Gå til innhold

Hvordan går det med dere, marsdamer?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Liten aktivitet her inne...

 

tenke seg til; om 2 mnd sitter vi her, iallefall en del av oss med et lite gull i armene våre... jeg gleder meg veldig

 

Selv kan jeg ikke klage på formen, litt ekstra plager kommer jo etterhvert som man kommer ut i svangerskapet, men det kunne vært myyyye verre

;-)

 

Og vesla har lagt seg i hodeleie, så det var en utrolig lettelse...

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat 7 uker til termin idag:D

Har veldig vonde kynnere for tiden, og har egentlig lurt litt på om jeg skal ringe jordmor idag. Har i tillegg litt nedpress og kjenner stikking fra hodet som presser ned i bekkenet. Veldig ubehagelig å være oppe å gå og stå. Kanskje det er greit å sjekke at det ikke er modning på gang.Har hatt mye kynnere hele svangerskapet, men synes de er i overkant vonde nå.

Har hatt mye kynnere i begge mine tidligere svangerskap også. Fødte 10 dager før og 7 dager før termin.

 

Idag kommer mannen hjem fra nordsjøen:D Det skal bli godt! Blir litt tungt å være alene med en på 4 og en på 6 når kynnerne står på. Måtte ligge mye nede i går

 

Ellers er bekkenet blitt litt bedre. Aktivitetsnivået reduserer jo seg selv pga kynnerne, regner med at det spiller inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat 7 uker til termin idag her og :)

Formen er nok ganske bra. Har hatt problemer med ryggen i flere år, og så lyset for et halvt år siden da jeg oppdaget kiropraktikk. Nå er ryggen, undere over alle undere, sterkere og bedre enn noen gang tross den tunge magen!

Ellers får jeg en del kynnere, spesielt om ettermiddagen eller så fort jeg gjør noe fysisk. Og så har jeg kjempeproblemer med å stå/gå etter å ha sittet ei stund. Er akkurat som om snuppa synker skikkelig ned i bekkenet mens jeg sitter, og så må flytte seg litt oppover når jeg reiser meg opp for å tillate bevegelse i bekkenet. Etter ett par minutter med gåing blir det mye bedre, og jeg kan gå normalt igjen. Er det noen andre som opplever det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det du forteller Fru Eriksen i dette svangerskapet, men jeg husker i mitt forrige svangerskap..

Da hadde jeg så vondt i magen når jeg reiste meg at jeg måtte støtte meg til vinduskarmer for å klare å komme meg av gårde.. Men så gikk det over etter noen minutter. Ble ertet hele tiden av at "jaja, du kommer ikke på jobb i morgen iallefall " men jeg jobbet helt fram til jeg begynte i permisjon...

 

I min nåværende jobb har jeg ingen vinduskarmer, så jeg håper jeg slipper disse problemene ;-)

Endret av Rose -3. troll i 2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 dager igjen i dag! høres ut som en evighet... Er lei, men mest av allt fordi jeg er så sliten. sover mellom 11 og 14 timer i døgnet og jobber fullt! Men i morgen skal jeg på kontroll, så da regner jeg med og redusere stillingen min til 60 eller 50 %.. Har bare hatt noen få kynnere, men er sliten i ryggen, og får ikke gjort noe hjemme. På jobb (bhg.) føler jeg meg mer i veien enn til hjelp, for jeg er lav og har en stor og tung mage.. usj.. i dag er det visst den store klagedagen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 48 dager igjen, og ble plutselig mye tyngre idag. Vokser i rykk og napp den lille snuppa :)

Jeg er også lav med stor og tung mage, så skjønner godt du er lei håper+.

Jeg jobber allerede 50% og synes det holder i massevis. Da har jeg litt overskudd til å trene ryggen og litt yoga, og så klarer jeg yte litt på husarbeidsfronten. Håper du blir delvis sykmeldt og får slappet av litt mer de siste ukene. Er du som meg, så sover du vel ikke like bra som før om natta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 dager igjen. Alt går egentlig helt fint, bare sliter med bekkenet mer og mer.. Er sykemeldt 50%.. Men elsker å gå gravid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+2 idag. Formen er helt grei, men har flere småplager, såver lite, noe som fører til perioder med vondt i hode. Vonde hofter, spesielt venstre side(muligens nærve i klem sier jordmor) , blir fort stiv i bekkenet, f.eks..

Ellers klager eg ikke;) koseligt med gravid mage, og prøver å nyte det i "frykt" for at eg kommer til å savne magen like mye denne gang som sist gang;)

Eg sykemeldt 40% så jobber 60%, muligens at eg spør legen neste lege time om å sykemelde meg 50% slik at eg får litt mer tid til å kvile de siste ukene. Har en fysisk tung jobb, men i det siste har sjefen heldigvis tilrettelagt dagene litt for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må eg ikke glemme kynnere, masse kynnere, spesielt viss eg gjør noe fysisk, må ofte sette meg for at de skal gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten aktivitet her inne...

 

tenke seg til; om 2 mnd sitter vi her, iallefall en del av oss med et lite gull i armene våre... jeg gleder meg veldig

 

Selv kan jeg ikke klage på formen, litt ekstra plager kommer jo etterhvert som man kommer ut i svangerskapet, men det kunne vært myyyye verre

;-)

 

Og vesla har lagt seg i hodeleie, så det var en utrolig lettelse...

 

Hvordan går det med dere da?

 

du vet at vi har en marsgruppe på f.b? der er det masse liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31+1 i dag, og har det stort sett helt fint :) Sliter litt med dårligere søvn, da man ikke kan ligge verken på magen eller ryggen, og dette gjør at energien min er ganske mye lavere enn jeg er vant til. Har hatt kynnere ei god stund, og de melder seg fort hvis jeg jobber i for stort tempo, eller for lenge. å prøve å gå tur er nytteløst, for da kommer kynnerne med EN gang. Jeg nyter å ha gravid- mage, og kjenner masse liv - dette er en stor forbedring fra forrige gang da jeg ikke kom så langt ut i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten aktivitet her inne...

 

tenke seg til; om 2 mnd sitter vi her, iallefall en del av oss med et lite gull i armene våre... jeg gleder meg veldig

 

Selv kan jeg ikke klage på formen, litt ekstra plager kommer jo etterhvert som man kommer ut i svangerskapet, men det kunne vært myyyye verre

;-)

 

Og vesla har lagt seg i hodeleie, så det var en utrolig lettelse...

 

Hvordan går det med dere da?

 

du vet at vi har en marsgruppe på f.b? der er det masse liv:)

 

Hei, hvordan finner jeg denne?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten aktivitet her inne...

 

tenke seg til; om 2 mnd sitter vi her, iallefall en del av oss med et lite gull i armene våre... jeg gleder meg veldig

 

Selv kan jeg ikke klage på formen, litt ekstra plager kommer jo etterhvert som man kommer ut i svangerskapet, men det kunne vært myyyye verre

;-)

 

Og vesla har lagt seg i hodeleie, så det var en utrolig lettelse...

 

Hvordan går det med dere da?

 

Hei :)

Er 34+2 i dag, så nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Har kun 3 uker igjen til permisjon starter....litt skummelt! Jobber 50% nå, og det er helt passe. Har bekkenløsning, sover dårlig, mye halsbrann og mye kynner om dagen - så deilig å jobbe halve dager. Pjokken ligger med hodet ned og har gjort det noen uker. Han er estimert til å ligge akkurat på gj.snittet i str i forrige uke og det var godt å høre. Forrigemann var stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har termin 26. mars, så det er ca en mnd til perm starter. Gleder meg! Alt er blitt så tungt. Magen er stor og i veien, synes jeg dulter borti alt :)

Men koser meg med spark i magen, det gjør forresten de andre i familien og. Venter nr 3 og det blir ei jente :)

Lurer også hvor man finner facegruppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...