Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Junior har nå endelig i en alder av 5,5 mnd begynt å sovne av seg selv når han blir lagt om kvelden, og våkner et par ganger om natten for mat (fullammes). Før det måtte han puppes i søvn eller bæres rundt på (det tok lengre tid). Han legger seg 18:30-19:00, og står opp 08:00. På dagtid er det en kamp å få han til å sove og med pupping så greier jeg få inn 2 x 45 minutters dupper. Første 2 timer etter han stod opp 10:00-10:45, den andre 2 timer etter han våknet fra første dupp 12:45-13:30 ca. Hvis han tar en dupp til så blir han veldig vanskelig å legge. Hvordan få han til å sovne av seg selv på dagen også? Vente lenger før han legges? Han er jo trøtt da han vanligvis sover, men likevel vil han egentlig ikke sove. Jeg må puppe og bysse og la han sove på fanget mitt. Tips??
bebebe Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har trillet tur til fast tidspunkt hver dag i en periode..og trillet minst en time.. nå legger jeg han i vogna med sutten og setter han utfor eller inn på soverommet med vinduet åpent.. så sover han uten at jeg triller..men han Må ha lue på haha
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har trillet tur til fast tidspunkt hver dag i en periode..og trillet minst en time.. nå legger jeg han i vogna med sutten og setter han utfor eller inn på soverommet med vinduet åpent.. så sover han uten at jeg triller..men han Må ha lue på haha Joda, han sover 45 minutter når vi triller også uansett hvor langt vi triller, men jeg kan jo ikke gjøre oss avhengige av trilling heller. Får ikke gjort det to ganger per dag HVER dag:) Smokk vil han ikke ha...
magpie Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 vårres begynnte ikje å sove mer enn 30-45 min om gangen før han var nærmere 7 mnd..no sover han 1-2 tima på formiddagen og ca 1 time på ettermiddagen, eller omvendt. Og vi triller han i søvn. Har ikje opplevd det som noe problem siden det bare tar maks 5 min. Kunne sikkert bare stått på trappa og rugge men synes det er lettere å gå en bitteliten tur. Da blir man heller ikje så utålmodig hvis det skulle ta litt lenger før han sovna Eneste problem er jo hvis det blir så kaldt at vi ikje kan legge han ute..da vet jeg ikje hva vi skal gjøre :/
Babygirl Juni11 Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Kan han være overtrøtt når han legges? Ofte sliter de mer med å sovne når de er for trøtte, så kanskje du kan prøve å legge ham etter 1-1,5 t? Prøv deg frem litt. Her sovner snuppa med en gang hvis jeg legger henne etter 1 t og 15 min første soveøkt. Går det lenger tid enn dette, bruker hun lengre tid på innsoving og må ofte rugges. Det samme gjelder på neste soveøkt, det kan ikke gå mer enn to timer før hun må legges igjen. Jeg prøvde meg frem en periode før jeg fant " oppskriften". Nå sliter jeg med å få soveøktene til å vare mer enn 30 min uten rugging eller tur da.... Men innsovingen er ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå