4skatter Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Er nylig gravid, 7 uker og noe, men har hoppet rett inn i et høyrisikosvangerskap pga tidligere MA... og legen sykemeldte meg... og jeg er ny i jobben... har bare midlertidig stilling så den blir nok ikke fornyet nei... men hva sier jeg til min spydige arbeidsgiver? Fikk en melding da jeg sa jeg ble borte i går... "Og prognosen er??"... Han er ikke hyggelig i det hele tatt... Noen tips for å fortelle om sykemeldingen min på 3 uker? Kontrakten min går ut 29/02 så jeg kommer vel neppe tilbake...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 På hvilken måte sa du at du ble borte? Via SMS? For da hadde jeg også svart det han svarte som en arbeidsgiver.
turbooglykkelig Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Jeg hadde ringt og informert åpent og ærlig om tidligere ma og legens anbefaling om å holde deg i ro. Om du uansett ikke tror du skal tilbake, trenger du ikke forholde deg til ham mer - og du har opptrådd åpent og korrekt ;-) Lykke til med svangerskapet - det er mye viktigere!!
4skatter Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2012 Har ikke fortalt at jeg ble sykemeldt enda... Jeg brukte en egenmelding i går og i dag fordi jeg hadde så magesmerter... og vi pleier å gi beskjed til han på sms... og jeg ringte også kontoret og sa i fra... fortalte at jeg hadde magesmerter og skulle til legen... Og rett før legetimen kom meldingen... Dagen før hadde han sagt at når noen ble borte fra jobb ville han ikke ha diagnoser eller prognoser, bare når du kom tilbake... fordi han bryr seg ikke om hvorfor vi er borte... hyggelig... Så jeg vet ikke om jeg skal ringe i morgen og si at jeg er gravid, må ta det med ro, og er sykemeldt.... gruer meg rett og slett... skulle ikke vært sånn...
turbooglykkelig Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Ikke grue deg - dette er så mye større enn ham! Du kan eventuelt bare informere ham om sykemeldingen. Lykke til!
Audix78 Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Du har ikke plikt til å fortelle han noe som helst om din egen helse. Ikke prognose heller!
MrsMilla Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville vært helt ærlig, og fortalt hva som var i veien. Jeg ble sykemeldt i u9 og er fortsatt det i u24. Sa ifra til sjefen med en gang hva det var og hvorfor jeg ble sykemeldt. Veldig greit, fikk gratulasjoner og lykke-til. Du gjør som du vil, men folk har en tendens til å tenke litt negativt om de ikke vet hva det er. Kanskje spørre om de kan hjelpe deg mest mulig i denne situasjonen, mulig sykemeldingen gjør at du har rett til lønn lengre??
4skatter Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2012 I dag ringte jeg arbeidsgiveren min og sa det rett ut.... Oi sa han... Så jeg fortalte at jeg går nok sykemeldt lenge, pga vanskelige svangerskap. Da ser vi deg nok ikke igjen sa han... så når du kommer ikke overrask deg om en ny veileder bruker plassen din! ja ja... det var godt å få sagt det og nå bare tenke baby... og ta vare på meg selv. Fulgte rådene deres... takk. Jeg skal søke om svangerskapspenger nå, og får det innvilget til tre uker før termin, og så over til foreldrepenger.... hvis alt går bra da...
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Så bra at du fikk sagt det! Jeg sa ifra så fort jeg fant ut at jeg var gravid, og så fort jeg hadde mistet. Har sagt ærlig ifra at nå prøver vi igjen, så de ikke blir så overrasket når jeg igjen (snart forhåpentligvis) kommer og sier jeg er gravid LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå