Svins&Småsvansene Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Vi planlegger å reise en tur til varmere strøk med lillemann i april/mai en gang, han vil da være rundt 6-7 mnd gammel. Men hvor bør vi dra? Noen som kan anbefale et reisemål for en småttis i den alderen, og på den tiden av året? Og hva gjør man evt. med vogn?? Fersk på dette ja!
beccis'en Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal til gran canaria i mars. Jentene vil da være 6mnd. Jeg har aldri vært der før, men har flere venninner som har vært der med sine små og har vært fornøyde. Vi skal bo på et veldig familievennlig hotell, og har all inclusive. Barnevogn får du med på fly uten kostnad, men husk å kjøp eller lei prampack. Da ikke flyselskap eller forsikring dekker skade på vogn hvis ikke. jeg tar med sportsvogn til jentene, slipper da disse baggene. Hehe. Men jeg vet ikke så mye mer enn deg, men ville ikke reist ut av Europa da de ikke er fullvaksinert ennå. Ta med myggnetting!! Vi skulle egentlig til Egypt, men booket om til gran canaria da vi følte at det var tryggere:).
Tosta <3 Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal også til Gran Canaria i Mars, hvor skal dere beccis`en? Når vi skulle finne reisemål var det viktig for oss at vi fant hotellrom/leiligheter som hadde kjøleskap,komfyr og micro.Er avhengig av å kunne varme ei flaske på natta, koke flaskene av og til. Vi har vært flere ganger på Gran Canaria og vi trives der, aldri blitt matforgiftet og alltid vært heldige med været. Angående vogna skal vi låne en prampack, også tar vi med oss bilstolen. Den har vi til vi går ombord på flyet, så ser vi da om vi får ha den med på flyet, eller om de legger den ned med bagasjen. Regner jo med siden det er charter fly at det er fult og at vi ikke får ha den med, men den skal uansett være med på ferien Gleder meg til sol og varme!
beccis'en Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal til maspalomas på et blue star leilighetshotell. Glemte jo å si at vi også valgte med kjøkken og micro. Jentene får MME så hadde ikke klart meg uten, og forhåpentligvis kommet litt i gang med fast føde da også. Hvor skal dere da?
beccis'en Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ikke ha med bilstoler da.. Har tenkt å ha dem på fanget jeg på bussen til hotellet (ca 30 min). Skal dere leie bil? Er så redd for at stolene får seg en trøkk hvis de blir med på flyet. Bagasje behandles jo ikke alltid så fint, og de skal jo helst ikke mister i bakken ol disse bilstolene:).
Tosta <3 Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ikke leie bil, men de kjører ikke så fint der nede, og farten ligger på 120-140 km/t så jeg har ikke lyst til å ha henne på fanget, syntes også det er greit å kunne ta litt taxi der nede og komme seg rundt litt Har tenkte på å bare pakke bilstolen i prampacken sammen med vogna også, men får se hva jeg bestemmer meg for Som du sier så behandler dem ikke bagasjen så fint, men mange sier at når de ser hva det er så behandlerer de det bedre enn ting som ligger innepakka. Vi skal på ett sunwing resort hotell i Arguineguin, da kan vi ha med oss 30 kg bagasje hver i stedenfor 20kg hver, det hjelper litt når frøkna ikke kan ha med noe! Mye ting til de små! Så du skal reise med tvillinger? Tøft gjort! Når reiser dere?
beccis'en Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Jeg ringte til star tour ang bagasje. Og baby kan ha med seg 5kg innsjekket bagasje. Så jeg skal ha en egen koffert til dem hvor jeg kan ha med 10kg siden de er to. Ja, skal reise med tvillinger. Men vi reiser jo flere så får god hjelp. Jeg har ikke tenkt på taxi til ulike steder. Hmmm. Men vi bor jo veldig sentralt, så mener alt er i gåavstand. Vi reiser 10. Mars:) dere da?
Tosta <3 Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Så greit da, er jo heldigvis ikke tykt tøy man trenger å ha med Følte jeg hadde lest at barn som ikke har eget sete, ikke kan ha med annet enn vogn. Men mulig det er forskjellig fra selskap til selskap, vi reiser med ving og thomas cook. Vi og reiser 10 mars! Hvor reiser dere fra?
beccis'en Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Kanskje det er forskjellig, men ville ringt og hørt;). Vi reiser fra Bergen, Flesland. Dere da? vi reiser med Norwegian da (tror jeg).
Tosta <3 Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal reise fra Stavanger Jeg får undersøke det litt nærmere angående bagasjen, men siden vi kan ha 30 kg hver så burde det holde
Håpet ble virkelighet! Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 Vi var på Mallorca når frøkna vår var 4 måneder, i september og det var helt perfekt. Valgte leilighetshotell i Palma Nova så det var kort vei fra flyplassen i buss, hadde henne på fanget der. Har kjøpt en ekstra vogn som vi ikke er så redd for, sendte den i plastpose, og den var helt fin da vi kom frem. Gikk helt smertefritt for oss, men mye man tenker på før man reiser når det er første gang!
Mamma i lykkerus Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Vi skal også til Sunving i Arguinegin, men vi reiser 26.mars da! ;P
White*Angel Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Sunwing hotellet i Arguinenguin er å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå