Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen? Barnet mitt skal begynne på skole til høsten..og en av lærerene...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

som er vikar der visstnok, er en lærer jeg hadde på barneskolen i noen fag.

ble mildt sagt sjokkert over at den læreren fortsatt går der, da jeg gikk på barneskolen i beg av 90tallet, og jeg trodde at denne læreren var pensjonert nå.

uansett, saken er den at denne læreren var med på å mobbe meg når jeg var rundt 9-10år...han elsket å drite meg ut foran klassen, og en gang dro han stolen ut fra pulten så jeg falt og slo ryggen min fordi jeg ikke klarte å svare rett på et regnestygge i en mattetime:(

dette har preget meg, og jeg har fått problemer på grunn av mange år med mobbing, hovedsaklig fra barn den tiden, men han læreren og hvordan han var har brent sett fast hos meg.

 

jeg kjenner at jeg får frysninger bare av å måtte treffe på han i skolegården, og jeg HATER han!

jeg er nå livredd for at han skal mobbe datteren min også!

har nå planer om å gå til rektor å fortelle min historie, men så lurer jeg på hva det kan hjelpe...? hun kan jo ikke sparke han..men jeg føler det er viktig å fortelle min historie.

jeg har en vennine som jobber på den skolen, var slik jeg fikk vite at han jobbet der som vikar (han fikk visstnok sparken fra sin tidligere jobb!), anyway...jeg vil ikke at datteren min skal gå på en annen skole da vennene hennes vil begynne der, og min datteren trenger vennene sine tenker jeg, dessuten vet jeg at det skal være en bra skole.

men hadde jeg visst når jeg søkte henne inn der at han jobbet der så hadde jeg nok tenkt 2 ganger...samtidig kan jeg jo ikke la han ødelegge..synes hele mannen er patetisk.

men alikevel så føler jeg meg som 9 år igjen hvis jeg skulle treffe på han....på grunn av minnene :(

 

hva kan jeg gjøre her?

han er såvidt jeg vet lærer for 3 eller 5 klasse i år..ikke 1klasse..men hvis han blir vikar lærer for 1 klasse til høsten så tar jeg barnet mitt ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har tenkt på dette lenge, og min vennine sier at det gjør ingen skade om jeg forteller min historie til rektor...planen er å dra til skolen i morgen da jeg uansett må leverere noen papirer der....

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på dette lenge, og min vennine sier at det gjør ingen skade om jeg forteller min historie til rektor...planen er å dra til skolen i morgen da jeg uansett må leverere noen papirer der....

HI

 

Jeg hadde ikke tatt opp noe som skjedde da jeg var 9/10 år. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Snakk med rektor som du sier. Fortell nøyaktig hvordan du følte det og hvor utrolig viktig dette er for deg og mest sannsynlig skolen også at dette ikke gjentar seg. Ta det rolig og pent, men også slik at rektor forstår.

 

Om du merker han prøver å gjøre det samme med datteren din hadde jeg gått til avisen rett og slett.

 

Hadde en sånn lærer på ungdomskolen og foreldrene til mange av venninnene mine i klassen hadde hatt henne som lærer også hun var totalt utdatert. Og mobbet ikke meg, men valgte meg ALLTID som syndebukk. Så vet hvor dritt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakket med rektor - mest sannsynlig klarer han å unngå at denne læreren blir læreren til ditt barn. Uansett, fortell historien din, så rektor er obs på dette, slik de følger litt med.

 

Hilsen en annen lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Jeg syntes ikke det blir for dumt å gå til rektor med dette i det hele tatt, det er i aller høyeste grad relevant, det har preget deg og du er redd han ikke har endret seg. Det forstår jeg godt og sikkert rektor også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror egentlig ikke at han vil mobbe datteren min, fordi vi lever i 2012 og jeg vet det er mye strengere regler for mobbing,MEN kommer til å være grådig på vakt. Jeg hadde ikke vært mild om jeg fant ut at hun ble mobbet..jeg er så redd..er nok fordi jeg kjenner på min egen frykt.forbinder skole med dårlig opplevelse..og tenker at slik er det...:/

 

takk for svar..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

broren min ble mobbet av sin mattelærer på u.skolen og det er bare 6 år siden han gikk ut derfra...jeg hadde nok vært veldig på vakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Snakk med denne læreren. Fortell din side av saken, han kommer sikkert til å benekte det, men få det sagt. Og så sier du at den gang var du liten og forsvarsløs, men nå er du voksen. Og du kan garantere ham at om du plukker opp noe som helst tegn fra datteren din om at han ikke behandler henne respektfullt og fint, så kommer du til å sende bekymringsmelding på ham som lærer. Hvilket kan føre til at han får sparken. Sett ned foten fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vikar, ikke sikkert han er der når datteren din begynner på skolen.

MEN du skal ta dette opp med skolen. Du må si at du ikke ønsker å ha han som lærer på noen som helst måte for datteren din og fortelle hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg tenkte meg opp på den skolen i dag, kjenner jeg gruer meg litt..og vil helst ikke treffe på denne drittsekken av en mann..men vet heldigvis hvor rektor har kontor..problemet mitt er når jeg blir nervøs så prater jeg litt mye..hihi..men har ingen problem å si det da jeg føler at jeg må beskytte min lille datter!!:/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med denne læreren. Fortell din side av saken, han kommer sikkert til å benekte det, men få det sagt. Og så sier du at den gang var du liten og forsvarsløs, men nå er du voksen. Og du kan garantere ham at om du plukker opp noe som helst tegn fra datteren din om at han ikke behandler henne respektfullt og fint, så kommer du til å sende bekymringsmelding på ham som lærer. Hvilket kan føre til at han får sparken. Sett ned foten fra første stund.

 

 

Jeg tør ikke det..tror jeg...har sett han før og da dunker hjerte og jeg vil bare gråte!! Huff jeg er svak..og 28 år:( men...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.38

I følge min vennine har han fått sparken fra sin tidligere jobb, så kan jo håpe han får sparken fra denne skolen også før datteren min begynner! Er jo lov å ønske!! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemor og lillefrøken

Hvis du tør å snakke med rektor synes jeg du skal gjøre det. Den første kommentaren her er helt bak mål. Når du er barn så er du i en helt annen situasjon, og det at du nå er voksen gjør at du kan se ting utenifra og mer mer "makt". Det er jo trossalt samme lærer, ikke sikkert han har forandret seg så mye som person selv om han mest sannsynlig har måttet skjerpe væremåten sin. Tør du ikke snakke med rektor nå synes jeg du skal være veldig på vakt om han blir læreren til ditt barn. Som vikarlærer blir det ikke tid til å bli så mye kjent med barna og det vil kanskje ikke være så sannsynlig at han vil plage barnet ditt. Men om han blir mer fast lærer ville jeg definitivt reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.04

 

I følge min vennine er han kun vikar for de i 4-5 klasse, syns å huske hun sa det..allefall ikke de minste.

MEN blir han vikar/lærer eller har noen som helst form for kontakt med datteren min så kommer jeg til å protostere! Da tar jeg henne ut av skolen.

Mannen er jo ikke helt normal, han utøvet faktisk vold mot meg ved å dra stolen min ut slik at jeg falt og slo meg i ryggen! Folk mener dette er helt sykt, og når jeg tenker på det så forstår jeg ikke hvorfor han får lov til å jobbe som lærer enda...

Men siden han fikk sparken fra sin forigge jobb så er han vel ikke helt stabil tenker jeg.

 

Skal prate med rektor..skal gå nå i dag. gruer meg..men må..så gir jeg en tilbakemelding til dere hvis dere vil:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken

13.04

 

I følge min vennine er han kun vikar for de i 4-5 klasse, syns å huske hun sa det..allefall ikke de minste.

MEN blir han vikar/lærer eller har noen som helst form for kontakt med datteren min så kommer jeg til å protostere! Da tar jeg henne ut av skolen.

Mannen er jo ikke helt normal, han utøvet faktisk vold mot meg ved å dra stolen min ut slik at jeg falt og slo meg i ryggen! Folk mener dette er helt sykt, og når jeg tenker på det så forstår jeg ikke hvorfor han får lov til å jobbe som lærer enda...

Men siden han fikk sparken fra sin forigge jobb så er han vel ikke helt stabil tenker jeg.

 

Skal prate med rektor..skal gå nå i dag. gruer meg..men må..så gir jeg en tilbakemelding til dere hvis dere vil:)

 

HI

 

Han hørtes ikke god ut, du er en tøffing, lykke til! Og du har jo "retten" på din side, det er jo ikke du som plager noen her. Regner med rektor kommer til å ha forståelse. Om det er samme som var når du var der bør rektoren også være skamfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elever blir mobbet av læreren sin i dag også. Jeg hadde vært på vakt om jeg hadde vært deg.

 

http://www.aftenpost...ce#.Txa7E4E8f3Q

15000 elever blir mobbet av lærere.

 

I følge elevundersøkelsen så blir 3 elever mobbet av andre voksne på skolen, ikke lærere. Dette er vgs, og jeg lurer virkelig på hvem som blir mobbet av renholderne. Jeg sier ikke at mobbing i klasserommet ikke skjer, men elevundersøkelsen er ikke pålitelig. Det vet vi som jobber med elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Da var det gjort..krevde litt tårer og en hel del mot, spesielt når jeg satt å ventet på dem jeg skulle prate med og jeg ser han det gjelder gå forbi meg..

Men det gikk fint. Føler meg bedre. Og etter anbefaling fra dems side så tror jeg at jeg kommer til å ha et møte med han det gjelder og få sagt ut hvordan jeg hadde det og hva han har gjort. for min egen del, slik at jeg ikke er "redd" hver gang jeg skal levere og hente barnet mitt på den skolen...og det kan jeg ikke være når barnet mitt skal gå der fra 1-10 klasse ! Så jeg skal tygge litt på den..men det blir nok til at jeg velger å prate med han og forteller han hva han gjorde og hvordan dette har påvirket meg...de jeg pratet med ville gjerne være med hvis jeg trengte ekstra støtte..

 

TIl deg lengre oppe: er ikke samme skole jeg gikk på så rektor på denne skolen har ingenting med det som sjedde når jeg gikk på barneskolen i beg av 90-tallet.

 

Takk for svar igjen.

Føler meg litt stolt nå! Var ikke så lett å spasere inn og bare åpne meg på den måten..men jeg måtte for datteren min sin skyld. Vil at hun skal ha det bra på skolen.

 

Har misforstått jeg, han er fastlærer der og har jobbet der i mange år. 4 klasse tror jeg det var....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Håper de følger nøye med han det gjelder, etter de har hørt din historie, sånn at han ikke holder på med det enda.

 

Lykke til, hvis du vil fortelle han hva du føler han har gjort med deg. Håper ikke han skal ha noe med datteren din å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅhhh sÅ flink du var. Det var tøft gjort.

Det var nok en lettelse være ferdig med samtalen med rektor.

Jeg skjønner deg veldig godt og synes det var kjempe bra du fikk sagt fra til rektor. Jeg hadde ikke latt min datter ha han som lærer eller vikar.

 

Lykke til videre.

Kjempe tøff er du :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ikke være lærer for 1 klasse..Men så lenge hun går på den skolen, og han jobber der, kan det godt hende han må være vikar en dag hvis foreks 1 klasse sin lærer er syk..slike ting kan jeg dessverre ikke styre! Det plager meg veeeldig..så derfor må jeg nok prate med han og fortelle han hva jeg mener om han! Men kjenner den sitter langt inne, vil helst ikke prate med han!!! :(

Men må regne med han treffer på datteren min til tider, han jobber jo fast som lærer på samme skole..ikke særlig stor skole heller...1 klasse på hvert trinn..............

 

 

Takk for støtte:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge dem da så hadde han jobbet der i 8 år og aldri fått noen klager..tvert om...dette strider totalt mot min erfaring med denne mannen, og med mindre han totalt har forandret personlighet så synes jeg det var litt merkelig...men....kjenner litt på at jeg kanskje skulle valgt den andre skolen som ligger 10 min lengre borte...men da får ikke barnet mitt gå med vennene sine fra barnehagen-...hm..vanskelig dilemma....HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vet at det er lenge siden dette ble postet, men lurer på hva som har skjedd i ettertid... endte du med å snakke med læreren som mobbet deg? Evt hvordan det gikk... synes du er tøff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...