Gå til innhold

Når går barna over til vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten her er 2 år og 7 mnd og sover ennå i sprinkelseng. Har tatt vekk ene siden og satt på sengehest. Men har egentlig ikke lyst å ha juniorseng, vil helst gå rett over til vanlig seng. Men når er det vanlig å gjøre dette? Og når begynner de med vanlig dyne?

Videoannonse
Annonse
Gjest overlord
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt vanlig seng (90*200) til jenta vår på 2.5 år. Da kjøpte vi også vanlig dyne selvfølgelig:)

Det har gått helt fint fra dag èn. Monterte på en sengehest så hun ikke skal falle ut.

Skrevet

Våre fikk stor seng da de var ca 2 år:-)

Ser heller ikke så stort poeng i juniorseng.

Skrevet

Begge mine gikk over til vanlig seng (med sengehest) da de var rundt 2.5 år.

Skrevet

Eneste grunn til juniorseng er å spare plass i rommet. Er det plass nok så kjør på med stor.

Skrevet

Men hvilken seng kjøpte dere? Dyr eller bare en enkel, billig på ikea? Og hva med madrass? Hvor mye penger legger dere i det?

HI

Gjest overlord
Skrevet

Seng, madrass og overmadrass kom vel på ca 6.000. Kjøper skikkelig madrass da jeg syns det er viktig.

Skrevet

Vi gikk over til vanlig storseng når de flyttet ut av sprinkelsengen. Eldste var da 2,5 år og yngste ca.3,5 år.

Ene har en slik seng:

http://www.ikea.com/...ducts/50080315/

Og den andre en fra Bohus som jeg ikke er på sidene deres nå.

Skrevet

Levetid på en normalt kvalitetsmadrass er 12-15 år, så da er det greit å kjøpe noe som duger i utgangspunktet. Ville kjøpt billigmadrass til en evt juniorseng som bare skulle vare et par år, men en duganes madrass til stor seng, så barnet har like god comfort når det blir større og tyngre også.

Skrevet

Begge våre fikk stor seng og stor dyne når de ble 3 år. Jeg hadde vanlige senger til dem, med sånn kant mot veggen. Vi snudde bare sengene feil vei slik at de ikke falt ut av. Gikk helt fint :)

Skrevet

Mine har sovet i juniorseng med stor dyne fra de var ca 2 år til de begynte på skolen.

Skrevet

Hehe. Min på 2,5 år har enda sprinkelseng og har aldri prøvd å klatre ut av den;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...