Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Noen som vet om en flink, kvinnelig gynekolog i Oslo sentrum/ oslo vest, der du ikke trenger henvisning? Og hvis man skal ha hevisning, jeg må vel ikke bli undersøkt av fastlegen min for å få det? ... har litt gynekolog-skrekk
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Bare et lite tips, skriv i overskriften hvor i landet du ønsker anbefaling. Jeg gadd ikke gå inn på tråden fordi "det sikkert var et annet sted i landet enn jeg bor", og når jeg av kjedsomhet gikk inn likevel viste det seg at jeg hadde rett... Jeg har aldri hatt henvisning for å komme til gynekolog, og jeg har da ikke gått til private. Har bare ringt og spurt etter time og det har jeg fått, mulig de med henvisning kommer foran i køen om time men det er ikke noe problem her jeg bor. Nei, legen må ikke undersøke deg først, du ber om en henvisning nettopp fordi du ikke vil i gu-stolen hos fastlegen. Min mamma har nærmest blitt kompis med legen sin siden hun er der ganske ofte pga kronisk sykdom. Hun føler det blir helt feil at han skal undersøke henne på den måten så hun får bare henvisning til gynekolog når det er tid for celleprøve hvert tredje år.
Kaselli Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Ok takk for svar. Jeg har ikke vært her på DIB på lenge, men sikkert lurt å skrive i overskriften. Ringte nettopp min faste GU, men der hadde det fått nytt opplegg så man måtte plutselig ha henvisning. Men da vet jeg ihvertfall at jeg ikke trenger å hoppe i GU stolen hos fastlegen. Da hadde jo på en måte ikke trengt henvisning, forhåpentiligvis. Men er litt feig og gammeldags, orker ikke han jeg går til med ungene flere ganger i året...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå