Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann fra Hordaland vant 63 millioner på Lotto, fy så mange penger! Foretrekker et liv uten flere millioner enn jeg trenger og uten griske gribber som plutselig fatter interesse for meg.

Hva ville du brukt slike summer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Mannen min og jeg hadde nok kjøpt et større og bedre hus her i området hvor vi bor, nå bor vi trangt, men elsker området... Hadde også kjøpt enda tryggere og bedre biler. Jeg hadde vel gått ned til 50 % stilling om sjefen tillot det; mannen hadde nok byttet til en jobb hvor han også kunne gått ned til 50 % = masse mer tid med vår nydelige sønn!! Og da hadde vi nok fått et barn til; antakeligvis betalt en surrogatmor som kunne bære frem og føde barnet, samt ansatt en barselpleier eller 3 som kunne hjelpe meg om permisjonstida ble like jævlig som med nr 1...

Og hadde nok gitt bort 5 mill til mine foreldre, 5 mill til min søster og 5 mill til min manns mor (han har ikke mer familie).

Nei nå var det nok drømming gitt :D hehehe

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tror jeg ville begynt på skolen!! Etter at jeg hadde gjort meg og familien gjeldsfrie og økonomisk uavhengige resten av livet ;-)

Skrevet

En mann fra Hordaland vant 63 millioner på Lotto, fy så mange penger! Foretrekker et liv uten flere millioner enn jeg trenger og uten griske gribber som plutselig fatter interesse for meg.

Hva ville du brukt slike summer på?

Jeg er ihvertfall ikke lykkelig som fattig.......

Skrevet

Drømmer er godt å ha. Interessant at skole nevnes, jeg tror ikke folk blir lykkelige av å surre hjemme uten noe å ta seg til. Vi trenger noe å jobbe mot, noe som driver oss.

Skrevet

Jeg har vært fattig og det var ikke noe særlig lykkelig over det. Har du noen gang vært fattig, Blond?

Så fattig at du ikke har råd til å bruke strøm? At du ikke har tv eller internett? Ikke tør å invitere venner på besøk fordi du ikke engang har kaffe å by dem på? Har du noen gang vært så fattig at du gråter deg i søvn hver natt og når du ikke gråter så våkner du av romlig i magen fordi du ikke har spist på to dager? Så fattig at du avslår invitasjon til bursdag fordi du ikke har råd til en liten gave og så fattig at du putter brødposer oppi skoene som har store hull, men du har ikke råd til å kjøpe nye?

Vet du hvordan det er å være fattig? Det er ikke så mye å bli lykkelig av...

Skrevet

Hehe. Det første jeg ville gjort var å ansette vaktmester som selvsagt også ordner med bil osv. Selvsagt ville det blitt ny bil også, men forøvrig så hadde nok en del gått til å spe på litt hos familie og nære venner. En drøm er å kunne betale utdannelse for nevø og niese som er i startgropa i voksenlivet.

Forøvrig har jeg faktisk ikke peiling på hva vi ville brukt pengene til, vi har det vi trenger.

Skrevet

Penger gjør deg ikke lykkeligere, men lettere å leve

De som har penger mye penger ser ikke den.

Men lykkeligere nei

Alle vil vinne det er egoet i oss. Klart alle har drømmer for seg selv og sine barn eller sin kjære.

Men lykkeligere, nei man for bare ett "lettere" liv

Mener da jeg

PS vil fortsatt vinne i lotto :)

Skrevet

Ordet fattig ble brukt i dette innlegget som kontrast til en som har 63 millioner på bok, hvem er vel ikke fattig i den sammenhengen?!

Skrevet

Jeg ville ha tatt med meg mann og barn og reist jorden rundt i 1 år, kjøpt større hus,ny bil, hytte og leilighet i Thailand.

Ansatt au pair.

Gitt litt til familie og venner og til div org. ( som landsforeningen for barnevernsbarn og barnehjem i Thailand)

Skrevet

Jeg er ganske lykkelig nå, men hadde kanskje blitt litt mer gladere om jeg fikk de 62 mill på kontoen, hehe.

Skrevet

63 mill er ufattelig mye. Det er jo umulig å bruke for en vanlig person. Jeg ville gitt bort noen mill til familie, og til ulike organisasjoner. Så ville jeg kjøpt et litt større hus, og muligens en ny bil. Jeg ville helt klart tatt utdannelse! :) Og kjøpt meg litt nye klær og ny mobil til samboeren ;) Planlagt ferie til sommeren, helst en lang reise på minst en mnd til et eksotisk land. Og tatt med meg to gode venninner med deres familier.

Etter det hadde nok hverdagen kommet og jeg hadde roet ned pengebruken ;) Håper jeg ikke hadde gått bananas, men fortsatt levd rimelig fornuftig og jeg håper ikke det hadde gjort meg mindre lykkelig. Man vet jo aldri.. Spørs hvor sunt det er å vinne Så mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...