Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jeg oppdaget en liten kul på venstre side av halsen igår. Den er ca 1 cm i diameter og bevegelig. Litt øm hvis jeg beveger mye på den (som jeg har gjort, for jeg lurer så på hva det kan være.) Jeg er veldig forkjølet, hoster endel, nyser mye og nesa renner hele tiden. Vet ikke om det har noe å si? Blir jo urolig for om det er noe farlig Kreft eller noe i den duren.. Er det noen som har noen erfaringer eller kunnskap om hva dette kan være? Og roe ned en urolig sjel
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Det er nok bare en fettklump eller brysk, har nemlig en slik selv på halsen. Kan ikke finne den til vanlig, men ble forkjølet nå for et par dager siden, nesa renner, mandlene har hovnet opp og jeg hoster og verker i hele kroppen. Nå kan jeg også finne den lille klumpen på halsen for hele området der den er, er det kjempe ømt. Når jeg tar på den gjør det enda vondere. Vet ikke hvorfor den gjør vondt eller stikker seg frem nå som jeg er forkjølet, men det er ikke farlig Mistenker du at det er noe annet, går du selvsagt til legen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Lymfekjertel mest sannsynlig.. Vi har massevis av dem i hals/kjeveområdet.. De vokser og blir ømme når man er syke og det er helt normalt.. Er du bekymret snakker du med legen men vent til fastlegens åpningstid.. Dette haster ikke..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Tusen takk for svar:) Ser begge skriver at de ufarlige kulene er ømme og vonde, men min er liksom ikke såå øm. Bare litt.. Må de være veldig ømme ? Teit spørsmål kanskje ;P
Krisa71 Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Nei de trenger ikke være veldig ømme, det varierer fra person til person og hvor syk man er. Ta en legesjekk hvis du likevel er urolig, bedre med en gang for mye osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå