Gå til innhold

Ville dere byttet skole?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akuratt flyttet til en ny kommune som vi ikke var kjent i fra før. Vi ringte kommunen og ble henvist til en skole for våres barn i 2. klasse. Barnet trives godt etter å ha gått på skolen i to uker.

 

Men jeg har nå fått vite at jeg sansynligvis har blitt henvist til feil skole, det finnes ingen barn som bor der vi bor som går på denne skolen, bortsett fra mitt barn.

 

Skolen blir ansett for å være en veldig god skole, men klassen blir vissnok ansett for å være en bråkeklasse.

Det er en veldig vakker og idyllisk skole også, flott lekeplass og ligger litt landlig til.

 

Det er også veldig ressurssterke foreldre på denne skolen, både utdanningsmessig og økonomisk.

 

Jeg driver nå å vurderer frem og tilbake om vi burde bytte skole pga at vårt barn ikke vil ha skolekameraer i nabolaget, fordi det er en klasse med mye bråk og fordi vi rett og slett ikke kommer til å greie å holde tritt økonomisk med de andre foreldrene (jeg er redd det kommer til å bli synlig på barnet vårt at økonomien våres ikke er som majoriteten på skolen, og at det dermed kommer til å gå ut over barnet.)

 

Hvordan ville dere tenkt i forhold til dette, hvordan ville dere vurdert det negative opp mot det positive (det faktum at barnet trives og at skolen blir ansett for å være en av kommunens beste og beliggenhet/utearealet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der ikke lett nei. Kjenner igjen noe av problematikken. Har et barn på videregående og de fleste i klassen kommer fra "andre siden av by'n" og har pengesterke foreldre. Mitt barn merker veldig godt forskjellene.

 

Du får legge deg i tenkeboksen og tenke deg godt om før du gjør noe.

Skrevet

jeg tenker at det må være artig for dine barn å gå på skole med barn som bor i nærheten også.

Skrevet

Bråkeklasse, og feil skole.

Jeg villet bytte skole, det blir litt omjusteringer for barnet, men etter noen uker og mnd, så er alt glemt.

Om 1 år frem i tid, så er dere glade for at dere byttet skole, så barnet deres har barn der som hører sammen.

Hvis dere får søsken til barnet deres, så kommer det barnet til å begynne på riktig skole ;)

 

Når det er sagt, så ta den avgjørelsen som er best for dere og barnet. å send en sint mail til kommunen som satt dere i denne situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...