Gå til innhold

noen som spiser supermat her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og jeg handler kun på iherb.

Gå inn på mjuuugli sin blogg, der får du masse inspirasjon ;)

http://mjuuugly.blogg.no/

Jeg vil veeeldig gjerne begynne med supermat, men vi har litt trang økonomi.. Bør jeg beregne mye mer penger på mat hvis jeg skal kjøpe supermat?

Skrevet

Jeg har ei venninne som har lagt om helt, og hun sier at det kostet litt mer i starten, når hun måtte kjøpe inn basisvarene, men det er i grunn ikke noe dyrere enn å spise "vanlig" norsk mat med litt halvfabrikata og litt annet.

Venninnen min lager forresten lekre kaker ol, som er kjempegode OG sunne! :D

Skrevet

vil gjerne bli freshere og friskere, og er i ferd med å lese meg opp på dette. Planlegger ikke å legge om kostholdet, men finne frem til noen ok produkter. Noen som kan anbefale noe?

gjerne fra denne siden:

http://www.shopping4...t/Superfood.htm

Min mor fikk meg til å begynne med denne smoothien... Hun ga meg også supermat-boken men den har jeg ikke lest i ;)

Tar 1 min. å lage når du kommer inn i det:) har blitt helt avhengig av den, det er så godt! :)

1 banan

2 ss blåbær

2 ts grønt pulver

2 ss ananas

2 dl eplejuice (kan også bruke vann men smaker bedre med juice)

Skrevet

Ja, og jeg handler kun på iherb.

Gå inn på mjuuugli sin blogg, der får du masse inspirasjon ;)

http://mjuuugly.blogg.no/

Wow, så fantastisk å være så flink med mat! Det meste så utrolig godt ut! :) Men sikkert dyrt i starten ja.. Ser jo kjekt ut å ha riktig og bra utstyr også, ikke bare de rette ingrediensene.

Skrevet

Mye av det over her kan være vanskelig i starten for en nybegynner!

Start med bygg-gresspulver og eller spirulina 1/2 ts blandet i et glass eplejuice hver dag om morgen. Da er du godt på vei og merker forskjellen etter 1 uke eller 2.

Ser dem har både bygg-gress (barley greens) og spriluina inne på siden du nevner. Evt kan du gå inn på rawganik.com der er det gratis toll. Billig frakt! sjekk den ut for der står det godt forklart hva de forskjellige inneholder og hvilke nytte kroppen har. Lykke til

Skrevet

Er det så fantastisk da? I forholdt til vanlig sunn kost?

Superskeptisk.

Skrevet

Jeg spiser Xocai helsesjokolade, som er verdens kraftigste antioksidant-produkt. Spist det i 1 1/2 år, å har ikke vert syk siden. Ikke engang forkjøla:D

Skrevet

Skjønner ikke hva det er en gang. Har hørt folk snakke om "supermat" men trodde det var fleip. Høres jo helt parodisk ut.

Skrevet

Må ikke se på begrepet og lese svada om hva folk mener og tror. Som med alt annet finnes det omtrent like mange meninger som mennesker. Les om de forskjellige produktene så ser du fort hva det dreier seg om.

Kort sagt er det naturlig grodd (organisk) mat uten noen tilsetninger, men som har høyere innhold av vitaminer, mineraler, antioksidanter og andre næringsstoffer! Det er ikke tull, det er bare ren, fantastisk mat :) Og så kan man drive det så langt eller kort man vil (altså, man kan legge helt om, ha en eller to ting ved siden av vanlig kost eller alt midt i mellom).

Prøv å søke opp f.eks chiafrø på google, og les om produktet (ikke forumtråder, men faktasider eller produktomtaler). Da får du kanskje en ide :)

Skrevet

Start med bygg-gresspulver og eller spirulina 1/2 ts blandet i et glass eplejuice hver dag om morgen. Da er du godt på vei og merker forskjellen etter 1 uke eller 2.

Ser dem har både bygg-gress (barley greens) og spriluina inne på siden du nevner. Evt kan du gå inn på rawganik.com der er det gratis toll. Billig frakt! sjekk den ut for der står det godt forklart hva de forskjellige inneholder og hvilke nytte kroppen har. Lykke til

Hvilken har du brukt?

Har du prøvd denne? http://www.iherb.com...454-g/7262?at=0

Jeg handler mye på Iherb og har tenkt på å prøve Spirulina men vet ikke helt hvem av de jeg skal velge.

Skrevet

Hvilken har du brukt?

Jeg handler mye på Iherb og har tenkt på å prøve Spirulina men vet ikke helt hvem av de jeg skal velge.

Jeg har ikke prøvd den type spirulina da jeg kun kjøper på rawganik. Dette er fordi jeg vet hvor høye sikkerhetskrav de har til sine produkter! det jeg syntes er rart er at de kan gi eksakte tall på akkurat hvor mye vitaminer osv det er i mengden da spirulina er en alge og eksakte tall er vanskelig å komme med da det er forskjellige fra hver eneste gang de blir laget. Men så ser jeg også at det er certifisert fra flere forskjellige selskap og det er positivt. Sjekk denne før du velger Iherb http://rawganik.com/produkter/spirulina.html

Du kan jo også titte litt på startpakke 1 til 199,- da får du 4 av de mest "populære" supermaten og inkludert spirulinaen som du er på utkikk etter. Gojibær bruker gubben i huset og lager te, eller så gomler han de rett og slett! God i både smoothie og frokostblanding. Maca smaker ikke noe godt så vi bruker det i kapsler da det hjelper så fælt på energien og når man er småbarnsforeldre er det noe man trenger er det det! Har ei vennine som derimot syntes det smaker greit. Kakobitene kan du knuse så får du kakopulver ellers så bruker vi de i smoothie og frokostblanding sammen med gojibær.

Er du på utkikk etter bare spriulina bør du velge det så det andre ikke bare ligger i skapet! Men tenke jeg ville gi deg noen forslag! Start rolig på spirulina da det er veldig rensende så kan fort bli dårlig i magen hvis du kjører på med 1 ts med en gang.

Skrevet

Hvilken har du brukt?

Jeg har ikke prøvd den type spirulina da jeg kun kjøper på rawganik. Dette er fordi jeg vet hvor høye sikkerhetskrav de har til sine produkter! det jeg syntes er rart er at de kan gi eksakte tall på akkurat hvor mye vitaminer osv det er i mengden da spirulina er en alge og eksakte tall er vanskelig å komme med da det er forskjellige fra hver eneste gang de blir laget. Men så ser jeg også at det er certifisert fra flere forskjellige selskap og det er positivt. Sjekk denne før du velger Iherb http://rawganik.com/produkter/spirulina.html

Du kan jo også titte litt på startpakke 1 til 199,- da får du 4 av de mest "populære" supermaten og inkludert spirulinaen som du er på utkikk etter. Gojibær bruker gubben i huset og lager te, eller så gomler han de rett og slett! God i både smoothie og frokostblanding. Maca smaker ikke noe godt så vi bruker det i kapsler da det hjelper så fælt på energien og når man er småbarnsforeldre er det noe man trenger er det det! Har ei vennine som derimot syntes det smaker greit. Kakobitene kan du knuse så får du kakopulver ellers så bruker vi de i smoothie og frokostblanding sammen med gojibær.

Er du på utkikk etter bare spriulina bør du velge det så det andre ikke bare ligger i skapet! Men tenke jeg ville gi deg noen forslag! Start rolig på spirulina da det er veldig rensende så kan fort bli dårlig i magen hvis du kjører på med 1 ts med en gang.

Takk for flott svar.

Jeg har gojibær og cocao nibs.

Maca har jeg ikke prøvd, men kunne trengt mer energi med to små i hus :)

Har lest at det er som du sier lurt å begynne forsiktig med spirulina slik at kroppen ikke skal få sjokk.

Tenkte da å prøve med 1/2 ts først. Høres det ok ut?

Skal sjekke ut linken du la med.

Skrevet

Hvilken har du brukt?

Takk for flott svar.

Jeg har gojibær og cocao nibs.

Maca har jeg ikke prøvd, men kunne trengt mer energi med to små i hus :)

Har lest at det er som du sier lurt å begynne forsiktig med spirulina slik at kroppen ikke skal få sjokk.

Tenkte da å prøve med 1/2 ts først. Høres det ok ut?

Skal sjekke ut linken du la med.

Så bra da! Skal du prøve maca da så prøv kapslene! Men du må ta 6 kapsler pr dag for å oppnå full effekt - det gidder ikke vi så vi tar omkring 3. Syntes det holder - tar du derimot pulver trenger du ikke så mye siden kapslene er så små. Det er faktisk dokumtert effekt at maca kan gi deg opptil 200% mer energi. Ja du leste riktig! Vi har god effekt av maca. Noe jeg vil informere deg om er at du blir mer fruktbar og vil du ikke ha flere nå så pass på.

Jeg ville startet med 1/3 ts i 3-4 dager for å så øke til 1/2 og når det har gått 2 uker tilsammen kan du ta 1 ts. Grunnen er at det er så mange som har reagert på det siden 1/2 ts er jo ikke så mye - men det er det!

Skrevet

Takk for tips. Da skal jeg prøve 1/3 ts først :)

Har ingen planer om flere barn og spiralen er på plass :)

Skrevet

Kjøper du forresten Maca fra samme sted?

Skrevet

Spiser super mat hver dag. Hjemmelaget fra bunnen av. Jeg er tynn som en flis og sprek som en fole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...