Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jeg er samboer med en mann som eier hus og bil(fra før vi ble sammen), og dum som jeg er har mine penger gått til mat/klær til barnet osv.... Han har nå byttet jobb og jeg må hjelpe til å betale andre regninger som han har..men skal ikke jeg få "ta del" i huset f.eks? (vil ikke betale internett regninga hvis dere skjønner...) hva er beste løsning her?:S
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Samboerkontrakt, og at du kjøper deg inn i hans lån dersom du har råd.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 har ikke råd å kjøpe meg inn nå nei:( samboerkontrakt?skal jeg føre opp alt som går over til hans konto?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 har ikke råd å kjøpe meg inn nå nei:( samboerkontrakt?skal jeg føre opp alt som går over til hans konto? Dersom du ikke kan kjøpe deg inn, har jeg ikke så mye erfaring dessverre. Da vi ble samboere hadde vi hver del av lånet, og i samboerkontrakten sto det hvor stor del av leiligheten vi eide. Jeg har ikke noe spesiell kunnskap om jussen som gjelder i ditt tilfelle, så synes det er vanskelig å uttale meg da. Kanskje noen andre kan hjelpe? Hilsen første anonym
Gjest irismor Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Alt som har med hus og bil bør han betale. Strøm, vann og kloakk, nrklisens, mat osv... Deles på 2 Hvis det er felles barn så deler dere alt med barnet på 2. Lag samboerkontrakt og legg ikke 5 øre i huset så lenge du ikke får deø i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå