Gå til innhold

er de noen som har peiling ang sæddonorer i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en lykkelig enbarnsmor, singel, og trives sånn. Men jeg ønsker meg et barn til, for jeg hadde så stor glede av søsken i min oppvekst, at det er noe jeg ønsker for mitt barn også. Men jeg vil ikke inn i noe forhold(dels fordi jeg stort sett treffer drittsekker, dels fordi jeg ikke takler å ha en kjæreste som skal bestemme over meg), og jeg vil ikke "fly på byen" og lure en stakkars fyr heller. Ikke vil jeg vente så mye lenger heller grunnet aldersforskjell på barna. Har sett på nett at det finnes private sæddonorer her i landet også, men er det juridisk lov da? Fant en som sier vi skal ha en skriftlig avtale på at han ikke skal stå som far, at han kun er donor, og at jeg ikke kan kreve bidrag, og det er helt ok for meg. Men er det trygt? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det ville aldri jeg gjort.

Jeg er i sammme situasjon som deg, og hadde ikke turd å finne en sæddonor på nett. Det er heller ikke lov i Norge. Jeg reiser snart til Danmark for å insemineres der. Hva om sæddonoren du har funnet om noen år finner ut at han alikavel vil se sin sønn eller datter, hvor mye verdt er det papiret dere har skrevet da verdt?

Skrevet

Jeg er i sammme situasjon som deg, og hadde ikke turd å finne en sæddonor på nett. Det er heller ikke lov i Norge. Jeg reiser snart til Danmark for å insemineres der. Hva om sæddonoren du har funnet om noen år finner ut at han alikavel vil se sin sønn eller datter, hvor mye verdt er det papiret dere har skrevet da verdt?

Det er akkurat det jeg har tenkt på også, at da er vel ikke det papiret verdt noen ting.

Vil du fortelle hvordan du har gjort det ift Danmark? Måtte du dit en gang først for samtale, eller kan man ringe og bestille time bare? Hvordan foregår dette? Jeg har siden til en sånn klinikk i Danmark oppe her nå... Men greit å høre fra en som skal gjøre det. :)

HI

Skrevet

Ser dere har kommet frem til det selv, men vil presisere: ettersom det ikke er lov i Norge er ikke en slik avtale noe verdt! Donor kan kreve samvær og du kan kreve farsbidrag.

Ville nok kosta på meg danmarkstur!

Lykke til!!!

Hilsen "heldig kone" med norske donorbarn :)

Skrevet

Det er akkurat det jeg har tenkt på også, at da er vel ikke det papiret verdt noen ting.

Vil du fortelle hvordan du har gjort det ift Danmark? Måtte du dit en gang først for samtale, eller kan man ringe og bestille time bare? Hvordan foregår dette? Jeg har siden til en sånn klinikk i Danmark oppe her nå... Men greit å høre fra en som skal gjøre det. :)

HI

Jeg har ikke vært i danmark enda, så vet ikke så mye. Men først må du ihvertfall til gynekolog/lege i Norge og ta alle prøver de skal ha. Jeg har akkurat fått svar på mine, og tenker nå å kontakte klinikk i Danmark, bare jeg får bestemt meg for hvilken. Før man kommer ned må man ha en journalsamtale med klinikken, og den må bestilles.

Hilsen anonym over som ikke tør å ha priavt donor i Norge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...