Gå til innhold

Stiv og vond rygg hver morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med stiv og vond rygg hver morgen når jeg våkner. Pleier å merke utpå natta at det på en måte "setter seg til" i ryggen. Snur meg fra side til side, men til slutt er det så vondt at jeg bare må stå opp. Når kroppen har blitt varm og jeg har beveget meg en stund, er alle smerter borte. Vi byttet seng for litt over 1 år siden og nå ligger jeg på en middels fast madrass. Har vært til lege, kiropraktor og fysioterapeut for dette, men ingen finner noe galt med ryggen min. Første gang jeg merket det, var helt i begynnelsen av siste svangerskap. Det ble ikke verre utover i svangerskapet, men etter noen måneder etter fødsel ble det verre. Det føles som muskel smerter som stråler ut til hver side omtrent midt i ryggen. Jeg er aktiv og gå regelmessige turer, samtidig som jeg er med på vann aerobic og trener styrke noen ganger i uken. jeg er litt overvektig og forsøker å gå ned i vekt. Hva kan disse smertene komme av og hvorfor er de verst etter natta? Tenkte kanskje det var noen fler her inne som har opplevd lignende? Det kjennes nesten som om det kramper seg i ryggen og det hjelper som sagt å få myket opp og gjerne massert ryggen litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...