Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jeg har en kronisk sykdom, og har fått bevilget varmebassengtrening 1 gang i uken. Dette er rekvirert fra revmatolog/og lege og dette betaler jeg ikke noe for. Men etter at jeg fikk ny turnus ser jeg at noen ganger krasjer det med at jeg skal arbeide de dagene jeg har bassengtrening. Bassengtreningen er på faste dager og er gruppe anpasset akkurat min type sykdom, så derfor kan jeg ikke bytte dag der heller. Har jeg krav på fri med lønn disse dagene, og/eller må jeg søke permisjon med lønn hver gang dette krasjer, eller holder det å bare si ifra.? Eller har jeg rett og slett ikke krav på fri før behandling. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 I personalpermen vår står det at man må prøve å få til slike ting når man ikke skal på jobb, og går ikke det må vi ta permisjon UTEN lønn... Eneste man kan få permisjon med lønn for er legebesøk og tannlege, men der også står det presisert at man bare kan få de om det ikke er mulig å få time utenom arbeidstid.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Men dette går altså ikke å få anpasset andre tider siden denne gruppen er fastsatt denne dagen og har vært det i mange, mange år. Det er dessuten sykehuset som tilbyr denne behandlingen. Så sånn sett kunne det jo vært ansett som et fastsatt legebesøk for behandling. Pga denne sykdommen har jeg også krav om fri med sykemelding 4 uker hvert år for å reise på behandlingsreise til syden. Kan jo ikke skal være slik at man skal gå i minus og ikke kan motta avgjørende behandling fordi man blir trukket i lønn.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Det går an å få enkeltstående behandlingsdager som sykemelding. Dvs at du kan få sm de dagene treningen krasjer med jobben. Snakk med legen din, h*n vet helt sikkert at det går an. Det er jo positivt at du trener for å forebygge så du slipper sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Det går an å få enkeltstående behandlingsdager som sykemelding. Dvs at du kan få sm de dagene treningen krasjer med jobben. Snakk med legen din, h*n vet helt sikkert at det går an. Det er jo positivt at du trener for å forebygge så du slipper sykemelding. Ja må sjekke ut dette i morgen. Til nå har det ikke vært noe problem da det ikke har krasjet med jobb tidligere. Men så ble som sagt turnus gjort om og da er det noen ganger i løpet av en 12 ukers turnus som det krasjer med akkurat denne dagen. Det er jo trening/ behandling som er avgjørende for at jeg i hele tatt kan holde meg yrkesaktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå