Gå til innhold

Hvor mye penger har barna deres på sparekonto?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 20 mnd. og har ca.35000

Skrevet

Eldstemann ca 2 år har 7000, minste på 8 med har ca 4000. Eldste fikk mer penger i dåpsgave mens frøkner fikk flere gavefond, derfor en forskjell. Vi sparer 100 kr til hver av de per måned.

Skrevet

Gaveting skulle det stå...autocorrect. Hilsen #3

Skrevet

2-åringen: ca 30.000

4 mnd: ca 5.000

Barnetrygd + pengegaver

Skrevet

2 1/2 år.. Har 1800 kr. Det er kun bursdagspenger m.v. som settes inn der. Vi sparer ellers til hele familien på høyrentekonto, og har 600 000 der. Synes ikke det er noe vits i å spare separat til barna, og dermed tape renter.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

10 mnd. 5000 kr.

begynte å spare 500mnd i oktober.

Så har det vært jul da..

Skrevet

Gaveting skulle det stå...autocorrect. Hilsen #3

Frøkna på 8 mnd skulle det også stå.

Hilsen #3 og #4

Skrevet

3 og 5 år.

22 000 kr hver. IKKE mye, men vi har aldri sparet fast, men har råd til å sette over penger når vi vil:)

Skrevet

2 år og 4 måneder. Hun har 3850. Setter inn 100 kr i måneden for jeg har virkelig ikke råd til mer. + pengene fra dåpen...

Skrevet

Hun har 1,2 millioner sto det på årsoppgaven som kom nå. Penger hun sikkert heller ville vært foruten siden de kommer fra Norsk pasientskadeerstatning...

Skrevet

Gutt 15 mnd = 8100.-

Jente fem uker = 900.-

Skrevet

Mine fire barn har ca 4000 kr på sparekonto, det er bare sparebøssepenger og bursdagsgaver.

Vi sparer sparer selvfølgelig penger da, men ikke i barnas navn. De kommer til å få en pengegave av oss den dagen de skal kjøpe bolig, men de kommer ikke til å få tilgang på en fet sparekonto den dagen de fyller 18 år så de går til russebuss, sydentur og en rånete bil ;)

Gidder heller ikke la de stå med formue den dagen de skal søke studielån og stipend, da betaler jeg heller ned litt studielån for dem den dagen de er ferdig med studiene.

Mine sparepenger skal komme barna tilgode, men først når jeg bestemmer det og ikke som 18-årsgave...

Skrevet

6 år - 2000 kr

4 år - 1350 kr

Vi sparer ikke til de så dette er kun penger de har fått. Vi har heller ikke døpt de så ingen gaver fra det.

Skrevet

Og hvor gamle er de?

Jeg vet ikke helt. For de har en slags forsikring med stor stigning, som vil gi gode utbetalinger over 5 år etter de er voksne. Fra de er 21 år til de er 26 vil de få utbetalt over 30 000(opp til 50 000) pr år i 5 år.

Så de har litt penger, i tillegg til de få, små kronene som står på sparekontoene deres. For de har blitt brukt til ting de har ønsket seg eller trengt opp gjennom årene.

Skrevet

mellom 3000 og 5000 kr.

Dette er gaver fra bursdager og sparing de ellers gjør på sparebøssa:)

Vi sparer ikke til barna. Prioritere heller å betale ned mer på lån og sparer dermed renteutgifter. Det kommer hele familien tilgode:)

Barnetrygden går rett til nedbetaling av huslån!

Bare dumt at de skal ha mange tusen på konto. Da kommer overformynderiet, og de vil senere få problemer med å få studiestipend.

Skrevet

Eldste har 14 000 kr, yngste har ikke noe. De er 8 og 5 år gamle.

Skrevet

Rundt 20.000 (gaver) - 3,5 år. MEN det står på en konto i mitt navn. Vil ikke at hun skal få trøbbel i forhold til den dagen hun skal begynne å studere.

Vi sparer ikke til henne spesielt, hun skal få det hun trenger når hun trenger det. (hun er nok et av de heldige barna som vil få leilighet når hun begynner å studere osv).

Vi er forøvrig opptatt av at hun ikke skal bli bortskjemt selv om vi har god råd. Hun har allerede begynt å spare penger på sparebøsse osv.

Skrevet

Han er 7,5 mnd og har ca 15000. De står i mitt navn og er gaver han har fått. Har nå opprettet konto i hans navn hvor de trekker 200 kr fra min konto hver mnd. Den kontoen skal også sparebøsse pengene inn på.

Skrevet

0,-

Vi sparer ikke til barna, men vi betaler klekkelig ned på huslånet, og vi har ei flott hytte ved stranda.

Når barna er store nok til å flytte ut og trenge startkapital, så har vi nok penger på bok, og formue i fast eiendom.

Vi har dessuten nok penger til å betale for ting barna trenger sånn underveis. Tviler på at komfirmasjon eller lappen kommer til å bli noe problem, særlig når vi da nok ikke kommer til å ha boutgifter.

Ser ikke helt poenget med at pengene skal stå i barnas navn. Vi er en mor og en far som gjør det beste vi kan for å sikre fremtiden vår og fremtiden til våre barn, og ser ikke at det skal best gjøres ved å ha noen tusenlapper på egen konto.

Skrevet

Vi har 1mill til hvert barn, stående på høyrentekontoer i vårt navn. Det kommer til å være hjelp til leilighet, billappen og slike ting. Ellers sparer vi ikke noe.

Skrevet

Er det bare rike folk her??? Hjelpe så mye penger dere har da.

Skrevet

#21 : hva gjør dere når/hvis barna deres får pengegaver?

Gjest overlord
Skrevet

Ikke så mye som ei krone. Men de har foreldre som betaler ned på lån så det koster etter, og som vil være istand til å hjelpe dem med lappen, studier og etablering i egen bolig når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...