Gå til innhold

Ang vinterdresser...kan dere se hit litt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sverget til Reima sine vinterdresser. Men endte opp med å kjøpe noe name it dresser på 50%. Den ene i str 5 år,men jeg synes den er så utrolig tung!!! Vurderer å prøøve å bytte den tilbake og betale litt ekstra, for Reima dress!

Lurt, eller dumt?

Kjøpte en name it dress til minsten også, den med stjerner på, han kommer da til å være 1,5 år den vinteren,og gå i bhg. så at vannsøylen på den bare var 5000, i motsetning til reima sine 10 000mm.

Var noe tung denne også men...

Skal på butikken igjen nå, og er usikker altså. Erfaringer noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste erfaringen jeg har med Name It sine vinterdresser er at jeg hang de rett tilbake igjen da jeg kjente hvor tunge de var.

Dro heller på KappAhl og testet den til mellomste. Var litt i tvil i starten, men den lever opp til alle håp. Vannsøylen er på 10 000mm, noe som har blitt testet ut da regntøyet ikke kunne brukes en regnfull dag i barnehagen.

Den har også perfekt passform med justerbar strikk i livet og ekstra foring på rompe og knær.

http://kappahl.no/category/estore/artiklar/barn/design_by/kaxs/kaxs_proxtec/

Denne skal jeg ha til alle mine 3 til neste år.

Skrevet

Takk for svar. Jeg kunne selvfølgelig ikke bytte de. Regnet nesten med det... da får det evt bli som en reserve dress. dumme dumme meg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor tung name it er, men vi har også brukt mye Reima. Helt til mamma et år kjøpte LegoTec til barna. Disse er mye tjukkere og tyngre enn Reima, men fy søren så gode! LEgoTec er nå favorittdressen min, uten tvil!

Så prøv Name it først du, kanskje er den genial ;)

Skrevet

Haha.

Hva gjorde barna for noen år siden før Reimas Reimatec kom?

Jo, de hadde store tunge HH dresser ol.

Og det gikk helt fint! Min eldste hadde sin første Reimadress da han var 4-5 år. Da var de helt nye på markedet. Og han klarte å slite den ut på halve sesongen pga lite snø. Dressen tålte dårlig sandkassen.

Jeg er ikke så nøye på merket på dressen, men at ungen holder seg varm.

Og kjøpre man en rimeligere variant enn Reima, så kan man kanskje ha to for å variere, evt bytte mellom når man vasker dem.

Jeg har iallfall ikke råd til to Reimadresser pr unge pr sesong...

Toåringen min har nå en som heter Friends - kjøpr på Obs.

Er helt super, og koster ikke skjorta. Selvsagt trodde barnehagen at han var våt her en dag ( det var jo ikke reima), men det var han ikke ;-)

Skrevet

Her har jenta som snart blir 4 år Name it dressen. Hun har hatt det tidligere også og eldste hadde det 3 år på rad.

Den dressen hun på snart 4 år har nå er tyngre og stivere enn de var før, men den har holdt henne tørr og varm i vinter og hun selv liker den.

Hvorfor ikke gi dressen en sjanse?

Skrevet

Det er ikke pga det er "populært" at jeg kjøpte reima. Visste ikke noe om Reima den gangen jeg kjøpte den heller. Jeg likte den pga den var "formløs" til små barn. Ikke strikk i livet. Men den er jo så lett og god å ha på i tillegg.

Den til minstemann som jeg kjøpte nå, name it, den har heller ikke den strikken i livet, men stoffet er mye tykkere. Kan virke mer slitesterk. Jeg er veldig glad i name it merket, så det er ikke det det står på.

Den til største er såpass stor nå, at det er ikke "vits" å prøve den enda. Men grunnen til at jeg ikke likte vekten, var at jeg er redd hun ikke kommer seg noe sted nesten, hvis det blir for tungt å bevege seg for et barn, så er det jo ikke noe koselig å være ute å leke.

Og det at det bare var 5000 mm på den minste dressen.

Men, allikevel kan jeg ikke bytte de, så da får vi se om de duger, eller om det blir noe annet, men da venter jeg like gjerne til vinteren igjen, så jeg ikke kjøper dobbelt opp, så er name it like bra.Hehe..

Skrevet

Her har jenta som snart blir 4 år Name it dressen. Hun har hatt det tidligere også og eldste hadde det 3 år på rad.

Den dressen hun på snart 4 år har nå er tyngre og stivere enn de var før, men den har holdt henne tørr og varm i vinter og hun selv liker den.

Hvorfor ikke gi dressen en sjanse?

Jeg skal gi de en sjanse :) Som sagt, når de skal være i bruk er eldste da 4 år også. den er ganske stiv og tung ja, men virker dog slitesterk.Det var derfor jeg tok sjansen.

Får krysse fingrene for at de er bra nok for begge barna :)

lillegutt vil bare være 1,5 den tiden, så han blir jo sittende en del. hmm

Skrevet

De nye name it dressene er helt på trynet i år. Stive og sykt trange i ermene. Trodde man kunne få tilgodelapp om man har kvittering. Men tror de har hatt trøbbel med å bli kvitt drittdressene sine i år. Så sikkert derfor de ikke vil la deg bytte. Liker name it mindre og mindre. Hverdagsklærne er greie da.

Skrevet

Åh himmel.. Dette blir nok aldri bra merker jeg da... Jeg HATER klær som er stramme i ermene...

De var pÅ salg, sÅ det var visst ikke lov Å bytte salgsvarer. Dont know...

Pokker... Gjelder det alle, altsÅ de smÅ, og store ogsÅ?

Skrevet

prøvde den på 3åringen nå, selv om det er str 4-5. den er helt klart stiv... blir vel en reserve kanskje.... kostet 399 så var jo ikke det største tapet men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...