Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Ikke alt selvfølgelig,men jeg syntes det er så morsomt og handle en del av first price. Sparer jo masse:):) Jeg kjøper blant annet kokt skinke,ost,appelsinjuice,bind,q-tips,pinneis med sjokolade,egg,halvstekte rundstykker (16 pak til rundt 20kr:)) og mye mer jeg ikke kommer på i farte. Må innrømme at jeg av en eller annen grunn er skeptisk til endel av maten...sikkert fordi emballasjen er så kjip. Jeg har også hørt at pølsene ikke er så gode. Kom med deres beste first price kjøp.
Papegøyeblomst Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Kokt skinke orker jeg ikke, den er så full av slintrer og fett, syns jeg. Pølsene styrer jeg også langt unna... Prøvde nylig FP jordbærsyltetøy - var veeldig skeptisk, men det var helt ok, faktisk.. Nakkekoteletter Saft Egg Makaroni Frossen laksefilet ( veldig god, faktisk ) Ellers så har rema superbillig vaskepulver og tøymykner ( 10 og 5 kroner), og fant en halvkilo makaroni til 3,50 der også...
Gjest sug lut Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Spanske kjøttboller. Skikkelig gode, både kalde i pita m tomat, salat, agurk og tzatziki (lunsj) og varme til middag.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Jeg elsker first price! Nå har de også salami Og den er kjempegod synes jeg (ikke sånn dansk de har hatt lenge) Pølsene synes ikke jeg heller er så veldig gode :/ Synd. (Bare de vanlige pølsene, ikke de kjukke- de er gode ) Men hittil er vel det de eneste jeg kke har likt tror jeg. Helt fantastisk å kunne spare masse masse penger. Her har man et valg hvertfall. I love first price.
Gjest Heartbroken Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i! Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.
3småtroll♥ Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg kan kjøpe egg, syltetøy, frossen laks, appelsinjuice, q-tips, gulost, raspet ost kyllingkjøttdeig, kyllingfilet, og ferdig grillet kylling fra First Price, Kjøtt ellers er jeg skeptisk til... Har hatt noen dårlig opplevelser... Kylling og laksen har jeg smakt hos andre før jeg har turt å kjøpe det selv
Tjohoppsannhei Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Enig, de har mye som er ok kvalitet på til en brøkdel av prisen. Her er det jeg pleier å kjøpe mest av: Vaskepulver Oppvaskmaskinpulver Tøymykner Hundemat på boks Truseinnlegg Bind Kyllingfilet Ris Spaghetti Makaroni Ost Eple- og appelsinjuice Ting jeg IKKE har likt: frossentorsk - var full av små ben. Egg, fordi de ikke er fra frittgående høner. Naboen drev med burhøns, og jeg kjøper ikke egg fra burhøns mer...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i! Jeg betaler heller ekstra for rene produkter. Det hørtes da veldig snobbete ut. De må da følge de samme reglene for matproduksjon som alle her til lands... Og ofte kjøper billigmerkene opp restelagre fra vanlige varemerker, slik at du godt kan få Norvegia i FP-innpakning... Var en stor sak i media om det for en stund tilbake ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Noe first price er helt ok. Styrer unna: skinke, pølser, margarin (smaker pyton og er full av palmeolje), hvitost, sjokodrikk(husker ikke navnet) Kjøper jevnlig: egg, gulrot, cherrytomat, bind(selv om de er litt for tynne), ketchup, syltetøy, dopapir, bananer. Blir endel landlord og eldorado produkter også.
Gjest irismor Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Frittgående høner er ikke frittgående. De sitter i bur akkurat som de andre hønene, men burene er ca 10 cm større enn vanlig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i! Jeg betaler heller ekstra for rene produkter. Tror du da kunne blitt skuffet over hva som faktisk er i maten du kjøper. De pølsene gilde har er ikke akkurat rene de heller... og innhold + pakkeforhold er jo etter samsvar med mattilsynet. Ellers hadde det ikke vært godkjent i norske dagligvareforretninger. Noen billigere ingredienser bruker de men ved mange tilfeller er ikke forskjellene noe særlig store. Kjøper du first price nøkkelhullsmerket får du renere produkter enn gilde sine som ikke er merket.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Nudlene er mitt favorittprodukt, jeg elsker smaken Kjøper dopapiret, eggene, kjøttdeigen, karbonadedeigen, tacolefsene, fiskepinner... kommer egentlig ikke på hva jeg kjøper... hvis alternativet er first price så velges det. Med mindre jeg kan se at kjøttproduktet har mer fett (har heller aldri prøvd pølsene). Osten deres syntes jeg var tørr og vond.
min<3 Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Tusen takk for svar:) så jo her at det var både ting jeg bruker fast og andre ting jeg aldri har prøvd som skal prøves. Karbonadedeigen er også helt fin. Bare syntes det er så morsomt at vi kan spare såpass mye på mat (som i min verden) smaker helt det samme. Og kjedelige ting som håndsåpe (har dispenser,så det er jo ingen som ser det uansett ), do papir,bomullspads, bind, div vaske artikler. Er jo såååå kjedelig å bruke penger på. Kiwi på Ål er den beste jeg har vært i, hihi når vi drar på vennehyttetur på Geilo stopper vi alltid der og da har det gått sport iå finne flest og nye fp varer:D
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i! Jeg betaler heller ekstra for rene produkter. Bare så du er klar over det så er det kjente produsenter som Gilde, Lerum o.l som produserer billigproduktene. Grunnen til at de er billige er fordi Landlord, Firstprice o.l ikke trenger egne produksjonslokaler og ansatte til å produsere maten. De betaler en av de større innen bransjen til å produsere for seg. Kvaliteten er nok også dårligere på visse typer matvarer, men dette er fordi det ikke blir brukt av de aller beste råvarene. Legger ved en link som kan opplyse deg litt mer:) http://www.nrk.no/he...sstil/1.6495889
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 yoghurten er beste jordbær yogjhurt jeg har smakt. Ellers har jeg ikke smarkt så mye av first price fordi vi handler egentlig på rema 1000
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Jeg kjøper bind, truseinnlegg, tamponger, q-tips, bomullspads, våtservietter, bringebærsyltetøy, egg, tomatsuppe, tacolefser, tacokrydder, tacosaus, kyllingfilet, salami, saft, appelsinjuice, fiskeboller, lapskausboks, løk, cherrytomater, gulrøtter og gulost (til å ha på pizza etc). Var det jeg kom på nå hvertfall:)
Christinamedjente Skrevet 17. januar 2012 #17 Skrevet 17. januar 2012 Hvitløksbaguettene!!! Mmmmm...:-)) er de beste baguettene og knall billige:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #18 Skrevet 17. januar 2012 Var på nrk for en stund tilbake ... Osten til fp blir pakka hos Tine. Kjøttdeigen kommer fra samme fabrikk som Nordfjord. FP er ikke akkurat farlig
pip pip Skrevet 17. januar 2012 #19 Skrevet 17. januar 2012 hm ser det er mange som bruker bind fra FP. Kanskje jeg skulle prøve de. Bruker fp jeg og, men går for det meste i grønnsaker. Har smakt spagetti fra fp en gang og den var langt fra godt Kokt skinke kjøper jeg ikke, men bacon fra fp kan jeg godt bruke. Kjempe godt på pizza.
Gjest irismor Skrevet 17. januar 2012 #20 Skrevet 17. januar 2012 Alle FP varer er laget av andre produsenter som gjerne er ledende aktører på feltet. Bruker en del av FP produktene fordi jeg ser ikke hensikten med å bruke dyrere produkter når smaken/kvaliteten er like god. Brødposer Våtservietter Ost Revet ost Egg Grønnsaker Frukt Vårruller (bør prøves, kjempegode) Laksefile Røkelaks Taco produktene Potetgull Brus Q-tips Tørkepapir Håndsåpe Klorin Grønnsåpe Papptallerkner
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #21 Skrevet 17. januar 2012 Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i! Jeg betaler heller ekstra for rene produkter. Det hørtes da veldig snobbete ut. De må da følge de samme reglene for matproduksjon som alle her til lands... Og ofte kjøper billigmerkene opp restelagre fra vanlige varemerker, slik at du godt kan få Norvegia i FP-innpakning... Var en stor sak i media om det for en stund tilbake ;-) Er litt enig med dere begge. Jeg er for å kjøpe billig alt annet enn produkter fra dyr som egg, kjøtt og melk/ost. Dess billigere kjøtt, desto dårligere forhold har antageligvis dyrene hatt mens de levde. Kjøper man dyrere økologiske egg for eksempel har ihvertfall hønene hatt litt bedre plass og kanskje hatt jord/strø under beina mens de levde (noe burhøns ikke har). Oppfordrer alle til å tenke litt på dyrene, ikke bare på summen på kassalappen!
Gjest mela<3 Skrevet 17. januar 2012 #22 Skrevet 17. januar 2012 Jeg kjøper q-tips, tamponger, bleier og hvitløksbrød. Kjempefornøyd med disse varene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå