Gå til innhold

Rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere faste rutiner på hva som skjer mellom måltidene?? Selvfølgelig har vi måltider til faste tider, og står opp og legging til fast tid, og faste rutiner rundt det vi gjør da, men mellom måltidene har vi ingen faste rutiner på f.eks på det klokkeslettet skal vi gå tur, lese, leke på gulvet osv. Er dette veldig feil av meg? Babyen min er snill og grei, og sjelden sutrete og misførnøyd, så tror forøvrig det ikke er noe problem for h*n.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 barn som jeg alltid var nøye med rutiner med da de var små. Men rutinene begrenset seg til soving og spising :)

Hva vi gjorde mellom det tok vi som det kom!

Så slapp av du- babyer trenger ikke strenge dagsprogram ;)

Skrevet

Nei, vi har kun rutiner på legging og spising (når det gjelder minsten på 8 mnd). Men vi gjør jo mye av det samme hver dag til samme tid likevel - uten at det er bevisst. Det samme med mellomste.

Med min første måtte jeg ha faste rutiner på absolutt alt nesten. (Og sånn er det fremdeles 8 år etter) Hvis ikke gikk han i spinn.

Faste rutiner er en nødvendighet, men samtidig tror jeg det også er viktig å ikke ha alt for mange av dem. Det er jo greit å kunne dra å spise middag ute, dra på ferier, helgeturer, på overnattingsbesøk osv uten at alt blir surr og ungene frustrerte.

Men selvfølgelig kommer det an på det enkelte barn :)

Skrevet

Rutiner er viktig, men man trenger ikke et dagsprogram man følger slavisk. :)

Her så fulgte babyen en rytme som senere ble til tidspunkter når det gjaldt måltider og søvn. Mellom det, så var det egentlig bare lek og kos som sto på programmet. Ikke noe spes tidspunkt på det. Tok dagene som de kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...