Gå til innhold

Babyen blir ikke mett av melka lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det passer veldig dårlig siden hun bare er 3 måneder.

Hun orker bare 150 ml på en gang så tar det halvannen time så er ho like sulten igjen. Mme flyr avgårde her.

Frustrerende at ho ikke blir ordentlig mett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det her også :( Men no blir hun 4 mnd 1 februar, så da får jeg begynne med litt grøt. Vedder på at de kommer til å anbefale det på hs på neste kontroll også :) Med eldste her ble vi anbefalt av hs og begynne med litt grøt allerede ved 3,5 mnds alderen. Men han drakk da 200 ml 5 ganger for dagen, og det var jo max grensen på mme.

Det som er med lille her er at hun alltid har sovet fra rundt 20.00 til 09.00 uten mat før, men i det siste har hun vært så trøtt i 19 tiden at vi har måttet gi melk og legge da. Da våkner hun igjen i 21 tiden og er sulten igjen, og så våkner hun gjerne 1 gang for natten også, noe hun aldri har gjort før. Og hele dagen igjenom no så er hun sulten ca hver annen time.. sååå irriterende, hehe :) Men går seg vel til når hun begynner med grøt etterhvert :)

Skrevet

Min blir 3 måneder i morra så har en stund igjen :o

-HI

Skrevet

Ja da er det jo litt lengre til :( Men du kan jo høre med hs hva de sier der. Kanskje de sier at du kan begynne når hun er rundt 3,5 mnd :)

Skrevet

Tenkte å ringe hs neste uke å høre. Hun får sviskesaft pga treg mage så kanskje jeg kan begynne å gi tynn tynn tynn grøt. Skal høre med hs først da :)

Skrevet

Lurt å høre med HS ja :) Og forbered dere på mer nattevåk om dere begynner med grøt; når man innfører fast føde så tidlig får de ofte litt smerter i magen eller forbigående allergier pga umodne tarmer. Bare 50 % sover bedre etter innføring av grøt ved 4 mnd alder; resten er like mye våkne eller blir mer urolige.

Skrevet

Eldste her var for sulten for alderen da han var baby. Da han var 2,5 måneder, så begynte jeg bare med tynn grøt til han. Og det skulle ikke mye til før ungen roet seg. Et par skjeer om kvelden i starten.

Da han var 6 måneder, så hadde han 2 grøtmåltider, et fruktmåltid og da begynte vi med middag også.

Dette har gått helt fint. Grunnen til at jeg startet med tynn grøt, var at han var oppe i max mengde MME pr døgn.

Skrevet

Det går an å ha en spiseskje grøtpulver i flaska på kvelden og, er bare å evnt. bruke en nål å lage større hull på smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...