Gå til innhold

Jeg tror jeg er gal...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for jeg tenker allerede på ny baby! Og piken vår er knapt 5 uker... Det er galskap! Jeg synes det er utrolig spennende å gå rundt og vente på å ta graviditetstest, jeg synes det å ha sex velvitende om at det kan føre til en spire til er utrolig pirrende, og jeg har allerede glemt hvor jævlig svangerskap og fødsel jeg hadde :D Alt takket være den perfekte lille tulla som ligger ved siden av meg og sparker med beina og klaver med armene.

Mannen min føler det også på samme måte, men vi er livredde for å få en baby som er helt motsatt av hun vi har nå. For tulla vår er foreløpig ganske lite krevende. Dvs, hun gråter jo sin kvote, men hun sover på nettene, har matvett og generelt et utrolig godt humør. Det går som en lek, liksom! Hadde det ikke vært for litt sunn fornuft hadde vi jaggu satt igang med ny prøving så fort det lar seg gjøre.

Flere som føler på å smi mens jernet er varmt, motet på topp og fremdeles relativt unge (28 og 32 år), eller er jeg helt alene i denne galskapen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjenner meg godt igjen, satser på at fullamming holder en ny spire i sjakk noen måneder, men er ingen krise om noe skulle skje tidligere. Har alltid ønsket meg tette barn, da jeg har hatt mye glede av mine nesten jevngamle søsken. Men veldig godt å ha kroppen min for meg selv igjen, så frister ikke så veldig å bli gravid med en gang igjen, men snart; oh yess!

Gleder meg dessuten til en ny fødsel, syntes det å føde var en stor opplevelse, rett og slett et skikkelig kick!! Og har en fantastisk 7 uker gammel gutt i fanget nå, beste jeg har gjort,og gleder meg til nestemann:)

Skrevet

Her er vi begge 84modeller, og gutten har som regel en 3-4timer lang våkenperiode på natta, men vi sover litt utpå på formiddagen, og han er lett å ha med å gjøre, sover godt på dagtid, og er for det meste blid og fornøyd:) helt fantastisk å ha laget et lite, perfekt menneske!

Skrevet

Haha :D Skjønner dere godt jeg! Hvis dere har så harmoniske og rolige babyer, og den ene av dere til og med hadde en fantastisk fødsel, så er det jo ikke rart at det frister til gjentakelse asap :) Her hadde jeg en grusom fødsel og et påfølgende halvår fra beint ut helvete, så verden hadde rett og slett rast sammen (for ikke å snakke om ekteskapet) dersom jeg skulle bli gravid igjen nå. Men i utgangspunktet ønsket jeg meg jo flere barn, så om jeg også hadde fått en slik harmonisk baby hadde jeg nok drømt om nestemann veldig tidlig <3 Men er jo greit for dere å kose med førstemann da, og ikke minst la kroppen restaurere seg det "obligatoriske" året for å begrense forfallet ;) ønsker dere en fortsatt fin barseltid, damer <3

Skrevet

Knøttet vårt er 6 uker, og jeg tenker som dere ;) skulle gjerne begynt å prøve snart hehe. Men så hadde jeg hasteks, og fått beskjed om at jeg burde vente ett år :( Det syns jeg er synd, men samtidig er det ikke sikkert samboeren hadde vært like enig i å prøve så kjapt :P

Gullet vårt er også veldig god og snill, sovner med en gang han blir lagt Kl 19, men sliter litt mer med å legge han om natta da. Men jeg er stort sett uthvilt om morgenen allikevel :) og dagene går stooort sett som en drøm :) hender han har litt mageknip, men ikke ofte :)

Skrevet

Må man vente i et år etter hastekeisersnitt? Det hadde nemlig jeg også, men hørte ikke noe snakk om å vente i et år. Kommer vel kanskje an på grunnen til snittet, når jeg tenker meg om.

Skrevet

...jeg tror også du er gal.. :P hehe!

Skrevet

Skjønner at tanken kan virke forlokkende nå som dere har rolige dager med sovende baby der hjemme, men obs obs!! Det BLIR travlere tider etterhvert, når baby begynner å krabbe, løpe, klatre og ikke minst trasse! Tenk å ha en nyfødt baby hengende i puppen mens man løper rundt og passer på den viltre 1-åringen som er høyt og lavt hele dagen lang, virker ikke særlig forlokkende på meg ihvertfall :P

Kjenner to par som har barn med ett års aldersforskjell og de er begge så slitne nå at de sier aldri igjen...

Skrevet

Ja, det er nettopp her fornuften kommer inn. Det er jo galskap å i det hele tatt tenke i de baner. Ser absolutt at tulla vår vil bli mer krevende i tiden fremover. Det er bare så lett å tenke at vi har ork til en ny så lenge hun her oppfører seg eksemplarisk. Nei, vi får knipe igjen og vente noen år til :) Tror jeg.

Skrevet

hehe, du er ikke gal ;) jeg hadde lyst å gå gravid en gang til allerede før lillegutt var ute.. hehe.. hadde grusom bekkenløsning, men det er jo så kos med magen. elsket å gå gravid, elsket å føde(ja det var sykt vondt) og elsker å være mamma. håper jeg får oppleve det flere ganger :)

Skrevet

Øy, kjerring! Jeg er 31 en god stund til skal jeg si deg. Tror jeg må begynne å følge litt nøyere med på hva du skriver om meg.

Skrevet

Jeg har en meget aktiv toåring og en på 3md.. Og har allerede lyst på nr 3 :) så jeg er vell også litt gal ;)

Skrevet

Hadde mannen vært enig her hadde nr 2 blitt prøvd på allerede. jenta er 2.5 mnd og eksemplarisk så syns ikke du er så gal jeg :)

men blir nokk litt bennet av at prinsessa er så snill. sover hele nettene, griner sjeldet (smatter når hun er sulten). ler og smiler dagen lang..

så heldigvis er mannen så fornuftig at han ser at ikke neste trenger og bli like lett og ha med og gjøre....hehe :) så da får vi vente da, til han sier ja :D

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente ett år ja, men ser på nett at folk får forskjellig beskjed! Jeg hadde et ukomplisert ks så skulle ikke hatt noe å si sånn sett.. Men har vel noe med at livmora skal bli sterk nok til fødsel igjen, uten at arret skal gå opp av riene. Og jeg har veldig lyst å føde vanlig neste gang, så får vel høre etter;)

Skrevet

Ble skikkelig verpesjuk etter å sett en 5 ukers gammel baby, men her mangler manfolket så ingen baby her. Og mest sannsynligvis blir jeg ikke til å få flere :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...