Gå til innhold

Hva er ditt beste sparetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks ha budsjett eller matsparetips. Vi bruker alt for mye penger, så må begynne å spare litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har satt opp budsjett. Da vet vi hvor mye som går til regninger og mat hver mnd. Så sparer vi et fast beløp hver mnd som settes inn på sparekonto med en gang vi får lønn (venter ikke for å se hva som evt blir igjen før neste lønn...). Mitt beste sparetips er vel i grunnen å skaffe seg en god oversikt over faste mnd utgifter og sette penger på sparing med det samme man får lønn...

Skrevet

Det jeg sparer penger på er å handle for flere dager om gangen. Det jeg ser er at hvis man feks går tom for kaffe og skal opp å kjøpe dette så handler man alltid noe ekstra i tillegg. Skriv handleliste. Jeg sjekker også ALLTID hylleetikettene for å se prisen og velger stort sett det billigste. Ha en restedag i uka som du lager pytt i panne el. lign.

Inne: Skru av lys i rom du ikke oppholder deg i.

Skrevet

- Lag handleliste å handle kun en dag i uken

- Ikke handle når man er sulten

- Gå over og bytt (forhandle) om forsikringer, strømleverandør, mobilabonoment osv. Dette kan utgjøre flere titusener i året!!!

- Fast trekk til sparekonto på lønningsdagen som ordnes i nettbanken, du ser aldri til de pengene så du vil ikke savne dem heller.

- Kjør lønning på en regningskonto som ikke har kort, og posjoner ut til brukskonto ved behov.

Skrevet

Spar kvitteringer en måned og få oversikt over faste og variable kostnader, for hele året. Deretter lager du et budsjett du er tro mot og setter av et fast beløp hver måned som går til sparing og et fast beløp som settes på en regningskonto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...