Skylander Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Noen andre som har skolebarn til høsten som i det hele tatt har hørt noe om/fra skolen enno? Synes litt info bør begynne å komme snart!
Gjest Filifjonka Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Hm, nei, min yngste går i 3. nå¨. Men skal vi se om jeg husker litt likevel. Vi fikk da ikke noe info så tidlig, det jeg kan huske. Vi var på innskriving i, tja, april en gang og der fikk vi papirer for å melde på til SFO og søke om skoleskyss. Fristen for påmelding til SFO er rundt månedsskiftet april/mai her. Hva slags info er du ute etter da? Hvis du har spesifikke spørsmål kan du vel ringe skolen og spørre, eller starte med å lese på kommunen hjemmesider om du finner noe der.
Babykilo Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Vi fikk innskrivningspapirer i desember, og beskjed om et infomøte i februar.
Mamma Mummi Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Har skolestartet til høsten. Jeg gikk inn på kommunens nettsider, der fant jeg info om innskriving.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Har 1.klassing nå. Vi fikk brev i februar.
*Lissi* Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Vi har, men har ikke fått noe informasjon enda. Er vel litt tidlig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Informasjonen kommer ikke før februar/mars.
natti_ Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Da barnet mitt gikk siste året i barnehagen var hun på innskrivning i skolen i september mnd. Veldig tidlig ja! Rundt april mnd fikk vi brev om endelig skoleplass(dvs velkommen til .....) og informasjon om aktivitetsskolen og søknad om plass til den osv. I tillegg informasjon om besøkelssdag på skolen i juni. Da møtte vi opp en dag i juni og vi foreldre vi informasjon om skolen og hvordan elevenes hverdag er lagt opp osv. Elevene var i klasserommene osv. Husker ikke helt hvordan det var. Hva slags informasjon ønsker du egentlig? Det meste av informasjonen kommer ved skolestart og fortløpende de første ukene etter skolestart. Når det gjelder undervisning og hvordan skolens hverdag er lagt opp osv. Ellers går det ann å gå inn på skolens hjemmesider.
Skylander Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2012 Tenkte sånn generellt egentlig, når innskrivning er, hvilken skole det blir, når SFO må søkes, pris osv.. HI
Gjest Filifjonka Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Gå inn på kommunens hjemmesider og finn skolen der, og så ser du om det står noe. Ikke alle skoler praktiserer innskriving, men du vil uansett få det du trenger i god tid. Her hvor jeg bor er påmeldingsfristen til SFO forholdsvis sent, sammenliknet med barnehagen, men du rekker det.
blond Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Barnehagene har ofte et eget opplegg med skolen slik at barnet blir forsiktig tilvendt skolen. Ofte er det slik at skolen arrangerer prøvedager for ungene der de møter klassen sin og slike ting. Innskriving er på mange skoler ikke noe annet enn et brev du skriver under på og returnerer til skolen. Støtter forøvrig Filifjonka.
Mandalas Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Vi har meldt inn datteren på en privat skole der hun har fått plass. Men vi har også fått brev fra den kommunale skolen om at hun har plass der. Det fikk vi for noen dager siden. Der skal man fylle i info om barnet, familien og om man ønsker sfo. Innskriving vet jeg ingenting om.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Gutten min går i 1. klasse, og han fortalte idag at de har hatt besøk idag av de som skal begynne i første klasse til høsten. Og i mai/juni har de "prøveskole-dag". Tror vi fikk brev i januar selv i fjor når det var gutten her som skulle begynne på skolen.
Mamma i vinden Skrevet 19. januar 2012 #14 Skrevet 19. januar 2012 Vi har, og fikk brev i november med skjema som skulle leveres før jul. Første foreldremøte i kveld. Dette varierer veldig fra kommune til kommune. Du hører nok noe snart. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Min mellomste begynner i første til høsten. Husker jeg også stresset med det da eldste skulle begynne, men her i kommunen er de så trege at innskrivningsbrevet ikke kommer før i mars... Er med andre ord ikke et fnugg stresset denne gangen :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 Vi har en førsteklassing i år. Vi fikk informasjon i begynnelsen av april. Møter og bli kjentdager med skolen var i slutten av mai. med 3klassingen vår fikk vi informasjon like før jul, men etter oppmøtet på det foreldremøtet bestemte de seg for å gi informasjon mye senere slik at de fleste husket det.
MintCondition Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 Min datter begynner i første til høsten, og har i dag vært på første besøksdag på skolen. De har jevnlige treff med faddere og skolebesøk utover våren
Skylander Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 20. januar 2012 Ok, takk for svar alle sammen! Da regner jeg med at jeg kan bare slappe av! For dette går vel automatisk, sant? Jeg har ikke turt å spørre barnehagen om noe etter at jeg fikk vite at de tydeigvis synes at jeg er masete! Jeg har vel uansett ikke stolt på det de sier uansett, for jeg har mistet all tillit til dem! PAIN!!
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Noen andre som har skolebarn til høsten som i det hele tatt har hørt noe om/fra skolen enno? Synes litt info bør begynne å komme snart! Hei, vår skal begynne nå til høsten. Vi var på infomøte før jul, i november en gang. Og så har vi fått tildeling av skoleplass nå for en uke siden. Kanskje du bør ringe kommunen din og høre om de har glemt dere? Det er jo garantert ulike rutiner i de ulike kommunene, men allikevel.
pandabjørn Skrevet 21. januar 2012 #20 Skrevet 21. januar 2012 Sønnen min begynner i august, vi fikk brev fra skolen for 1 uke siden der de ber oss om å skrive ned hvor mange dager han skal på SFO..blir nok et møte med skolen i mars ville jeg tro, siden sønnen min trenger litt ekstra "støtte"
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #21 Skrevet 21. januar 2012 Fikk et brev denne uken om at vi hadde fått tildelt plass. Ikke noe info om sfo osv enda. Men det kommer etterhvert. Skal uansett ha et overføres møte med skolen og barnehagen før sommeren:)
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 21. januar 2012 #22 Skrevet 21. januar 2012 Har skolebarn til høsten, ja. Her er det søknadsfristen på SFO i starten på mars, men vi har ikke hørt noe fra skolen enda.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #23 Skrevet 21. januar 2012 Det varierer veldig fra kommune til kommune. Min erfaring er at i store steder hvor det er flere mulige barneskoler barnet kan havne på (pga store barnekull, manglende utbygging osv) så er kommunene tidlig ute med informasjon og innskriving. På steder hvor barnet egentlig bare kan havne på en skole, så er de litt senere ute med informasjon. Vi fikk innskrivingspapirene nå i januar. her er det ikke innskriving ved oppmøte på skolen. I mai/juni er det besøksdager på skolen. da er det barnehagen som tar med barna dit (to ganger tror jeg). Så er det foreldremøte for oss en gang før sommerferien. Priser/tider på SFO står på kommunens hjemmeside. der ligger også alle søknadspapirer.
Skylander Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #24 Skrevet 22. januar 2012 Takk for svar alle sammen! Har funnet ut at innskrivning er i mars, så det er nok bare å vente her ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå