Gå til innhold

Rettigheter for gravide(nordmenn) bosatt i spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan rettighetene er på svangerskapskontroll, ultralyd osv for nordmenn som oppholder seg i Spania? Tenker dersom man ikke er spansk statsborger altså. Har en kamerat som har gjort en jente gravid, mens hun var på ferie her hjemme. Hun bor i Spania. Han mistenker at barnet ikke er hans og vil vite eksakt termin osv, men jenta mener da altså at hun ikke kan si noe eksakt enda, fordi hun ikke har samme rettigheter på ultralyd osv der som her hjemme.

Stakkars mann er så frustrert, er det noen her som vet litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvordan rettighetene er på svangerskapskontroll, ultralyd osv for nordmenn som oppholder seg i Spania? Tenker dersom man ikke er spansk statsborger altså. Har en kamerat som har gjort en jente gravid, mens hun var på ferie her hjemme. Hun bor i Spania. Han mistenker at barnet ikke er hans og vil vite eksakt termin osv, men jenta mener da altså at hun ikke kan si noe eksakt enda, fordi hun ikke har samme rettigheter på ultralyd osv der som her hjemme.

Stakkars mann er så frustrert, er det noen her som vet litt?

Jeg vil tro at helsesystemet i Spania er noe annet enn det vi har her i Norge. Vet ikke hvordan systemet er der nede og om hun har opparbeidet seg noen rettigheter eller om de har fri helsehjelp slik vi har.

Høres absolutt sannsylig det hun venninnen din sier. Hva skulle hun tjene på å lyve?

Skrevet

"Han mistenker at barnet ikke er hans og vil vite eksakt termin"

Kan føye til at termin sier ikke noe om når barnet ble lagd. Det forteller når barnet forventes å bli født.

Skrevet

Om han er i tvil så kan han få en farskapstest selvom hun bor i Spania :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...