Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Utenlandske leger er mer avvisende, arrogant og stresset enn de norske legene? Hver eneste utenlandsk lege jeg har møtt er så arrogante! Hilser sjeldent, ser deg ikke i øya.. når man forklarer seg i legestolen sitter de bare foran dataen og ser på klokka. Er dette tilfelle eller har noen andre opplevd samme?
RockMama Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Nei, jeg har opplevd "utenlandske" leger som er varme og legger en hånd på skulderen min på vei ut av timen. Tålmodige damer som skal ta blodprøve av barnet mitt bla.a. Har oppfølging av en mannlig overlege på sykehuset nå, som snakker gebrokkent russisk/svensk, og han er den beste legen jeg har hatt noensinne. God tid, forklarer alt, min søster ble til og med invitert inn av han på ultralyd, da hun ventet på gangen. Hadde også et flott møte med en pakistansk kvinnelig lege da vi var på Grønland for tidlig ultralyd. Der har du nok bare vært uheldig
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Enig. Dette gjelder spesielt de mannlige, for min del hvertfall.
Anette_33 Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Uenig, har bare gode erfaringer med tyske, russiske, ungarske leger. Kvinner og menn..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Helt uenig. I de siste årene har jeg møtt leger som har vært polsk (mann), en asiatisk (mann), indisk (mann), indisk (kvinne), svensk (kvinne) og australsk (kvinne), og de har vært svært hyggelige og imøtekommende, flinke og effektive. Men de få etnisk norske jeg har vært hos har vært særdeles skuffende må jeg si.
Millemine Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har dansk fastlege. Han er bare topp! Kunne ikke hatt bedre fastlege for meg og min sønn...
2 hjertegull :) Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er også uenig.. Sykehuset der jeg fødte min datter for 4 år siden er veldig internasjonalt. Du kan være lenge innlagt uten å treffe på en norsk, så jeg traff mange utenlandske, både svenske, finske, danske, tyske osv.. Men unntak av en finsk jordmor var alle de utenlandske legene veldig proffe og flinke!
Fjelljenten Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Jeg føler det er omvendt jeg, jeg foretrekker faktisk utenlandske, og helst mannlige leger, de er etter min oppfatning utrolig flinke og tar jobben sin utrolig seriøst.
Diddels Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Min polske øyelege er langt koseligere enn min norske fastlege. I 6 mnd videreutdannet legen min seg, og hadde en vikar. Han snakket gebrokkent svensk/tysk (?), men så norsk ut, så vet ikke hvor han var ifra. Beste legen jeg har hatt! I tillegg til å ta prøver av meg fikk jeg brev hjem i posten med prøveresultatene. Jeg slapp å ringe og mase etter resultatene mine. Han tok også kun en kjapp titt på sønnen min og fortalte meg nøyaktig hva som var galt med ham, og han skrev ut rette medisiner. Etter nesten 3 mnd med hoste og ubrukelige astmamedisiner var han frisk...! Nå skal det sies at jeg hatt koselige norske leger også. Det kommer veldig an på.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har ikke merket noen forskjell, hverken den ene eller andre veien. Min fastlege, etnisk norsk mann i 50-årene, er super hyggelig, og veldig grei å ha med å gjøre. På helsestasjonen der jeg går med datteren min jobber det en tyrkisk mann i 30-årene, og han er også super. Så tror det er som alt annet, avhengig av personen:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #12 Skrevet 19. januar 2012 Min fastlege, etnisk norsk mann i 50-årene, er super hyggelig, og veldig grei å ha med å gjøre. På helsestasjonen der jeg går med datteren min jobber det en tyrkisk mann i 30-årene, og han er også super. Så tror det er som alt annet, avhengig av personen:) Bruker du Andersen på Strømsø?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Min fastlege, etnisk norsk mann i 50-årene, er super hyggelig, og veldig grei å ha med å gjøre. På helsestasjonen der jeg går med datteren min jobber det en tyrkisk mann i 30-årene, og han er også super. Så tror det er som alt annet, avhengig av personen:) Bruker du Andersen på Strømsø? Nei, jeg bruker en som holder til på Rykkinn i Bærum. Kom aldri så langt at jeg byttet fastlege når vi flyttet.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Nei, jeg har til gode å møte en som er mer avvisende, arrogant og stresset. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Det er nok like stor forskjell på etnisk norske leger som det er på utenlandske leger.. Man finner flinke og dårlige leger i begge kategorier.. Og ja, jeg har jobbet med hundrevis av leger... Ditt utsagn HI oser av rasisme og "skjære alle over en kam" mentalitet... Tragisk og du burde virkelig gå litt inn i deg selv og tenke over hvordan DU møter de utenlandske legene - kanskje de reagerer på hva DU utstråler??? Man kan ikke gjøre noe med hvordan alle andre er, men man kan gjøre noe med hvordan man selv er..
kaklemor Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 min kvinnelige fastlege er helt fantastisk og kunne ikke hatt noen bedre.. om hun er norsk eller ei spiller ingen rolle. ( hun er norsk ) gynekologen min er en mann fra tyskland , helt topp han også! min fastlege som jeg hadde på hjemstedet mitt var fra pakistan eller kurdistan ( usikker ) . Han var og veldig koselig, men der var det kommunikasjonsproblemer. Er utrolig mange flinke leger i verden ( uansett hvilket land de kommer fra ) En lege jeg var hos; jeg kom inn pga magesmerter (tålte ikke prevensjon) og tok prøver En uke senere fikk jeg henvisning til adhd institusjon for å sjekke om jeg hadde adhd. ( hadde vondt i magen!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå