Gå til innhold

Det evige - "Har jeg for lite melk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på ca fem uker, som sover med meg hele natten. Vi legger oss, og jeg ammer sidelengs. Etter noen timer våkner hun, og da ammer jeg motsatt side sittende, før vi legger oss ned...

I starten hørte jeg at jenta drakk, men nå stimulerer hun bare brystvortene, men setter ikke i gang med å drikke. Hun suger mere, og kaver veldig!

Brystvortene er ikke såre på sidene, men har fått blåmerker på selve vortene pga suging! Sugemerke faktisk!

På dagen står vi opp rundt 10.00 og hun er konstant på puppen, og jeg kjenner jeg hater det nå, er så slitsomt!! Hun slipper taket for 15 min etter jeg har gitt henne MME, da vi skal hente storebroren i bhg. Thats it - hun vil ikke ligge i baggen alene, og sover kun på ammeputa mellom slagene, men med puppen i munnen!

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke produksjonen går opp, hun er jo På konstant!

Jeg bruker nesespray, som ikke hjelper på utdrivingen, ikke som jeg kjenner i alle fall. De gangene hun faktisk drikker, kjenner jeg utdrivingen er satt i gang på forhånd. Det sittrer og stikker i puppene. Jeg drikker et par kopper ammete om dagen også. Får sovet greit, på tross av at hun henger der!

Kan jeg gi mere tillegg, har jeg prøvd hardt nok, er det normalt, burde jeg elske det? Ahh, jeg er i alle fall veldig lei. Synes synd på jenta, for jeg hater jo snart at hun vil ha så mye av meg. Det eneste jeg vil er å slippe unna henne, om bare for fem minutter. Ja, slik som nå når jeg skriver dette. Pappaen har henne sovende i armene (vil ikke legges ned!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo bare besvares med det evige "du må veie henne på helsestasjonen" :-)

Men ellers ville jeg gitt meg selv en tidsfrist hvis jeg var deg. Hvis ting ikke er blitt bedre når jenta feks er 2 mnd så går du over på mme. Det blir lettere å holde ut når man vet at det bare er en begrenset periode og kan se en ende på det.

Skrevet

Jenta veide 3600 ved fødsel og ble veid 22 dager etter fødsel. Da lå hun fint på kurven sa HS, 3970 gram.

Ellers har hun rundt 5-7 meget våte bleier!!

Litt forvirret, for dette tilsier jo at alt er normalt!

Skrevet

Går hun opp i vekt? Om hun gjør det, så har du mat.

Har du introdusert smokk? Kanskje du må det, om du ikke har gjort det.

De 3 første månedene er det ikke noe unormalt å føle at du sitter med puppen ute konstant. Faktisk ikke.

Og den utdrivningsrefleksen du mener du bør kjenne, kan lure deg trill rundt. Etter de aller første ukene, er min erfaring at den følelsen kommer når den vil, ikke alltid når melken kommer.

Skrevet

Høres helt normalt ut.

Jeg har ammet to unger lenge og mye. Sluttet å amme siste for 2,5 år siden og har nok fått permanente blåmerker på brystknoppene for det blir ikke borte.

Skrevet

Hun tar ikke smokk, og jeg har prøvd flere merker! Sliter litt med MME flaska også.

Vel, jeg for bare bli sur og lei, det går mest utover mannen stakkar!! han gjør alt for meg, og det også irriterer meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...