Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Er jeg en dårlig mor hvis jeg velger å ikke trille tur hver dag nå som det er vinter? For å nevne det, så er jeg fullstendig klar over at frisk luft er bra for både mor og barn, men hva hvis det er glatt og ikke strødd ute? åssen gjør dere det?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg går ikke tur med vogn hver dag, det er ungene for store til, men både jeg og ungene er ute hver dag og jeg løper ute 4 ganger i uka. Er det glatt er det bare å ta på brodder. Da går du omtrent like trygt som på tør asfalt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Nei, du er ingen dårlig mor. Jeg gikk og går ikke tur om det er speilglatt, ikke strødd og det er iskaldt. Jeg går tur for kosens skyld, og det er ikke kos om det er iskaldt eller speilglatt. Har og latt vær å gå på tur med vogn om det høljregner eller snør masse..
Plutselig_gravid Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Jeg triller ikke tur hver dag. Uansett årstid. Men så klart mye mer ute sommer enn vinterstid. Før la jeg minsten i vognen utenfor huset, med vindu på gløtt slik at jeg kunne høre henne når hun våknet. Det kan jeg ikke lenger pga de maaange kattene som ferdes her og som jeg har tatt på fersken mer enn en gang. Det jeg gjør om været er ille eller om jeg har andre ting å gjøre enn å trille tur, er at jeg legger henne i vogna, med uteklær, og setter vogna inn på et av soverommene og setter den ved vinduet. åpner så vinduet på FULLT gap. Da blir det utekaldt og frisk luft på rommet hun da sover i.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Nei, dårlig mor er vel ikke akkurat det første som slår meg når du sier at du ikke triller tur hver dag;) Jeg er hjemme med ei knerte på 6 mnd nå og vi triller ikke tur omtrent i det hele tatt. Ho sover ute i vogna si, da... Sover to dupper om dagen på +/- 2 timer hver gang. Hvis vi er ute og triller og vogna stopper, så våkner ho. Skal jeg ut å gå bør jeg også ta med bikkja, men jeg orker (evt gidder?? ) ikke å tusle rundt med vogn og hund i 2 timer hver dag, altså... Så ingen trilleturer om dagen, bikkja får tur alene med meg på kvelden etter at alle unger er lagt:-p Føler meg ikke som noen dårlig mor for det;)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Takk for svar alle sammen :-) Føler meg litt lettere nå.. Problemet er bare det at barnevernet er inne i bildet, og siden de ikke har noe annet å pirke på, har det bestemt seg for å pirke på at vi ikke går tur hver dag. Tenker kanskje på å la babyen min sove ute, h*n får jo da frisk luft, på lik linje med om vi hadde gått en tur. Forøvrig pleier jeg å slappe av når babyen sover, men det er jo et problem når man er ute å går. Og denne lille pausen trenger jeg egentlig veldig sårt, så kjenner jeg blir irritert på at det forlanges at foreldre i dag skal gå tur hver dag. Pluss at babyen min sover kun en gang om dagen, så da er det bare da jeg har muligheten til å slappe av litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå