Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 For en stund siden så meldte barnehagen meg til barnevernet pga. guttungens adferdsvansker. Greit nok det, men kan de bruke det mot meg at jeg sliter med angst i bekymringen når jeg ikke har fått noen diagnose? Er også usikker på om jeg skal skrive under på tiltaket fra BV, når det nevnes der også at jeg strever med angst, pluss at de påstår at min sønn påvirkes av min psykiske fungering! Dette er i mine øyne helt feil! Jeg tror ikke han merker noe i det hele tatt, jeg tror derimot at håndteringen av min sønn i barnehagen har vært helt feil og har ført til forværring! Gleder meg til den dagen jeg har det svart på hvitt at jeg er bra nok som mor! Det er så frustrerende å føle at leder på barnehagen som jeg har betrodd meg til ikke har tillit til meg som mor! Hva tror dere? Skal jeg skrive under, eller bør jeg klage på innholdet i tiltaksplanen?
ellen-propellen Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Om du bør skrive under eller ei spørs jo bla av tiltakene i tiltaksplane
Skylander Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Om du bør skrive under eller ei spørs jo bla av tiltakene i tiltaksplane Det handler om hjelpetiltak! I vårt tilfelle så er det råd og veiledning! Men jeg er redd at de senere kan bruke det mot meg at jeg selv har signert på at mine psykiske problemer påvirker min sønn!
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Du skal ikke skrive under på noe du ikke er enig i. Ikke har du diagose heller så vidt jeg forsto. De som jobber i barnevernet har ikke kompetanse nok til å stille diagnoser, ei heller om du lar dine personlige problemer går utover din sønn (regner med de ikke har vært på mange hjemmebesøk og at de har sett dette med egne øyne??) Fortell at du er enig med tiltaket, men at du ikke er enig i det andre.
Gråsonen Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Hei, vil anbefale deg å kontakte en advokat. En god advokat som har spesialisert seg på barnerett. Ikke skriv under på noe før du har vært i kontakt med advokaten, dette sier jeg ikke fordi jeg mener barnevernet er slemme og ønsker å ta alle barn vekk fra foreldrene. Sier det fordi det er noe som heter bedre føre var! Så har du den tryggheten i ryggen. Går du i noe behandling ? evt hvis så kan din behandler hjelpe deg med å forstå hva, hvorfor, hvordan i denne saken. Kan jeg spørre hva for adferdsvansker barnet ditt har ? Diagnose, utredning ? Osv.
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Etter hvert, når de har blitt bedre kjent med dere, kan de ta stilling til om dine problemer går utover sønnen din.
ellen-propellen Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 De av mine bekjentskap som har hatt med bv å gjøre, så har det alltid tellt positivt å ta imot hjelp. Både fra barnevernet og fra leger ol. Er du under behandling nå? Jeg ville nok skrevet under på hjelpetiltak og bedt om hjelp til meg selv og.
Skylander Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Hei, vil anbefale deg å kontakte en advokat. En god advokat som har spesialisert seg på barnerett. Ikke skriv under på noe før du har vært i kontakt med advokaten, dette sier jeg ikke fordi jeg mener barnevernet er slemme og ønsker å ta alle barn vekk fra foreldrene. Sier det fordi det er noe som heter bedre føre var! Så har du den tryggheten i ryggen. Går du i noe behandling ? evt hvis så kan din behandler hjelpe deg med å forstå hva, hvorfor, hvordan i denne saken. Kan jeg spørre hva for adferdsvansker barnet ditt har ? Diagnose, utredning ? Osv. Ja, det bør jeg kanskje gjøre! Hvis ikke det virker som at jeg ærklærer krig da! Jeg får behandling i form av samtaleterapi hos psykriatisk sykepleier frem til jeg får time hos en av psykologene ved et distriktspsykriatisk senter! Hun mener jeg er flink med sønnen min, utifra det jeg har fortalt.Gutten min har vært agressiv på barnehagen over en tid, så derfor bekymringsmelding! Vi ble uten bil en periode, noe som gjorde at vi var mye hjemme og en sjelden gang i blandt på barnehagen! Da begynnte han å slå meg hver dag hjemme, å adferdsvanskene i barnehagen begynnte! Jeg fortalte barnehagen hvordan ting var, og sa at jeg vurderte å ta kontakt med ppt, men jeg ville vente å se om dette ordnet seg når vi kom igang med hverdagen igjen! Når jeg fikk ny bil å vi kunne komme oss fra og til barnehagen igjen, så sluttet han å slå meg men problemene på barnehagen fortsatte!???? Noe jeg synes er veldig merkelig! Kan barnehagen lyve? Kom frem mye løgn og overdrivelse i rapporten de sendte til BV i allefall. Sto bare negative ting om meg og min sønn på papiret, selv om de har bare hatt noe positivt å si tidligere.(før jeg var ærlig, elr. skal mann si dum, å fortalte om angsten min)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Du skriver at du sliter med angst. Barnevernet har skrevet i sine papirer at du sliter med angst. Ser ikke helt hva som er ukorrekt med det? Jeg er enig med Ellen-Propellen her. Om gutten har problemer og når du har problemer så burde du absolutt ta imot den hjelpen som blir deg tilbud.
Skylander Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Du skriver at du sliter med angst. Barnevernet har skrevet i sine papirer at du sliter med angst. Ser ikke helt hva som er ukorrekt med det? Jeg er enig med Ellen-Propellen her. Om gutten har problemer og når du har problemer så burde du absolutt ta imot den hjelpen som blir deg tilbud. Ja, jeg tror at det er angst jeg sliter med! Jeg har på en måte gitt meg selv diagnose, utifra det jeg har lest om angst! Men det er ikke sikkert at det er angst jeg sliter med! Og da synes jeg det blir feil av dem å bruke det mot meg!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Du skriver at du sliter med angst. Barnevernet har skrevet i sine papirer at du sliter med angst. Ser ikke helt hva som er ukorrekt med det? Jeg er enig med Ellen-Propellen her. Om gutten har problemer og når du har problemer så burde du absolutt ta imot den hjelpen som blir deg tilbud. Ja, jeg tror at det er angst jeg sliter med! Jeg har på en måte gitt meg selv diagnose, utifra det jeg har lest om angst! Men det er ikke sikkert at det er angst jeg sliter med! Og da synes jeg det blir feil av dem å bruke det mot meg! Om du sliter med noe så burde du oppsøke en lege. Det er rart med det, men barn merker slike ting og selv om du ikke tror det så kan det gå utover barna. Jeg skal ikke være arrogant å påstå at det er slik i ditt tilfelle, men når du skriver at du sliter og at barnet sliter så er det noe som ikke er som det skal være og da er det dumt å ikke takke ja til hjelp.
ellen-propellen Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Barnehagen og barnevernet ser nok ting på en annen måte enn du gjør. Husk at de har opplæring i både barn og familiens vanskeligheter. Det er på bakgrunn av dette jeg ville skrevet under. Er det bare en promille sjans for at de har rett, å ta imot all hjelp du kan få.
Skylander Skrevet 17. januar 2012 #13 Skrevet 17. januar 2012 Barnehagen og barnevernet ser nok ting på en annen måte enn du gjør. Husk at de har opplæring i både barn og familiens vanskeligheter. Det er på bakgrunn av dette jeg ville skrevet under. Er det bare en promille sjans for at de har rett, å ta imot all hjelp du kan få. Jeg har den hjelpen jeg trenger, BV er bare en psykisk belastning for meg! Det er jo ikke snakk om omsorgsvikt hær, men det vet jo ikke de så derfor de driver å undersøker å styrer! PPT driver utenom å kartlegger han, slik at vi kan finne ut om det ligger noe sykdom eller plager til grunn! Så da har vi jo hjelpen vi trenger!
81-Mamma<3<3 Skrevet 17. januar 2012 #14 Skrevet 17. januar 2012 Jeg ville ikke kontaktet advokat. Barnevernet tar ikke ifra foreldre omsorgen uten videre. Alle tiltak i hjemmet skal være prøvd først. Vet om flere som har "betrodd" seg om ting i Bhg, som er blitt meldt til barnevernet. Bhg er pliktig til å melde i fra hvis de har misstanke om omsorgssvikt. Men de kan helt klart ta feil! Kan godt være din sønns problemer er uavhengig av dine. Jeg ville tatt imot barnevernet på en hyggelig måte. Kanskje kan de være til hjelp. Er de først kontaktet må du jo uansett forholde deg til dem. Men du kan godt si at du ikke er enig i formuleringen om at din sønn har problem pga din angst, og be de endre dette før du skriver under!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #15 Skrevet 17. januar 2012 Jeg har 4 veninner med barn som alle har blitt meldt til barnevernet på et eller annet tidspunkt. Det handler ikke om opplæring i hva man skal se, men hysteri og regelrytteri. Det minste avvik fra et barn og barnevernet kontaktes. Det er alltid, uten unntak, foreldrene sin feil. Noe burde endres på!!!! Min sønn har konsentrasjonsvansker og jeg ble ikke meldt til barnevernet av skolen, istedet hadde vi en god kommunikasjon, siden de tok det opp med meg og jeg bekreftet at slik har han vært hele veien. Nå er han på utredning for disse vanskene og jeg er samarbeidsvillig, siden jeg vet at problemet ikke ligger i hans omsorgssituasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #16 Skrevet 17. januar 2012 Barnevernet er der for å hjelpe deg og atferdsproblemene til din sønn, ikke for å ta deg! Råd og veiledning som hjelpetiltak i dette tilfellet vil handle om DIN SøNN, altså hvordan du og andre voksne kan få din sønn til å slutte å f. eks slå og utagere. Dette er viktig for å hindre at din sønn utvikler større atferdsforstyrrelser i fremtiden, der risiko for kriminalitet, rus og vold er stor. Gjør dette for din sønn, det er til hans beste! Angående din angst så har ikke barnevernet kompetanse til å veilede deg på dette, men de kan anbefale deg å gå til psykolog eller andre faginstanser og det er jo ingen problem siden du allerede gjør dette. Det er kjempebra at du får hjelp for dette, og det skal du fortsette med:) I dette tilfellet er det ingen grunn til å være redd barnevernet, og samtykk til hjelpetiltak for å hjelpe din sønn! Du vil jo ha en sønn som andre barn ønsker å være sammen med, og som får et godt utgangspunkt for å mestre livet. Det ønsker barnevernet også, og de vil hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #17 Skrevet 17. januar 2012 Tull og tøys. Barnevernet er til mere skade enn de hjelper. De hjelper de som ikke trenger det og glemmer de som virkelig skulle hatt hjelpen! Ta det fra meg, et barn som burde hatt hjelp da jeg var liten, men barnevernet sviktet pga mine foreldres økonomiske situasjon og høye utdannelse. Man skulle tro barnevernet ser forbi slike elementer og ikke lar seg snakke rundt av f.eks en velutdannet far med særs gode kommunikasjonsevner, et flott hus og fasade generelt, men nei. En alenemor derimot? Kanskje hjemmeværende, ung.... Kanskje ikke helt A4? DET MÅ JO VæRE NOE GALT DA! Ut med barnevernet inn med kua, den gjør nok bedre nytte. Hilsen bitter.
Skylander Skrevet 17. januar 2012 #18 Skrevet 17. januar 2012 Jeg ville ikke kontaktet advokat. Barnevernet tar ikke ifra foreldre omsorgen uten videre. Alle tiltak i hjemmet skal være prøvd først. Vet om flere som har "betrodd" seg om ting i Bhg, som er blitt meldt til barnevernet. Bhg er pliktig til å melde i fra hvis de har misstanke om omsorgssvikt. Men de kan helt klart ta feil! Kan godt være din sønns problemer er uavhengig av dine. Jeg ville tatt imot barnevernet på en hyggelig måte. Kanskje kan de være til hjelp. Er de først kontaktet må du jo uansett forholde deg til dem. Men du kan godt si at du ikke er enig i formuleringen om at din sønn har problem pga din angst, og be de endre dette før du skriver under! Synes det var greit at de meldte fra til barnevernet pga. adferdsproblemer. Har selv studert barne -og ungdomsarbeider, og vet at det er de jo pliktige til ved vedvarende problemer. Men synes det er så utrolig teit det de skriver i sin uttalelse. Den inneholder jo bare dritt og faenskap fra topp til bunn. Synes det er så rart det der, for det virker nesten som om de regelrett går inn for å ødelegge mest mulig! De har bl.a påstått at de har gitt meg veiledning i omsorgsrollen???? Jeg vet jo hvordan jeg gir god omsorg! Hadde de sagt oppdragerrollen hadde det vært noe annet, men selv der har jeg jo vært klar over hva jeg skal gjøre stort sett hele tiden(har bare trengt litt støtte i det jeg gjør innimellom for å ikke miste motet). Ble litt kleint å skulle si "jeg vet" hele tiden, så det lot jeg være! å nå innbiller hun seg tydeligvis at hun har bidratt i stor grad! Vet ikke om jeg skal knekke sammen av latter eller om jeg skal gråte! Ped.leder har også påstått at jeg har kommet til henne å pratet om private/personlige ting, og på en måte brukt henne som psykolog. Pussig at hun nevner det, for jeg synes det var utrolig irriterende og plagsomt at hun titt og ofte kom til meg å spurte om hvordan jeg hadde det, og ville liksom ha meg til sides for en prat. Lurer på hvordan hun fikk snudd det til at liksom jeg skulle ha kommet til henne med dette!? Det var hun selv som lekte psykolog med en godtroende idiot som meg, som trodde at hun var oppriktig interesert i å vite hvordan jeg hadde det! Det var så mye mere også i den raporten som ikke stemmte i det hele tatt eller var overdrevet! Jeg er meget forbannet på hun ped.lederen, men jeg har klart å bite tenna sammen å samarbeider like bra som før med de uansett. Jeg skal ikke la de knekke meg. Men nok om det!Phuuuu, godt å blåse ut litt! Takk for at dere lytter og svarer! Er kanskje til det beste om jeg tar meg en prat med hun på BV om det jeg synes er feil formulert i tiltaksplanen, og som helt tydelig er tatt utifra vill gjettning! Synes samarbeidet med BV er supert! Jeg tjener mye på å være meg selv har jeg merket.
Skylander Skrevet 17. januar 2012 #19 Skrevet 17. januar 2012 Barnevernet er der for å hjelpe deg og atferdsproblemene til din sønn, ikke for å ta deg! Råd og veiledning som hjelpetiltak i dette tilfellet vil handle om DIN SøNN, altså hvordan du og andre voksne kan få din sønn til å slutte å f. eks slå og utagere. Dette er viktig for å hindre at din sønn utvikler større atferdsforstyrrelser i fremtiden, der risiko for kriminalitet, rus og vold er stor. Gjør dette for din sønn, det er til hans beste! Angående din angst så har ikke barnevernet kompetanse til å veilede deg på dette, men de kan anbefale deg å gå til psykolog eller andre faginstanser og det er jo ingen problem siden du allerede gjør dette. Det er kjempebra at du får hjelp for dette, og det skal du fortsette med:) I dette tilfellet er det ingen grunn til å være redd barnevernet, og samtykk til hjelpetiltak for å hjelpe din sønn! Du vil jo ha en sønn som andre barn ønsker å være sammen med, og som får et godt utgangspunkt for å mestre livet. Det ønsker barnevernet også, og de vil hjelpe deg. Håper du har rett! Og jeg håper de finner ut hva som er galt til slutt! Jeg har selv hatt på følelsen at problemet ligger på barnehagen, pga ting som har blitt sagt, personalets håndtering av konflikt-situasjoner (jeg og andre har vært vitne til uheldig håndering) og at jeg synes min sønn virker litt nedfor noen ganger når han har vært dær.
ellen-propellen Skrevet 17. januar 2012 #20 Skrevet 17. januar 2012 Barnehagen og barnevernet ser nok ting på en annen måte enn du gjør. Husk at de har opplæring i både barn og familiens vanskeligheter. Det er på bakgrunn av dette jeg ville skrevet under. Er det bare en promille sjans for at de har rett, å ta imot all hjelp du kan få. Jeg har den hjelpen jeg trenger, BV er bare en psykisk belastning for meg! Det er jo ikke snakk om omsorgsvikt hær, men det vet jo ikke de så derfor de driver å undersøker å styrer! PPT driver utenom å kartlegger han, slik at vi kan finne ut om det ligger noe sykdom eller plager til grunn! Så da har vi jo hjelpen vi trenger! Dere har jo ikke hjelpen dere trenger,for bv tilbyr hjelp. Hva slags tiltak foreslår de da?
Skylander Skrevet 17. januar 2012 #21 Skrevet 17. januar 2012 Barnehagen og barnevernet ser nok ting på en annen måte enn du gjør. Husk at de har opplæring i både barn og familiens vanskeligheter. Det er på bakgrunn av dette jeg ville skrevet under. Er det bare en promille sjans for at de har rett, å ta imot all hjelp du kan få. Jeg har den hjelpen jeg trenger, BV er bare en psykisk belastning for meg! Det er jo ikke snakk om omsorgsvikt hær, men det vet jo ikke de så derfor de driver å undersøker å styrer! PPT driver utenom å kartlegger han, slik at vi kan finne ut om det ligger noe sykdom eller plager til grunn! Så da har vi jo hjelpen vi trenger! Dere har jo ikke hjelpen dere trenger,for bv tilbyr hjelp. Hva slags tiltak foreslår de da? De kaller det FFI, det er et program som er rettet mot familier der foreldrene har psykiske vansker! Det handler om å redusere risiko og øke beskyttelsesfaktorer. Dette mener jeg vi ikke har behov for! Fordi jeg tror ikke at gutten min merker noe forskjell på meg å andre foreldre, sånn bortsett fra at jeg er litt kulere da selvsagt Det er nok med kartlegging fra PPT, og mulig utredning! Og jeg får den hjelpen jeg trenger!
Gerd-Johan Skrevet 18. januar 2012 #22 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville ikke kontaktet advokat. Barnevernet tar ikke ifra foreldre omsorgen uten videre. Alle tiltak i hjemmet skal være prøvd først. Vet om flere som har "betrodd" seg om ting i Bhg, som er blitt meldt til barnevernet. Bhg er pliktig til å melde i fra hvis de har misstanke om omsorgssvikt. Men de kan helt klart ta feil! Kan godt være din sønns problemer er uavhengig av dine. Jeg ville tatt imot barnevernet på en hyggelig måte. Kanskje kan de være til hjelp. Er de først kontaktet må du jo uansett forholde deg til dem. Men du kan godt si at du ikke er enig i formuleringen om at din sønn har problem pga din angst, og be de endre dette før du skriver under! Synes det var greit at de meldte fra til barnevernet pga. adferdsproblemer. Har selv studert barne -og ungdomsarbeider, og vet at det er de jo pliktige til ved vedvarende problemer. Men synes det er så utrolig teit det de skriver i sin uttalelse. Den inneholder jo bare dritt og faenskap fra topp til bunn. Synes det er så rart det der, for det virker nesten som om de regelrett går inn for å ødelegge mest mulig! De har bl.a påstått at de har gitt meg veiledning i omsorgsrollen???? Jeg vet jo hvordan jeg gir god omsorg! Hadde de sagt oppdragerrollen hadde det vært noe annet, men selv der har jeg jo vært klar over hva jeg skal gjøre stort sett hele tiden(har bare trengt litt støtte i det jeg gjør innimellom for å ikke miste motet). Ble litt kleint å skulle si "jeg vet" hele tiden, så det lot jeg være! å nå innbiller hun seg tydeligvis at hun har bidratt i stor grad! Vet ikke om jeg skal knekke sammen av latter eller om jeg skal gråte! Ped.leder har også påstått at jeg har kommet til henne å pratet om private/personlige ting, og på en måte brukt henne som psykolog. Pussig at hun nevner det, for jeg synes det var utrolig irriterende og plagsomt at hun titt og ofte kom til meg å spurte om hvordan jeg hadde det, og ville liksom ha meg til sides for en prat. Lurer på hvordan hun fikk snudd det til at liksom jeg skulle ha kommet til henne med dette!? Det var hun selv som lekte psykolog med en godtroende idiot som meg, som trodde at hun var oppriktig interesert i å vite hvordan jeg hadde det! Det var så mye mere også i den raporten som ikke stemmte i det hele tatt eller var overdrevet! Jeg er meget forbannet på hun ped.lederen, men jeg har klart å bite tenna sammen å samarbeider like bra som før med de uansett. Jeg skal ikke la de knekke meg. Men nok om det!Phuuuu, godt å blåse ut litt! Takk for at dere lytter og svarer! Er kanskje til det beste om jeg tar meg en prat med hun på BV om det jeg synes er feil formulert i tiltaksplanen, og som helt tydelig er tatt utifra vill gjettning! Synes samarbeidet med BV er supert! Jeg tjener mye på å være meg selv har jeg merket. Jeg synes IKKE det var greit at de meldte fra til barnevernet pga atferdsvansker! Min sønn har også adferdsvansker og da ble JEG kontaktet og vi samarbeidet om å få han utredet, via BFT tiltak. Det er ikke det samme å sende inn en bekymringsmelding så det er IKKE greit! Dette burde blitt gjort i samarbeid med henne som mor og ikke på den måten, Det hadde såklart vært noe annet om barnehagen var bekymret og hun nektet å samarbeide!
Skylander Skrevet 18. januar 2012 #23 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville ikke kontaktet advokat. Barnevernet tar ikke ifra foreldre omsorgen uten videre. Alle tiltak i hjemmet skal være prøvd først. Vet om flere som har "betrodd" seg om ting i Bhg, som er blitt meldt til barnevernet. Bhg er pliktig til å melde i fra hvis de har misstanke om omsorgssvikt. Men de kan helt klart ta feil! Kan godt være din sønns problemer er uavhengig av dine. Jeg ville tatt imot barnevernet på en hyggelig måte. Kanskje kan de være til hjelp. Er de først kontaktet må du jo uansett forholde deg til dem. Men du kan godt si at du ikke er enig i formuleringen om at din sønn har problem pga din angst, og be de endre dette før du skriver under! Synes det var greit at de meldte fra til barnevernet pga. adferdsproblemer. Har selv studert barne -og ungdomsarbeider, og vet at det er de jo pliktige til ved vedvarende problemer. Men synes det er så utrolig teit det de skriver i sin uttalelse. Den inneholder jo bare dritt og faenskap fra topp til bunn. Synes det er så rart det der, for det virker nesten som om de regelrett går inn for å ødelegge mest mulig! De har bl.a påstått at de har gitt meg veiledning i omsorgsrollen???? Jeg vet jo hvordan jeg gir god omsorg! Hadde de sagt oppdragerrollen hadde det vært noe annet, men selv der har jeg jo vært klar over hva jeg skal gjøre stort sett hele tiden(har bare trengt litt støtte i det jeg gjør innimellom for å ikke miste motet). Ble litt kleint å skulle si "jeg vet" hele tiden, så det lot jeg være! å nå innbiller hun seg tydeligvis at hun har bidratt i stor grad! Vet ikke om jeg skal knekke sammen av latter eller om jeg skal gråte! Ped.leder har også påstått at jeg har kommet til henne å pratet om private/personlige ting, og på en måte brukt henne som psykolog. Pussig at hun nevner det, for jeg synes det var utrolig irriterende og plagsomt at hun titt og ofte kom til meg å spurte om hvordan jeg hadde det, og ville liksom ha meg til sides for en prat. Lurer på hvordan hun fikk snudd det til at liksom jeg skulle ha kommet til henne med dette!? Det var hun selv som lekte psykolog med en godtroende idiot som meg, som trodde at hun var oppriktig interesert i å vite hvordan jeg hadde det! Det var så mye mere også i den raporten som ikke stemmte i det hele tatt eller var overdrevet! Jeg er meget forbannet på hun ped.lederen, men jeg har klart å bite tenna sammen å samarbeider like bra som før med de uansett. Jeg skal ikke la de knekke meg. Men nok om det!Phuuuu, godt å blåse ut litt! Takk for at dere lytter og svarer! Er kanskje til det beste om jeg tar meg en prat med hun på BV om det jeg synes er feil formulert i tiltaksplanen, og som helt tydelig er tatt utifra vill gjettning! Synes samarbeidet med BV er supert! Jeg tjener mye på å være meg selv har jeg merket. Jeg synes IKKE det var greit at de meldte fra til barnevernet pga atferdsvansker! Min sønn har også adferdsvansker og da ble JEG kontaktet og vi samarbeidet om å få han utredet, via BFT tiltak. Det er ikke det samme å sende inn en bekymringsmelding så det er IKKE greit! Dette burde blitt gjort i samarbeid med henne som mor og ikke på den måten, Det hadde såklart vært noe annet om barnehagen var bekymret og hun nektet å samarbeide! Jeg ble informert om at de skulle sende inn bekymringsmeldingen, og det var greit! Men jeg sa fra om at det egentlig var helt unødvendig, men at jeg visste at de var pliktige til det ved vedvarende adferdsvansker! Men det er pussig når du plutselig fikk meg til å tenke på en sak! PPT er jo på banen å driver kartlegging, og jeg har hatt ett veldig godt samarbeid med de! De har også videofilmet meg og gutten min for å se på samspillet oss imellom, noe jeg trodde gikk helt på trynet men som PPT bare ga meg skryt for! Har også utenom det fått skryt hele veien av PPT! B.hagen burde vell da ha ventet med bekymringsmeldingen til kartleggingen og evnt. utredning er ferdig, hvis problemene fortsetter etter det!??? Jaja, men ingenting som overrasker fra den kanten lengre, da hun har hatt klørne ut etter meg siden jeg fortalte om angsten min! Før det, så fikk jeg og gutten min masse skryt fra B. hagen også, var aldri noe problem! Rart hvordan ting plutselig kan snu seg på flekken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå