Gå til innhold

"hvem er far tuil barnet".... overrasket over at det fins så dumme jenter.. beklager altså


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

men HVEM setter seg i deg situasjonen å ha ubeskyttet sex med to eller flere under samme fruktbare periode... bare skjonner det ikke. Synes selv at to på samme mnd er ille... men på samme UKE... bare jeg som sperrer opp øynene for dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange unger er ikke registrert med feil far på grunn av utroskap, og moren ikke vil fortelle noen om sin elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk spør du meg. Å egoistisk av mor... Kanskje er bedre prevensjonsmiddel? Eller abort når man sitter der med skjegget i postkassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jo det er mange av disse som er veldig unge og som bare har vært ute etter å ha det litt gøy. Prevensjon er mest sannsynlig blitt brukt, men så har den ikke virket, eller den har sviktet. Er ikke ALLE unge jenter som tenker over at de KAN bli gravide om de har sex. De gjør det jo mest for nytelsens skyld..

Og 2 på en uke, eller en helg er veldig fort gjort, spesielt om en er fri og frank. Da er det bare ut og feste og finne seg en tilfedig ONS.

Så abort er plutselig "greit" når en har hatt seg med flere og det er usikkert hvem som er far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jo det er mange av disse som er veldig unge og som bare har vært ute etter å ha det litt gøy. Prevensjon er mest sannsynlig blitt brukt, men så har den ikke virket, eller den har sviktet. Er ikke ALLE unge jenter som tenker over at de KAN bli gravide om de har sex. De gjør det jo mest for nytelsens skyld..

Og 2 på en uke, eller en helg er veldig fort gjort, spesielt om en er fri og frank. Da er det bare ut og feste og finne seg en tilfedig ONS.

Så abort er plutselig "greit" når en har hatt seg med flere og det er usikkert hvem som er far?

Godt poeng! Er det greit aa ta abort da?

Synes ogsaa de jentene som morer seg like mye med sex som menn gjoer, skal faa gjoere det uten aa bli doemt paa denne maaten. Det er godt mulig graviditeten er uplanlagt og byr paa utfordringer i forbindelse med farskapet, men det betyr ikke at de ikke blir like mye elsket som andre barn, og vokser opp til aa bli gode mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke abort er tingen.....man må jo hjelpe disse jentene, men blandt de unge finnes det jo også litt eldre, da blir jeg enda mer betenkt.........det jeg tenker mest på når slik skjer er jo at når du ikke vet hvem som er faren din kan du i yterste konekvens i fremtiden forelske deg i din egen bror eller søster, med de konsekvenser det kan gi....bare en tanke, jeg hadde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le litt her altså.. for gudskyld, dra alle ungjenter over en kam... Dere vet faktisk at det fins dumme nek av noen kvinnfolk i alder av 30-40år å eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte jenter kan jo være nysingle, og så hooke up med en fyr, for så å finne tilbake til eksen kort tid etter. Eller, man kan ha hatt en onenightstand, for så å hooke up med en gammel flamme, en fuck buddy eller rett og slett en kompis. Er man single forplikter man seg jo ikke til noen. Andre igjen ender opp med å være utro..

 

Ingen av nevnte scenarioer er noe jeg ville valgt, personlig ville jeg jo husket prevensjon, hvertfall pga. av fare for seksuelle sykdommer i tillegg til å bli gravid..Enkelte andre velger imidlertid å leke med sjansene!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha mer enn en partner pÅ en mÅned nÅr en er singel er da vel ikke uvanlig?

Der i mot er det nok mer svikt med bruk av prevansjon som er problemet. Det er sjelden det er prevansjonen som faktisk blir brukt som svikter!!!!!

At det er mange av disse er fort gjort... men jeg ville jammen følt meg dum som et brød viss det var meg likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jo det er mange av disse som er veldig unge og som bare har vært ute etter å ha det litt gøy. Prevensjon er mest sannsynlig blitt brukt, men så har den ikke virket, eller den har sviktet. Er ikke ALLE unge jenter som tenker over at de KAN bli gravide om de har sex. De gjør det jo mest for nytelsens skyld..

Og 2 på en uke, eller en helg er veldig fort gjort, spesielt om en er fri og frank. Da er det bare ut og feste og finne seg en tilfedig ONS.

Så abort er plutselig "greit" når en har hatt seg med flere og det er usikkert hvem som er far?

Godt poeng! Er det greit aa ta abort da?

Synes ogsaa de jentene som morer seg like mye med sex som menn gjoer, skal faa gjoere det uten aa bli doemt paa denne maaten. Det er godt mulig graviditeten er uplanlagt og byr paa utfordringer i forbindelse med farskapet, men det betyr ikke at de ikke blir like mye elsket som andre barn, og vokser opp til aa bli gode mennesker.

en av mange grunner til at jenter blir dømt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett alltid å vite etter en trekant eller firkant.

Neida, men altså man behøver ikke være veldig lett på tråden for å ha hatt to partnere samme måned. Behøver ikke bety at det er noe som skjer hver uke.

Og dette kan skje damer i alle aldre.

Fæl situasjon å komme i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er mange forskjellige situasjoner. Prevensjon er ikke alltid sikkert heller, kjenner flere som er blitt gravide på p-piller. Det er faktisk mulig selv om man er flink til å ta dem. Det jeg altså vil si er bare; Ikke døm alle situasjonene likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finns det jo faktisk de som ikke har regelmessig syklus og ikke har peiling på når de har eggløsning da. Eller som ikke tåler preveansjon (det gjør ikke jeg). Jeg har aldri hatt meg med flere på samme uka da, men kan skjønne de som gjør det også.... Men jeg tenker som så at er man ikke klar for å få barn, får man la være å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sikkert alle skriver ned dato for når de hadde mens. Og når de hadde sex. Regelmessig syklus er det mange som ikke har.

Kanskje de sier de ikke vet hvem som er far til barnet av den grunn at de ikke ønsker å ha noe mere med den personen de hadde sex med da de ble gravid å gjøre? Eller at de husker at de hadde sex, men ikke hvem den personen egentlig er. Jeg synes ikke abort skal brukes som et prevansjonsmiddel! Men er enig i at det må være en veldig frustrerende situasjon å komme opp i. Og vil man ha en far til barnet, så må det være flaut å be flere om en dna test.. huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke antall sexpartnere er ille i det hele tatt. Om ei dame vil ha mange menn står hun helt fritt til det, betyr heller ikke at hun er dårlig på noe vis, har du lyst har du lov!

 

MEN det høres veldig dumt ut å gjøre dette uten prevensjon da man naturligvis kan bli nettopp gravid. Normalt sett er man vel litt nøye på hvem man vil ha som far til barnet, og ikke bare hvemsomhelst.

 

Tror ikke det skulle være veldig vanlig....jeg kjenner ingen som har akkurat dette problemet - altså "hvem er far til barnet mitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye at om prevensjonen svikter synes jeg veldig synd på de parter det gjelder - sånt skjer desverre, og det betyr ikke at man er dårligere enn andre på noe vis! Det er bare veldig uheldig og kjedelig situasjon for alle parter.

Men du skal se at selv om det starter slik - så kan alt få en "happy ending", kommer helt an på hva man gjør med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Biologien er rett og slett så urettferdig at det er jenter som blir gravide. Ja, menn som har sex med tre-fire i løpet av en helg er ubetenksomme og ikke særlig fornuftige, akkurat som kvinnene, men de vil aldri bli sittende igjen med konsekvensen på samme måte. Vi kan rope om moralsk likestilling så mye vi bare vil, men faktum er at det er kvinnene som må ta stilling til det evt resultatet av ubeskyttet sex, dersom resultatet er graviditet. Velger man å ha ubeskyttet sex med noen, må man være villig til å ta i mot alle sykdommene de har med seg også. Personlig tror jeg aldri det er noen god idé å ha sex med flere forskjellige personer innenfor samme uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...