Gå til innhold

Ubehagelig når hjertet galloperer....


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Jeg er innimellom plaget med høy puls. Mellom 100-120 i hvile og enda mer i aktivitet. Noen ganger verre enn andre tider.

Jeg har en slik dag i dag. Var først på tidligvakt, så hjem for å rydde og vaske. Når jeg nå setter meg ned, så vil ikke hjertet roe seg. Det dunker både i brystet og i ørene.. ;) Er ubehagelig når det pågår så lenge. Men har lest at dette er normalt, og så lenge hjerterytmen er regelmessig så er det garantert ikke grunn til bekymring. Men ubehagelig er det jo. Andre som er plaget med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen jobber jo ekstra hardt nå da.....Og særlig i 1. trimester jobba hjertet på spreng her, slik du beskriver. Men er roligere nå. Men fremdeles, av og til, kan det ta seg en heisatur. Kjenner det dunker i hele kroppen! Jeg er ikke bekymret for det så lenge dette ikke er så ofte. Hva sier din jordmor til dette da? Kanskje hun kan berolige deg litt.....(enkelte medisiner kan få hjertet til å gallopere slik du beskriver, særlig stoffskiftemedisiner, om du bruker noe slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken redd eller bekymret. Er sykepleier og skjønner hvordan kroppen jobber på.. Men ubehagelig er det jo når en er i hvile og hjertet pumper 120 slag i minuttet. Jeg står ikke på noen medisiner, men merker dette som regel skjer når jeg har sovet lite og jobbet mye. Så lenge det bare hender innimellom så går det i grunnen greit. Må bare roe litt mer ned, sikkert. ;) Jeg hadde det likedan i mine to andre svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg fikk en sånn en i går da jeg våknet på sofaen. Trodde hjertet skulle hoppe ut av kroppen :-/

 

Har ikke hatt det før, så det var litt ekkelt. Er i uke 18+5 nå.

 

Puh! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er i uke 21 og hadde en sånn opplevelse for to dager siden, forferdelig ubehagelig!! Satt i sofaen og så på TV da hjertet begynte å dunke hardt og fort, det varte i ca. 10 minutter før det roet seg, det var grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er plaget med dette utenom graviditet, nå er det ekstra ille. Jeg skal inn til sjekk hvis det blir verre nå.. Det er skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...