Gå til innhold

Jobbe i det private eller offentlige? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid jobbet i det private, og er vant til fleksitid, sommertid, eget kontor, mulighet for avspasering og til dels rom for å styre arbeidsdagen selv. Hvordan vil dette være med f.eks en saksbehandlerstilling i utdanningssektoren, administrativ avdeling (kommune)....?

Vil gjerne høre personlige erfaringer fra dere som har jobbet både i det private og det kommunale....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan er lønna som saksbehandler i kommunen..? Vet at det selvfølgelig varierer, men en viss pekepinn hadde vært greit.. :o)

Skrevet

Ingen som kan gi meg noen tips her? :o)

Skrevet

Jeg har jobbet i det offentlige (som saksbehandler/rådgiver) i en årrekke. Det du beskriver har også vært min arbeidshverdag. Stor fleksibilitet på mange måter. Som i det private, så er det jo selvsagt forskjell fra arbeidsplass til arbeidsplass.

En stor fordel i det offentlige i forhold til det private (på generelt grunnlag) er at jeg har ett inntrykk av at man i det offentlige kan få store oppgaver man kan utvikle seg på og lære noe av, mens det private ofte er litt mer tilbakeholdne i forhold til slikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...