Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Vi bor i et gammelt, men billig hus laaangt utpå landet. Har sett på en leilighet i sentrum, men en god del dyrere!! Har satt opp et budsjett. Etter husleige, mat, bensin og alt av faste regninger er betalt (legger også av til strøm og sånt da) har i 7000 igjen, pluss det mannen min får i overtid (får ofte 5000 bare i overtid) Vi har 3 barn, 2 biler (helt avhengig av begge bilene!), og litt gammel gjeld vi vil betale ned. vil også spare litt. Så de 7000 + overtid skal gå til sparing, gjeldsnedbetaling, og litt diverse småting som alltid dukker opp når man har 3 barn og 2 gamle biler! Vi trives ikke i dette gamle huset. Utrivlig, kaldt, (er en grunn det er så billig), jeg er faktisk livredd for å være alene hjemme,det er langt fra folk, det blir myye kjøring på oss med 3 barn som har forskjellige fritidsaktiviteter, de vil treffe venner osv, det er ikke turmuligheter her, lite busser, farlig vei osvosvosv Hva hadde dere gjort? Og tror dere vi kommer til å klare oss på dette budsjettet? Er livredd for å gå på en økonomisk smell også... :S Jeg og mannen har diskutert dette lenge nå, og begge har lyst å flytte, men begge er også redd for å ikke ha råd til det...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Er det med det nye huset dere sitter igjen med 7000+? Isåfall ser det veldig greit ut. Vær nøkterne og spar dere opp en god buffer så har dere til bil etc. Jeg har i overkant av 2000 igjen når alt er betalt, og det er litt lite, men det går.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg vil si jeg tviler på at dere har råd. Kommer an på hvor mye gjeld dere har, og eventuelle muligheter for sanering, om det skulle være bedre for dere. Noen gamle biler skal ikke stå i veien for å få gjeldsordning om det er nødvendig. Det er viktig å trives i hverdagen, særlig når man har barn. Trives man og har det greit rundt ungene er det også gode muligheter for inntektsøkning da gode muligheter gjerne dukker opp når man føler seg litt ovenpå. Jeg tviler på at dere har råd til det, men jeg vil ikke fraråde dere å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Gjeldsordning blir ikke nødvendig nei, vi har kontroll på nedbetalingen nå føler vi. Det går jo seinere å betale ned om vi flytter,men da kommer vi også til å ha det finere i hverdagen 7000 er jo mer enn hva vi har hatt etter alle rekninger er betalt, på lenge! Samboeren min bytta jobb og fikk en god del høyere lønn! Men likevel føler jeg det er lite? Når vi vil spare, betale ned gjeld OG ha nok til å ikke måtte knipe inn på alt! Det har vi gjort de siste 8 årene.. Jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg nye sokker en gang! Vi har ikke planer om å kjøpe ny bil med det første. Begge bilene virker helt fint. Har til og med tenktpå om jeg i det hele tatt trenger bilen min hvis vi hadde flytta. Da er det gåavstand til bhg og jobb. Er bare når det blåser skikkelig vi trenger bilen da Men jeg har betalt 1500 for den, så det er bare veiavgiften som koster... Og litt bensin.. Og vi det blir mindre bensinutgiftger på begge. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå