Gå til innhold

Hvilke bilsete anbefaler dere for barn på 1,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Ford S-max og bruker i dag et Maxi-cosi sete for 1,5 åringen som hun arvet fra sin søster. Det er uten base eller isofix. Den begynner å bli litt liten.

Vi er på utkikk etter en ny bilstol som hun gjerne kan bruke en tid fremover.

Sikkerhet er absolutt viktig så det blir en bakovervendt stol, men også at barnet får en god sovestilling uten å få vondt i nakken. Vurderer isofix feste.

Har dere noen gode tips og råd her?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er vanskelig! Vi byttet fra baby setet når hun var 7 måneder, da var hun for stor for det (hun er normalt stor..).

KJøpte først besafe x3 (best i test), men det ble veldig rett syntes jeg. Kjøpte så britax multitec, det er litt mer skrått, men ikke mye. Og det er mye hardere og lavere enn besafe. Nå har vi kjøpt ny bil med isofix, så da skal vi tilbake til besafe med isofix. Rette er de stort sett uansett... Jeg støtter hodet med teppe når hun sovner...

Skrevet

Vi har Britax MultiTech til eldstemann og er så fornøyd med det at lillebror skal få samme type når han snart bytter fra MaxiCosi. Eldstemann sover mye når vi kjører og MT har så god sidestøtte at han sjelden henger med overkroppen framover, men i stedet sover med hodet lent mot sidestøttene og han sover i allefall godt.

Skrevet

Jeg anbefaler også Multitech. Vi har også Britax med Isofix X3 er det muligens) og det anbefales ikke. Det er såvidt jeg vet det eneste sete 9-18 kilo med isofix, men det er ikke noe bra sete synes jeg. Barnet sitter som andre sier ikke bra i det, og jeg synes ikke ungen sitter fast nok. Det også så høyt at man ikke ser barnet i speilet (har speil på nakkestøtten bak). Er veeldig glad i Multitech-setet vårt i den andre bilen. Anbefales!

Skrevet

Vi har Britax Hi-Way og er superfornøyd. Mini henger aldri med hodet når han sover og setet er lite og får plass i alle biler vil jeg tro. Det er kun bakovervendt, plussgodkjent og fra 0-25 kg, så det kan brukes leeeenge. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...