Gå til innhold

Hva tror dere??? Noen med erfaring???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sex på morningen søndag, og tok en runde også ca 24 - 01 natt til mandag ( i går) og fikk fullt utslag på eggløsningstesten i dag! :) :) :)

 

Da er vel EL i dag eller i morgen.... så det blir vel slik 2 - 3 dager mellom sex og EL....!

 

Håper det klaffer!!! :) :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke en runde på selve el-dagen? Jeg har blitt gravid med sex hver dag rundt el 3 ganger:)

Skrevet

Hvorfor ikke en runde på selve el-dagen? Jeg har blitt gravid med sex hver dag rundt el 3 ganger:)

 

En gynekolog sa at det beste var egentlig å ha sex 2 dager før EL slik at sædcellene ligger å venter på egget...

Han sa også at Det var minst sjanse til velykket befrukting på El dagen, om man hadde sex bare den dagen fordi egget da hadde begynt sin ferd nedover egglederen, og det skal visst være en modningsprosess før sæden kan befrukte egget etter at det hadde kommet inn i kvinnen.... så det beste tidspunktet var 2 dager før EL har jeg blitt fortalt! :)

Skrevet

Ok:) Min erfaring (har 6 barn) er at jeg ikke har blitt gravid på mnd hvor jeg kun har hatt sex 2 dager før el. Har meget stabile sykluser og vet når el er. Har igrunnen bare hatt sex dagene før og på el og blitt gravid 1. eller 2. pp:) Menmen, kan jo være barnet bestemmer når det skal komme også..hehe. Så da spiller det ikke så stor rolle. Det kommer vel når det skal....

Ene gangen hadde jeg kun sex på el dagen, en annen gang hver dag....litt forskjellig hver gang tror jeg. Lykke til ihertfall!

Skrevet

Ok:) Min erfaring (har 6 barn) er at jeg ikke har blitt gravid på mnd hvor jeg kun har hatt sex 2 dager før el. Har meget stabile sykluser og vet når el er. Har igrunnen bare hatt sex dagene før og på el og blitt gravid 1. eller 2. pp:) Menmen, kan jo være barnet bestemmer når det skal komme også..hehe. Så da spiller det ikke så stor rolle. Det kommer vel når det skal....

Ene gangen hadde jeg kun sex på el dagen, en annen gang hver dag....litt forskjellig hver gang tror jeg. Lykke til ihertfall!

 

Tusen takk for det! .)

Er nok sikkert flere ting som skal klaffe også, men det er iallefall min erfaring at jeg blir gravid hvis vi har sex før EL dagen, men sikkert individuelt fra par til par.... :)

 

Sist ble jeg gravid hadde vi også bare sex før selve EL dagen...2 dager før tror jeg.... og fikk en nydelig gutt! :)

 

Er du gravid med nr. 7???

Skrevet

Ikke enda;) Vi får se om jeg(vi) virker enda, eller har gått ut på dato...hehe

Men tror på det at det lønner seg at sædcellene er der når egget slipper.....

Skrevet

Ikke enda;) Vi får se om jeg(vi) virker enda, eller har gått ut på dato...hehe

Men tror på det at det lønner seg at sædcellene er der når egget slipper.....

 

Lykke til til oss begge ;):);)

Skrevet

Jeg har hørt at dersom sæden møter rett på egget så får man gutt, fordi guttene er de raskeste svømmerne, mens dersom sædcellene må vente på egget, så blir det jente, for de er mest utholdende..

 

Vi hadde prøvd i nesten 2 år før det klaffet denne gangen.. Prøvde alt, både før etter og på el dagen :P Men siste gangen tenkte jeg ikke på det, og vi hadde sex etter el dagen.. Men den kan ikke ha vært så veldig stabil den syklusen min.. Ellers er det bare psyken som spiller kraftig inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...