Gå til innhold

please please trenger svar ang barnehageplass for søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hadde søkt barnehage for begge døtrene mine og hun eldste har fått plass nå.skal jeg endre søknaden min nå for hun andre datteren og skrive bare 1 barnehage på søknaden den datteren min har fått i istedet for de jeg søkte fra før eller skal jeg ikke gjøre noe bare vente.

ahhh jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hadde skrevet på søknaden 5 ønsket barnehage og nå vil jeg bare ha den storesøstren har fått i.

Please kan noen hjelpe meg ringte til bydelen men alle er opptatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reglene er ulike fra kommune til kommune, men som regel er det slik at søsken prioriteres foran (mange) andre søkere. Det betyr at når søster har plass så vil lillesøster bli prioritert der også.

Men det er ingen GARANTI for plass der. Det er andre grupper enn søsken som prioriteres høyere, feks funksjonshemmede og barn som får plass som barnevernstiltak, og mellom barn med lik prioritet pleier det være loddtrekning. Så om det er fem plasser ledig og ti barn med lik prioritet til disse plassene (feks søsken) så blir det loddtrekning. Derfor bør du absolutt ikke fjerne de andre barnehagene fra søknaden for henne. Søknaden er vel prioritert? I såfall sørger du for at barnehagen storesøster har fått plass i står øverst, og krysser fingre :)

Skrevet

Tusen takk for svaret jeg skal krysse fingene og vente

takk igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...