Gå til innhold

B+ med antistoff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det på an igjen, 1 svangerskap gikk helt fint, svangerskap 2 ble det påvist antistoff e-. Barnet ble tatt 1 uke før termin med lettere gulsott. Er nå gravid igjen, 6 uker, har enda ikke vært hos legen. Andre som er rhesus pluss å dannet antistoffer i svangerskapet?? Er så redd dette skal gå sterkt utover barnet, siden mitt blod bryter ned barnet sitt. Sist steg titeren kun to hakk fra 64 i uke 10 så til 159 så 264 da tok di å satte i gang fødsel, står kun om rhesus minus mødre på nett:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen irregulere antistoffer i første svangerskap.

Dette svangerskapet derimot har jeg blitt fulgt opp med blodprøver (er forresten A+, og fant heller ingenting på nettet om rhesus positiv).

Første prøven kom tilbake med svar om at de hadde funnet antistoffer som de ikke kunne identifisere. Måtte derfor ta ny prøve igjen etter 4 uker. Denne kom tilbake med samme resultat, og legen min beskrev de verste senarioene for meg (kanskje babyen må bytte ut alt blodet osv...). Forsøkte også selv å ta kontakt med labratoriet for å få mer info, men de hadde ikke lov til å si noe til meg.

Tok ny prøve igjen i uke 19 med samme svar, og fikk beskjed om at jeg skulle tilbake igjen i uke 32 for enda en prøve. Fikk svar på denne prøven på mandag, og alt av antistoffer var borte!

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan det går an, og at dette har bekymret meg endel gjennom svangerskapet. Spesielt fordi de ikke klarte å identifisere hvilke antistoffer det dreide seg om.

Krysser fingrene for deg, og håper du får et "godt" svar på blodprøvene denne gangen! Lykke til;)

Skrevet

Takk for svar :)

Det sies å ble verre for vært svangerskap, men jeg hadde en lett variant sa de. skal ta blodprøver i uke 10 tenkte jeg:)

Ja det er ganske skummelt, antistoffer bryter jo ned barnets røde blodlegemer, gjør barnet slapt i mors mage, noen ganger gir de blodoverføring mens barnet ligge i magen osv, andre ganger må di bare få det ut pga fare for livet. jeg håper det blir slik som sist, at jeg kommer meg nærme termin før noe skulle skjedd, leit om problemene beg i uke 20 liksom :(

Det var da godt for deg at du ikke hadde noe, men løye at du påviste antistoff, unødvendig stress å ha i svangerskapet:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...