Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha barn i begynnelsen av juli og skal muligens til Spania i bryllup i slutten av august. kan man fly med en 5-6 uker gammel baby? Noen erfaringer/ anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pia mi var 6uker da jeg tok henne med til Kreta. Hadde gått veldig greit om ikke det var for at hun hadde kolikk og derfor gråt konstant.

Skrevet

Det skal gå bra. Det er mange flyselskap som har bagger de kan ligge i under flyturen. Husk smokk eller amming ved letting og landing og et bæretøy så du har hendene frie til å bære håndbagasje ol etter innsjekking.

Skrevet

Jeg anbefaler mei tai. Da har du mulighet til å sove litt mens den lille ligger på puppen :-)

Er lettest å reise med spedbarn, for de ligger somregel å sover og spiser. Jeg skal få i begynnelsen av Mai, og vi reiser til Texas når lille bare er noen måneder gammel, og den flyturen tar ca 12 timer.

Skrevet

Jeg hadde med min lille frøken på en 4 timer lang flytur 5 uker gammel - vi skulle da hjem (hadde født et annet sted). Jeg hadde gruet meg og engstet meg veldig, men det gikk såå fint.

Hun sovnet ved take off, og våknet 20 minutter før vi landet ;-)

Jeg hadde med ammeputen inn på flyet - den var gull verdt. Hadde blitt slitsomt å holdt henne i armene i 4 timer... ;-) Vi har flydd mye med henne, og min erfaring er at frem til 7-8 mnd gikk det veldig fint. Etter det og frem til hun fikk eget sete på flyet som 2åring var det mye mer utfordrende... ;-) Men alt går :-)

Skrevet

Jeg hadde med min lille frøken på en 4 timer lang flytur 5 uker gammel - vi skulle da hjem (hadde født et annet sted). Jeg hadde gruet meg og engstet meg veldig, men det gikk såå fint.

Hun sovnet ved take off, og våknet 20 minutter før vi landet ;-)

Jeg hadde med ammeputen inn på flyet - den var gull verdt. Hadde blitt slitsomt å holdt henne i armene i 4 timer... ;-) Vi har flydd mye med henne, og min erfaring er at frem til 7-8 mnd gikk det veldig fint. Etter det og frem til hun fikk eget sete på flyet som 2åring var det mye mer utfordrende... ;-) Men alt går :-)

Signerer denne!

Vi reiste første gang da hun var omkring 9 uker, og det gikk strålende. Det samme gjorde turen vi tok da hun var 6 mnd. Men fra hun var omkring 8-9 mnd ble det mer slitsomt, fordi da måtte hun "underholdes" hele turen. Så reis mens babyen er liten:)

Men bare vær oppmerksom på at det kan være fryktelig varmt i Spania på den tiden av året.....

Skrevet

Vi reiste da hun var 6 dager, så igjen da hun var 3-4 uker. Det gikk helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...