Gå til innhold

Snart 12 uker!


~HelenMarie+3jenter~

Anbefalte innlegg

Bare 3 dager igjen! Og i dag var eg på min første svangerskapskontroll. Kjenner meg ekstra gravid no som helsekortet for gravide er påbegynt.

 

Syns 1 trimester tross alt har gått greit fort. Korleis går det dåke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ukene har gått ganske kjapt siden jeg fant det ut, og at det faktisk straks er 12 uker...hærlig!!!

Var på svangerskapskontroll 6 januar,så kortet er kommet i hus her også og klar til å fylles ut etterhvert så ukene flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 dager igjen! Og i dag var eg på min første svangerskapskontroll. Kjenner meg ekstra gravid no som helsekortet for gravide er påbegynt.

 

Syns 1 trimester tross alt har gått greit fort. Korleis går det dåke andre?

12 uker IDAG, HURRA!!!!! Helsekort er kommet i hus, og i morgan skal vi ta dobbeltesten, ul og blodprøven, pga min alder...:) Er d nå vi hopper over i 2 trimester, eller er det når vi starter på uke 13? Lykke til alle sammen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter, Kreps-72! Var 12 uker på mandag her :-)

Jeg har tatt blodprøver til dobbeltesten, UL skal jeg ta på mandag. Satser jo på at alt er OK, men kjenner at man blir litt urolig...

I går var jeg til kontroll hos jordmor, og hørte fosterlyden for første gang! Fantastisk :-)

Man hører så mye forskjellig om når man går over i 2.trimester, men jeg velger å høre på de som sier 12 uker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en aldri så liten overraskelse idag.. var på tidlig UL, og ble faktisk satt tilbake til så mye som 9+3...Skulle jo i min og legens teori vært i uke 12 idag,haff. Nå bør hvertfall tida gå litt fortere,hehe.. Men det var utrolig fint å se den lille og hjertet som slo :) Sorry, ~HelenM..Da blir det ikke noe kappløp likavel gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker på søndag og ul nå på fredag! Gleder meg :) Fikk helsekortet allerede i uke 5 (var egentlig til legen for en annen undersøkelse), så synes disse ukene har vært laaaange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneM har du termin 6 august og var 12 uker 20 januar. Har ikke satt meg inn i utredningen, men legen sa jeg var 12 uker 21. Og har termin 4 august. På ultralyd i går ble jeg satt to dager frem til 12+4 og termin 2 august... Må si det spiller ingen rolle egentlig for meg. Babyen kommer når den kommer og ivrig uke teller har jeg aldri vært. Mann min ga meg blomster lørdagen så dermed huska jeg også på de magiske 12 ukene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag står det på gravid-appèn min at jeg er 11+3, er jeg i uke 12? eller skal jeg vente med jubelen til Søndag og 12+1?

Og et lite spørsmål utenom emnet her; på helsekortet jeg fikk hos legen er det noen opplysninger som er feile, kan man få nytt? F.eks hadde jeg misforstått en spøk mannen min og en venn hadde på facebook om utmeldelse av statskirken så jeg trodde han virkelig hadde meldt seg ut, noe han ikke hadde gjort. Lite ante jo jeg om at legen kom til å spørre om det, fersk på dette som jeg er :)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netti: eg skifter uke på lørdager veit eg... så 12+0 var 21.januar. hos legen fekk eg samme utregning som eg har... men søren heller; ungen kjem på bursdagen sin uansett tenker no eg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei frøken spent og kvalm: Det ville eg ha endra ja, godt å ha det riktig :) Du er i veke 12, men i følge terminkalkulatoren så er merkedatoen ift redusert fare for spontanabort 12+1 :) Men har du vore på ultralyd og hejrta slår etter veke 9 er sjansen liten uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...