Gå til innhold

Flere enn meg som digger first price ???:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alt selvfølgelig,men jeg syntes det er så morsomt og handle en del av first price. Sparer jo masse:):):)

Jeg kjøper blant annet kokt skinke,ost,appelsinjuice,bind,q-tips,pinneis med sjokolade,egg,halvstekte rundstykker (16 pak til rundt 20kr:)) og mye mer jeg ikke kommer på i farte.

Må innrømme at jeg av en eller annen grunn er skeptisk til endel av maten...sikkert fordi emballasjen er så kjip. Jeg har også hørt at pølsene ikke er så gode.

Kom med deres beste first price kjøp.:D

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokt skinke orker jeg ikke, den er så full av slintrer og fett, syns jeg. Pølsene styrer jeg også langt unna...

Prøvde nylig FP jordbærsyltetøy - var veeldig skeptisk, men det var helt ok, faktisk..

Nakkekoteletter

Saft

Egg

Makaroni

Frossen laksefilet ( veldig god, faktisk )

 

Ellers så har rema superbillig vaskepulver og tøymykner ( 10 og 5 kroner), og fant en halvkilo makaroni til 3,50 der også...

Gjest sug lut
Skrevet

Spanske kjøttboller. Skikkelig gode, både kalde i pita m tomat, salat, agurk og tzatziki (lunsj) og varme til middag.

Skrevet

Jeg elsker first price! Nå har de også salami :D Og den er kjempegod synes jeg (ikke sånn dansk de har hatt lenge)

 

Pølsene synes ikke jeg heller er så veldig gode :/ Synd. (Bare de vanlige pølsene, ikke de kjukke- de er gode :) ) Men hittil er vel det de eneste jeg kke har likt tror jeg.

 

Helt fantastisk å kunne spare masse masse penger. Her har man et valg hvertfall. I love first price.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i!

 

Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.

Skrevet

Jeg kan kjøpe egg, syltetøy, frossen laks, appelsinjuice, q-tips, gulost, raspet ost kyllingkjøttdeig, kyllingfilet, og ferdig grillet kylling fra First Price,

Kjøtt ellers er jeg skeptisk til... Har hatt noen dårlig opplevelser...

Kylling og laksen har jeg smakt hos andre før jeg har turt å kjøpe det selv :P

Skrevet

Enig, de har mye som er ok kvalitet på til en brøkdel av prisen. Her er det jeg pleier å kjøpe mest av:

 

Vaskepulver

Oppvaskmaskinpulver

Tøymykner

Hundemat på boks

Truseinnlegg

Bind

Kyllingfilet

Ris

Spaghetti

Makaroni

Ost

Eple- og appelsinjuice

 

 

Ting jeg IKKE har likt:

 

frossentorsk - var full av små ben.

Egg, fordi de ikke er fra frittgående høner. Naboen drev med burhøns, og jeg kjøper ikke egg fra burhøns mer...

Skrevet

Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i!

 

Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.

 

Det hørtes da veldig snobbete ut. De må da følge de samme reglene for matproduksjon som alle her til lands... Og ofte kjøper billigmerkene opp restelagre fra vanlige varemerker, slik at du godt kan få Norvegia i FP-innpakning... Var en stor sak i media om det for en stund tilbake ;-)

Skrevet

Noe first price er helt ok.

Styrer unna: skinke, pølser, margarin (smaker pyton og er full av palmeolje), hvitost, sjokodrikk(husker ikke navnet)

 

Kjøper jevnlig: egg, gulrot, cherrytomat, bind(selv om de er litt for tynne), ketchup, syltetøy, dopapir, bananer.

 

Blir endel landlord og eldorado produkter også.

Gjest irismor
Skrevet

Frittgående høner er ikke frittgående. De sitter i bur akkurat som de andre hønene, men burene er ca 10 cm større enn vanlig.

Skrevet

Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i!

 

Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.

 

Tror du da kunne blitt skuffet over hva som faktisk er i maten du kjøper. De pølsene gilde har er ikke akkurat rene de heller... og innhold + pakkeforhold er jo etter samsvar med mattilsynet. Ellers hadde det ikke vært godkjent i norske dagligvareforretninger. Noen billigere ingredienser bruker de men ved mange tilfeller er ikke forskjellene noe særlig store. Kjøper du first price nøkkelhullsmerket får du renere produkter enn gilde sine som ikke er merket.

Skrevet

Nudlene er mitt favorittprodukt, jeg elsker smaken :)

 

Kjøper dopapiret, eggene, kjøttdeigen, karbonadedeigen, tacolefsene, fiskepinner... kommer egentlig ikke på hva jeg kjøper... hvis alternativet er first price så velges det. Med mindre jeg kan se at kjøttproduktet har mer fett (har heller aldri prøvd pølsene). Osten deres syntes jeg var tørr og vond.

Skrevet

Tusen takk for svar:) så jo her at det var både ting jeg bruker fast og andre ting jeg aldri har prøvd som skal prøves. Karbonadedeigen er også helt fin.

Bare syntes det er så morsomt at vi kan spare såpass mye på mat (som i min verden) smaker helt det samme. Og kjedelige ting som håndsåpe (har dispenser,så det er jo ingen som ser det uansett ;) ), do papir,bomullspads, bind, div vaske artikler. Er jo såååå kjedelig å bruke penger på.

Kiwi på Ål er den beste jeg har vært i, hihi når vi drar på vennehyttetur på Geilo stopper vi alltid der og da har det gått sport iå finne flest og nye fp varer:D

Skrevet

Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i!

 

Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.

 

Bare så du er klar over det så er det kjente produsenter som Gilde, Lerum o.l som produserer billigproduktene.

Grunnen til at de er billige er fordi Landlord, Firstprice o.l ikke trenger egne produksjonslokaler og ansatte til å produsere maten. De betaler en av de større innen bransjen til å produsere for seg.

 

 

Kvaliteten er nok også dårligere på visse typer matvarer, men dette er fordi det ikke blir brukt av de aller beste råvarene.

 

Legger ved en link som kan opplyse deg litt mer:)

http://www.nrk.no/he...sstil/1.6495889

Skrevet

yoghurten er beste jordbær yogjhurt jeg har smakt. Ellers har jeg ikke smarkt så mye av first price fordi vi handler egentlig på rema 1000

Skrevet

Jeg kjøper bind, truseinnlegg, tamponger, q-tips, bomullspads, våtservietter, bringebærsyltetøy, egg, tomatsuppe, tacolefser, tacokrydder, tacosaus, kyllingfilet, salami, saft, appelsinjuice, fiskeboller, lapskausboks, løk, cherrytomater, gulrøtter og gulost (til å ha på pizza etc). Var det jeg kom på nå hvertfall:)

Skrevet

Hvitløksbaguettene!!! Mmmmm...:-)) er de beste baguettene og knall billige:)

Skrevet

Var på nrk for en stund tilbake ... Osten til fp blir pakka hos Tine. Kjøttdeigen kommer fra samme fabrikk som Nordfjord.

 

FP er ikke akkurat farlig ;)

Skrevet

hm ser det er mange som bruker bind fra FP. Kanskje jeg skulle prøve de.

Bruker fp jeg og, men går for det meste i grønnsaker.

Har smakt spagetti fra fp en gang og den var langt fra godt ;)

Kokt skinke kjøper jeg ikke, men bacon fra fp kan jeg godt bruke. Kjempe godt på pizza.

Gjest irismor
Skrevet

Alle FP varer er laget av andre produsenter som gjerne er ledende aktører på feltet.

 

Bruker en del av FP produktene fordi jeg ser ikke hensikten med å bruke dyrere produkter når smaken/kvaliteten er like god.

 

Brødposer

Våtservietter

Ost

Revet ost

Egg

Grønnsaker

Frukt

Vårruller (bør prøves, kjempegode)

Laksefile

Røkelaks

Taco produktene

Potetgull

Brus

Q-tips

Tørkepapir

Håndsåpe

Klorin

Grønnsåpe

Papptallerkner

 

Skrevet

Det er en grunn til at varene er så billige og derfor styrer jeg helt unna alle sånne billigvarianter. Man kan jo bare tenke seg hva som er i de pølsene og hvilke forhold varene blir produsert og pakket i!

 

Jeg betaler heller ekstra for rene produkter.

 

Det hørtes da veldig snobbete ut. De må da følge de samme reglene for matproduksjon som alle her til lands... Og ofte kjøper billigmerkene opp restelagre fra vanlige varemerker, slik at du godt kan få Norvegia i FP-innpakning... Var en stor sak i media om det for en stund tilbake ;-)

 

Er litt enig med dere begge. Jeg er for å kjøpe billig alt annet enn produkter fra dyr som egg, kjøtt og melk/ost.

 

Dess billigere kjøtt, desto dårligere forhold har antageligvis dyrene hatt mens de levde. Kjøper man dyrere økologiske egg for eksempel har ihvertfall hønene hatt litt bedre plass og kanskje hatt jord/strø under beina mens de levde (noe burhøns ikke har).

 

Oppfordrer alle til å tenke litt på dyrene, ikke bare på summen på kassalappen!

Skrevet

Jeg kjøper q-tips, tamponger, bleier og hvitløksbrød. Kjempefornøyd med disse varene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...