Gå til innhold

Lysfarging av bleket hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har greie på det - vil jeg risikere at håret blir GRØNT dersom jeg farger hele håret med lysfarging 10.21 (altså lys blondt med reflekser av fiolett og blått)? Ei venninne påstår jeg kan endte opp med grØnt hår, og at man aldri skal bruke kalde farger på bleket hår - men så lenge fargen reflekterer blått og lilla virker det merkelig å kunne ende opp med grØnt hår?

Trodde dette kun gjaldt brunfarger?

Jeg har helbleket hår med enkelte fargeforskjeller (noen steder er det gulere enn andre), og ei annen venninne som er frisØr mente at det kan jevne ut fargen hvis jeg bruker denne 10.21 i og med at den er mØrkere enn mesteparten av håret (hun mente at den lyseste fargen i håret mitt nå er 11 eller 12 på skalaen). Hun sa at i verste fall blir håret grått eller lillaaktig, men at det vil forsvinne ettersom fargen slipper etter en del vask.

Jeg bryr meg ikke om håret blir grått eller lilla, men grØnt er helt uaktuelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret ditt blir ikke grønt!! Mergelig ting å si av venninna di. Det blir grønt dersom du farger håret mørkere (som i f.eks mørk blondt/ lys brunt og mørkere) uten å tilsette røde pigmenter først. årsaken til at det må tilsettes røde pigmenter først er at de kompimenterer grønt. Rødt og grønt er komplimentærfarger.

Om det er gulskjær du er ute etter å bli kvitt, ville jeg brukt sølv- sjampo, eller lilla- sjampo. Begge disse sjampoene er lilla på farge. (Det gule skjæret forsvinner da fordi gul og lilla er komplimentærfarger.)

Jeg har selv helbleket hår, og bruker Fudge sin lillasjampo. Den får du hos frisører. Kan også anbefale Loreàl sin silvershampoo, som også kjøper hos frisører. Styr unna lillasjampoene fra dagligvare, da de ikke kan måle seg med disse to jeg har nevnt.

Pass på at du ikke har i sjampoen for lenge, da blir håret lilla eller grålig. Om dette skjer, vaskes det gradvis ut.

Ha i ekstra gule/orange felter først, gjerne prøv å unngå hvite partier. Kan være litt krunglete, men det blir kjempefint når du gjøre det riktig! :)

Husk å bruke vanlig sjampo først, slik at du får rengjort håret, pluss åpnet skjellaget i hårstråene, og for all del (!) bruk balsam etterpå. Kùr håret med jevne mellomrom, siden håret er bleket, og derfor også slitt :)

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg bruker sølvsjampo (fra Matrix) hver gang jeg vasker håret, men det gule er for gult til at sjampoen hjelper hvis du skjønner - det trenger fargebehandling eller bleking for å bli kvitt det gule.

Derfor tenkte jeg å prøve denne fargen, da den vil gjøre hele håret kaldere og forhåpentligvis jevne ut litt av fargeforskjellen (frisøren dro ikke blekingen godt nok ut når hun farget etterveksten, derfor er det gulaktig akkurat i skillet der etterveksten har vært, grusomt irriterende!)...

Om jeg prøver med denne fargen og håret blir lilla eller grått er det helt ok, så lenge det ikke blir gult... Kanskje jeg bare skal prøve og se, og heller få tak i en frisør i morra om det blir krise! :P

Skrevet

Glemte å si - jeg kurer håret hver gang jeg vasker det, annenhver gang proteinkur og fuktighetskur. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...