spesialisere meg til det jeg vil bli. Jeg er 27 år og har en liten sønn på 6 måneder, dette gjør at valget ikke er så enkelt. Vi har hus, bil som skal betales ned, så økonomi spiller også inn. Jeg vet at jeg greier å gjennomføre det hvis jeg bestemmer meg, for jeg er målrettet og når mine mål når jeg vil. Hva tenker dere? kom med synspunkter. Noen som vet om man kan få økomomisk støtte andre plasser en lånekassen? Blir vanskelig å jobbe ved siden av når jeg har barn. Men litt skal jeg nok få inn, både for inntekt og erfaring.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg er midt oppi det samme som deg. Ville ikke tilbake til min gamle jobb etter endt mammaperm, så begynte i et nytt yrke, og har 3år på høyskole foran meg. Her er planen å jobbe ved siden av. Kanskje 4-10vakter i mnd. Helg og kveld. Det blir travelt, men er jo verdt det på slutten. Vi har og billån og huslån, så jeg må jobbe, men vet jo at det er folk som klarer det fint, så må jo klare det selv og. Jeg kommer til å ha 2barn under 4år, så blir travelt. Er du alenemor\forsærger kan du kanskje få urdanningsstønad, men ellers trr jeg ikke at det er noen steder der man kan få støtte til utdanning. Kan jeg spørre deg hva du vil studere og bli?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå